Laboo to nowatorska sieć drogerii oparta na formule współwłasności. Jest to forma prawna stosunkowo nowa na rynku i wśród sklepów drogeryjnych jest ona unikalna. W odróżnieniu od innych obecnych form zmierzających do konsolidacji ta daje jej uczestnikom realny wpływ na kształt sieci. Jednocześnie przystąpienie do niej nie wymaga wnoszenia opłat licencyjnych czy tych na fundusz marketingowy. Nie oznacza to jednak, iż udziałowcy pozbawieni są wsparcia marketingowego. Wręcz przeciwnie. W drogeriach Laboo regularnie wydawane są gazetki reklamowe, przygotowywane plakaty, czy prowadzone innego rodzaju aktywności marketingowe. Porównanie przykładowych zalet i wad projektu Laboo w stosunku do najpopularniejszych w Polsce formatów sieciowych - franczyzy i grupy zakupowej - przedstawia poniższa tabela:
Projekt Laboo
Franczyza
Grupa zakupowa
Opłata licencyjna
nie
tak
nie
Opłata na fundusz marketingowy
nie
tak
nie
Unifikacja - Książka standardów i procedur
tak
tak
nie
Wspólny szyld (Znak towarowy)
tak
tak
nie
Rady Doradcze
tak
tak
nie
Zunifikowane warunki handlowe
tak
tak/nie
tak
Udział w zyskach
tak
nie
nie
Szkolenia
tak
tak/nie
nie
Marketing zewnętrzny
tak
tak
nie
Marketing wewnętrzny
tak
tak
nie
W marcu uruchomiona została także nowa strona internetowa pod adresem http://www.drogerielaboo.pl/ Oprócz podstawowych informacji o sklepach sieci, można tam znaleźć m.in. regularnie aktualizowanego bloga z poradami kosmetycznymi i aktualną gazetkę promocyjną.
"Pierwsza część nowej strony skierowana jest do konsumentów" - mówi Józef Jadach, Prezes Zarządu Laboo Sp. z o.o. (na zdjęciu). - "Możemy tam znaleźć aktualną ofertę promocyjną, wyszukiwarkę najbliższej drogerii, prowadzony przez profesjonalistkę blog z poradami kosmetycznymi. Internauci mogą też odbyć wirtualny spacer po sklepie wchodzącym w skład sieci. W ramach bloga oferujemy również wyjątkową atrakcję - Wirtualny Makijaż. Raz w miesiącu wybrana osoba może obejrzeć na łamach bloga graficzną symulację swojego profesjonalnego makijażu dobranego specjalnie do wybranej okazji i kreacji."
Drugą istotną funkcjonalnością nowego serwisu internetowego jest część związana z komunikacją wewnętrzną sieci. Wszyscy jej uczestnicy posiadają indywidualne konta i po zalogowaniu mają dostęp do bazy wiedzy, narzędzi i instrukcji związanych z bieżącym prowadzeniem biznesu.
(Maja Święcka)
tagi: Navo ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...