Kategorie produktów

Z Kiwi® Twoje stopy pokochają buty… każdego dnia!

Piątek, 11 września 2009 HURT & DETAL Nr 9 (43) / 2009
Rynek środków do pielęgnacji obuwia w Polsce rośnie w ciągu kilku ostatnich lat. Jak pokazują obecne trendy, cała kategoria produktów do obuwia rozwija się w kierunku produktów nowoczesnych i łatwych w użyciu. Potwierdzeniem tego jest fakt, że w ramach klasycznych środków do czyszczenia największy wzrost sprzedaży notują gąbki nabłyszczające do obuwia. Nie znaczy to jednak, że najbardziej tradycyjny produkt do czyszczenia obuwia - pasta do butów w puszce - traci na popularności. Wręcz przeciwnie, sprzedaż tego segmentu również rośnie, ale nie aż w takim stopniu, jak wspomnianych gąbek.

Jednak najbardziej dynamiczny rozwój obserwujemy w kategoriach wkładek do odświeżania obuwia i poprawiających komfort w butach. Kategorie te, skierowane głównie do kobiet, notują silne trendy wzrostowe i można spodziewać się, że utrzymają się one w najbliższych latach. Są to stosunkowo nowe grupy produktów, istniejące na rynku dopiero od kilku lat, ale bardzo dynamicznie się rozwijają. Wkładki odświeżające do obuwia Kiwi Fresh'ins i wkładki poprawiające komfort w butach Kiwi Smiling Feet mają już wiele wiernych użytkowniczek i zdobywają coraz więcej nowych konsumentek.

 

Wychodząc więc naprzeciw oczekiwaniom i preferencjom konsumentów, a jednocześnie chcąc wykorzystać wyżej opisane trendy do zwiększenia sprzedaży w punkcie detalicznym, warto jest mieć w swojej ofercie nie tylko klasyczne środki do czyszczenia obuwia, ale również produkty z dwóch pozostałych segmentów - do odświeżania obuwia i poprawiające komfort w butach. To właśnie te segmenty są siłami napędowymi całego rynku i w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu sprzedaży całej kategorii.

 

Marka Kiwi jest liderem pod kątem sprzedaży wartościowej we wszystkich segmentach na rynku środków do pielęgnacji i odświeżania obuwia, a także żelowych wkładek poprawiających komfort w obuwiu. Pozycja marki na rynku jest bardzo silna i stabilna - po sezonie 2008/2009 udział wartościowy w rynku środków do pielęgnacji obuwia osiągnięty przez Kiwi to 59% (Sara Lee za Nielsen, sprzedaż wartościowa, maj 2008- kwiecień 2009).

 

Jak co roku, na nadchodzący sezon 2009/2010 marka Kiwi również proponuje szerokie wsparcie dla swoich produktów, w szczególności na poziomie sklepu. Wsparcie to obejmuje nie tylko klasyczne środki do czyszczenia, ale również segmenty produktów do odświeżania obuwia i poprawiających komfort w obuwiu - i to stanowi kolejny argument dla detalisty, by poszerzył swoją ofertę o innowacyjne produkty z tych kategorii.

 

W tym roku marka Kiwi przygotowała stojaki (metalowe oraz kartonowe pre-packi) do punktów sprzedaży oraz szereg mniejszych materiałów POS, które ułatwią detalistom dobrą organizację półki, takich jak specjalne tacki półkowe, ekspozytory półkowe z hakami, czy metalowe podajniki na pasty w puszce. Dla tej kategorii dobra organizacja półki jest szczególnie ważna i jak pokazuje doświadczenie marki Kiwi, gwarantuje znaczące wzrosty sprzedaży.

tagi: Kiwi , pasty do butów ,