Jednym z przełomów w kształtowaniu tradycji piwowarskiego fachu było Bawarskie Prawo Czystości. Dokument z 23 kwietnia 1516 roku miał na celu zachowanie najwyższej jakości piwa, które wraz ze wzrostem swojej popularności często było produkowane z różnych zamienników, a smak tak uzyskanego piwa modyfikowano przyprawami. Przyjęty zapis wyraźnie określał listę składników złocistego trunku, ograniczając je do słodu jęczmiennego, chmielu i wody. Regułom warzenia piwa najwyższej jakości wzorowanym na Bawarskim Prawie Czystości hołduje się w Browarze Żywiec do dziś.
Idea tego prawa, przyświecająca ludziom Browaru Żywiec od momentu jego powstania w 1856 roku, dotyczy zarówno listy składników, jak również ich jakości. W browarze przywiązuje się szczególną wagę do zaopatrzenia - słód jęczmienny i chmiel sprowadzany jest jedynie od zaufanych dostawców, a czysta i krystaliczna woda pochodzi ze źródła wypływającego spod masywu Skrzycznego.
O żywieckim przywiązaniu do reguł warzenia piwa najwyższej jakości przekonali się bohaterowie najnowszego spotu marki - Maciej Łubieński i Michał Wójcik, autorzy programów historycznych. Chcąc sprawdzić dokładnie, co stoi za piwem Żywiec, dotarli aż do browaru. Ich poszukiwania przyniosły następującą odpowiedź: „Woda, chmiel, jęczmień. I bez żadnych sztucznych dodatków". A wszystko, dlatego, że Browar Żywiec to ludzie z zasadami. Ludzie, którzy mimo upływu czasu pozostają wierni raz przyjętym regułom.
Nowy film reklamowy Żywiec emitowany jest w stacjach ogólnopolskich i na kanałach tematycznych. Kreację kampanii przygotowała agencja Just, za planowanie i zakup mediów odpowiada Macroscope OMD. Działania PR prowadzi MSL Warsaw.
(Maja Święcka)
tagi: Żywiec ,
W warszawskim centrum handlowym Wola Park...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol już kolejny rok z rzędu –...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...