Gdy na początku lat 90. w siedleckim Polmosie rozpoczęto produkcję czterokrotnie destylowanej Chopin Vodka nie spodziewano się, że już wkrótce stanie się ona jedną z niewielu polskich marek rozpoznawalnych na całym świecie. Chopin Potato Vodka pojawiając się na amerykańskim rynku w 1997 roku zmieniła sposób w jaki świat myśli o wódce. Ponad 30 dolarów, które trzeba było zapłacić za ten produkowany w niewielkich partiach alkohol, wprowadziło spore zamieszanie na rynku, gdzie cena najdroższej wówczas wódki nie przekraczała 15 dolarów.
Zbyt droga by umieścić ją nawet w najwyższej kategorii premium Chopin Potato Vodka jako pierwsza wódka na świecie zaliczona została do kategorii alkoholi luksusowych. Zachęceni sukcesem polskiej marki producenci wysokoprocentowych trunków z całego świata stworzyli w kolejnych latach szereg wódek określanych dziś mianem luksusowych. Chopin Potato Vodka przetarła szlaki, którymi chętnie podążano.
Nazwana imieniem wielkiego polskiego kompozytora marka chętnie angażuje się w wydarzenia kulturalne w kraju i zagranicą. Od kilku lat jest jednym z głównych sponsorów odbywającego się w Kalifornii Santa Barbara International Film Festival.
Tegoroczną American Riviera Award - główną nagrodę festiwalu - odebrała z rąk Kevina Costnera znakomita Annette Bening, która za rolę w obrazie „Wszystko w porządku" zdobyła kilka dni wcześniej Golden Globe i jest również nominowana do Oskara.
Wybór Santa Barbara Film Festival na miejsce amerykańskiej premiery Chopin Rye Vodka wydaje się oczywisty. Dostępna dotychczas przede wszystkim w Europie w marcu pojawi się na półkach wybranych sklepów w Stanach Zjednoczony. Jej jedwabiście delikatny smak, który podczas premierowych degustacji zachwycił gwiazdy festiwalu trafi w ręce ceniących jakość konsumentów.
„Santa Barbara International Film Festival to doskonale miejsce na amerykańską premierę Chopin Rye Vodka" - mówi właściciel marki, Tadeusz Dorda. - „Chopin Vodka celebruje artystycznego ducha w wielu formach. Czy to w postaci muzyki naszego wielkiego kompozytora Fryderyka Chopina, twórczości filmowej czy sztuki, jaką jest wytwarzanie luksusowej wódki. Z olbrzymią przyjemnością prezentujemy nasz produkt właśnie tutaj, w miejscu w którym możemy złożyć hołd wyjątkowym artystycznym osiągnięciom".
Należąca do rodziny Tadeusza Dordy destylarnia jako jeden z nielicznych producentów alkoholu na świecie kontroluje cały proces powstawania swoich produktów. Począwszy od skupu surowców od miejscowych rolników, uprawiających je niezmiennymi od pokoleń, tradycyjnymi metodami po rektyfikację i destylację we własnej gorzelni. Efekt końcowy to doskonalej jakości, ręcznie wytwarzany luksusowy produkt.
(M.D)
tagi: chopin ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...