Badanie, realizowane na zlecenie Kolportera S.A., miało na celu określenie postrzegania marki Kolporter przez klientów, jak również jej pozycji na rynku.
Jak wynika z badania, 41 proc. klientów ocenia usługi Kolportera dobrze, 39 proc. - bardzo dobrze, a 16 proc. - znakomicie. Około 37 proc. badanych zdecydowanie poleciłoby swoim znajomym i bliskim punkty sprzedaży Kolportera. Ankietowani ocenili je jako profesjonalne i gwarantujące szybkie zakupy. Kolportera na tle konkurencji pozytywnie wyróżnia obsługa w punktach sprzedaży - klienci docenili fachowość i szybkość sprzedawców.
Same punkty sprzedaży Kolportera kojarzą się natomiast badanym przede wszystkim z salonami prasowymi (70 proc.), salonami prasowymi w centrach handlowych (31 proc.) i kioskami (30 proc.).
Jaki jest wizerunek osoby korzystającej z usług Kolportera? Z badania wynika, że są to osoby postrzegane jako młode lub w średnim wieku, dobrze wykształcone, pracujące, dynamiczne, otwarte na nowości. „W większości są to mężczyźni, co potwierdza, iż marka jest postrzegana bardziej jako męska niż kobieca. (...) Jej atutem jest wiedza" - czytamy w podsumowaniu raportu TNS Pentor. Kolporter jest często odbierany przez respondentów jako ekspert i lider w swojej dziedzinie.
Program badawczy składał się z badania ilościowego przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 300 osób dokonujących zakupów w punktach sprzedaży prasy oraz z badania jakościowego - sześciu pogłębionych wywiadów grupowych, w trakcie których łącznie przebadano 48 osób.
(maj)
tagi: Kolporter ,
Zaległe zadłużenie kredytowe i pozakredytowe producentów...
W I kwartale 2025 r. liczba wniosków dotyczących zamknięcia...
Dwie cenione firmy rodzinne łączą siły, by razem...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...