Ubiegły rok był także udany pod względem przyrostu liczby sklepów. Sieć powiększyła się o 20 nowych punktów sprzedaży oraz 7 stacji paliw.
Główny szyld Muszkieterów - Intermarché co roku zyskuje udziały w rynku supermarketów. W ubiegłym roku sklepy Intermarché wypracowały obroty na poziomie ponad 2 910 mln zł, co stanowi 11% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liczba sklepów pod tym szyldem powiększyła się o 16 nowych punktów sprzedaży. W 2010 r. Intermarché z liczbą 29 stacji paliw zostało wiceliderem wśród sieci wielkopowierzchniowych oraz liderem pod kątem tempa rozwoju.
Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu „dom i ogród" osiągnęła prawie 6% wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku. W 2010 obroty sieci wyniosły 700,5 mln złotych. Z 74 placówkami Bricomarché jest najliczniejszą siecią sklepów typu „dom i ogród" w Polsce.
Obecnie Grupa Muszkieterów ze 161 sklepami działającymi pod szyldem Intermarché i 74 Bricomarché Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. Natomiast jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji.
Dynamiczna ekspansja pociąga za sobą zwiększenie liczby stanowisk pracy. 235 działających w Polsce supermarketów Muszkieterów zatrudnia obecnie 10 000 pracowników. Aby obsłużyć rosnącą liczbę supermarketów Grupa otworzyła w 2009 r. w Mysłowicach, drugie po Poznaniu centrum logistyczne.
„Polscy Muszkieterowie mają odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje by kontynuować dalszą ekspansję. W 2010 roku planujemy otwarcie 23 nowych sklepów Intermarché, 14 Bricomarché oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach" - mówi Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów. „Obok rozwoju obu sieci skoncentrujemy się także na modernizacji sklepów i dalszych udogodnieniach dla klienta oraz zmianach w asortymencie produktów" - dodaje Marek Feruga.
Realizując zadania firmy odpowiedzialnej społecznie, Muszkieterowie angażują się w wiele działań charytatywnych. Budowa placów zabaw, „Olimpijska Akademia Muszkieterów" dla młodych szermierzy, konwój ze wsparciem dla placówek opiekujących się dziećmi, zbiórka na leczenie niepełnosprawnych dzieci, zbiórka krwi z Polskim Czerwonym Krzyżem, badania mammograficzne dla Polek, dwukrotne wsparcie w ubiegłym roku powodzian, program wyróżniania producentów marki własnej sieci - to tylko niektóre z inicjatyw realizowanych w 2010 roku przez Grupę Muszkieterów.
(M.D)
tagi: muszkieterowie ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...