"W Trosce o Naturę" to program prowadzony przez Polski System Recyklingu Organizacja Odzysku SA. Na akcję składają się szeroko zakrojone działania edukacyjne, informacyjne i lobbingowe, w których uczestniczą producenci i importerzy wyrobów w opakowaniach, firmy odzysku i recyklingu, gminy i powiaty, organizacje ekologiczne, szkoły i placówki pozaszkolne oraz wszyscy, dla których ważna jest dbałość o środowisko naturalne.
Wszystkie te podmioty łączy pierwszy polski symbol recyklingu - znak "W Trosce o Naturę" umieszczany na opakowaniach produktów przyjaznych dla środowiska, pojemnikach do selektywnej zbiórki, witrynach jednostek sprzedaży detalicznej i usług, świadczący o wiedzy i świadomości ekologicznej.
Znak łączy przedsiębiorstwa dystrybuujące swoje produkty w opakowaniach, firmy zbierające selektywnie odpady opakowaniowe, recyklerów i producentów opakowań w jeden łańcuch recyklingu. Nadrzędnym celem programu jest stałe zmniejszanie oddziaływania odpadów na środowisko oraz redukcja kosztów produkcji nowych opakowań.
„Od dziesięciu lat Polski System Recyklingu stale nawiązuje współpracę z nowymi przedsiębiorcami, w dużej mierze z branży FMCG, którzy na swoich produktach umieszczają znak "W Trosce o Naturę" i tym samym świadczą o uczestnictwie w wiarygodnym systemie recyklingu odpadów opakowaniowych" - mówi Aleksandra Czarnecka, koordynator programu "W Trosce o Naturę" z Polskiego Systemu Recyklingu Organizacja Odzysku SA.
Ideą powstania znaku jest promocja wszystkich przedsiębiorców, którzy zaangażują się w budowę trwałego i bezpiecznego systemu z korzyścią dla natury. „Znak jest informacją dla konsumentów i innych przedsiębiorców o aktywnym wkładzie firmy w działania proekologiczne i ochronę środowiska" - mówi Anna Kaliszan z BS Bohemia Sekt Polska. To także wynik realizacji polityki zrównoważonego rozwoju, zatem wspierającej wartości etyczne, ekologiczne i społeczne przy prowadzeniu biznesu.
BS Bohemia Sekt Polska to dystrybutor win spokojnych oraz musujących z południowych Moraw. Szeroki asortyment to dorobek pięciu winnic - Bohemia Sekt, Chateau Bzenec, Habánské sklepy, Vino Mikulov oraz Winnica Pavlov. Wina dystrybuowane przez firmę dostępne są w sprzedaży online oraz wybranych polskich sieciach spożywczych, sklepach winiarskich oraz restauracjach.
Więcej o BS Bohemia Sekt Polska znaleźć można na http://www.bohemiasekt.pl/ oraz http://www.sklep.bohemiasekt.pl/
(Maja Święcka)
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...