W I kwartale 2011 roku Biedronka, największa sieć sklepów w Polsce, wygenerowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,7% (w PLN). Wynikało to z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz 13-procentowego wzrostu w obszarze sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.
Liczba sklepów sieci Biedronka na koniec marca br. wyniosła 1.665, podczas gdy w porównywanym okresie 2010 roku było ich 1.504. Biedronka, która jest głównym motorem wzrostu grupy, otrzyma 75% całkowitego budżetu dedykowanego inwestycjom w 2011 roku, który wynosi pomiędzy 450 do 500 milionów euro. Dzięki takiej alokacji środków sieć będzie mogła otworzyć około 200 nowych sklepów.
„To kolejny kwartał, w którym nasza sieć odnotowuje wyraźny wzrost sprzedaży - mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny Jeronimo Martins Dystrybucja. - Co ważne, towarzyszy temu również stały wzrost liczby klientów. Każdego dnia sklepy Biedronki odwiedza około 2,5 mln polskich klientów, a ponad 80% twierdzi, że robi u nas zakupy. To nie byłoby możliwe bez zaangażowania naszych pracowników oraz naszej nieustannej pracy nad rozwojem oferty produktów sieci Biedronka".
Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w I kwartale EBITDA Grupy wzrosła o 24 proc. do 146,7 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 33,5 proc. do 56,4 mln euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej like-for-like rok do roku wyniósł 6,9%.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
Eksperci ostrzegają jednak, że efekty mogą nie przewyższyć...
Łukasz Chałaczkiewicz awansował na Dyrektora Generalnego...
Planowana przez rząd podwyżka akcyzy na alkohol – o 15% w...
Inflacja to dziś największa obawa liderów biznesu –...
Eksperci przewidują dalszy wzrost popularności tej formy...
Nasilają się konflikty na wsi wraz z napływem nowych...
Główny Inspektor Pracy ocenia projekt pozytywnie, widząc w...
Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) alarmuje: projekt ustawy o...