W I kwartale 2011 r. wzrost sprzedaży makaronu wyniósł 10,2%, a wzrost sprzedaży w kategorii m.in. dao gotowych, dżemów, konserw wyniósł 56,4%.
Wyniki osiągnięte przez Grupę Makarony Polskie w I kw. 2011 r. są zgodne z prognozą przyjętą przez Grupę Makarony Polskie na 2011 rok.
Wynik netto Grupy po I kwartale 2011 r. wyniósł 783 tys. zł straty, co jest konsekwencją wysokich cen mąki - głównego surowca w produkcji makaronu, które utrzymują tendencję wzrostową od II połowy 2010 r. Wdrożone w IV kwartale 2010 roku podwyżki cen produktów pozwoliły zrekompensowad wzrosty cen surowców zanotowane w ubiegłym roku. Dalsze wzrosty kosztów mąki o ok. 15% w I kw. 2011 r. wymusiły wprowadzenie kolejnych podwyżek cen produktów.
„Obserwujemy wysoki, ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży naszych produktów. Zgodnie z przewidywaniami, mimo bardzo dobrych danych sprzedażowych w I kwartale 2011 r. zanotowaliśmy ujemny wynik finansowy netto. Prognozy zostały przygotowane w okresie, kiedy dostępne były informacje o wzrostach cen surowców i te dane zostały uwzględnione w prognozie na cały rok. Plan zakłada osiągniecie wyniku netto na poziomie 6,5 mln zł - wzrost o 104% w stosunku do 2010 roku. Zagrożeniem dla realizacji naszych tegorocznych planów finansowych mógłby byd dalszy istotny wzrost cen pszenicy w okresie kolejnych kwartałów 2011 r. Jest to jednak mniej prawdopodobne w kontekście niższych o ponad 20% cen pszenicy w kontraktach terminowych na dostawy zboża po żniwach" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...