Kategorie produktów

Łazienka - świątynią czystości

Czwartek, 19 lutego 2009 HURT & DETAL Nr 2 (36) / 2009
Od wielu lat w Japonii funkcjonuje teoria, zgodnie z którą czysta toaleta przynosi szczęście i pozytywnie wpływa na urodę człowieka. W Polsce dbałość o czystość łazienki może nie jest równoznaczna z zapewnieniem sobie dobrej passy, lecz lśniąca łazienka jest marzeniem wielu gospodyń domowych. Statystycznie w łazience spędzamy około dwóch lat życia. Musi więc być czysta. A czysta łazienka to nie tylko wanna, sedes, umywalka, ale też podłogi, okna, lustra a nawet ściany.

Jak podaje AC Nielsen, w okresie badawczym styczeń-grudzień 2008 sprzedano ponad 39 mln litrów domowych środków czystości za kwotę blisko 508,5 mln złotych. Produkty do czyszczenia kuchni i łazienek mają 8,5 % udziału w wolumenie sprzedaży (3,33 mln litrów) i 7,5% udziału w wartości sprzedaży (38,1 mln złotych).

 

Środki do czyszczenia kuchni i łazienek najczęściej kupujemy w super i hipermarketach (odpowiednio 34,6 i 24,6%), a także w sklepach chemicznych (17,8%).

 

„Konsumenci przede wszystkim wybierają sprawdzone marki - te, które kupują od lat" - mówi Michał Groniewski, Brand Manager, Unilever - „W środkach czystości kluczowi gracze są ikonami swoich kategorii. Dla przykładu w produktach do małych powierzchni dominuje Cif mający w mleczkach 70% udziałów rynkowych. W płynach i kostkach do toalety absolutnym liderem jest Domestos. W płynach do podłóg najczęściej wybieranym produktem jest nasz konkurent Ajax a w płynach do naczyń Ludwik i Pur. Są to najsilniejsze marki na rynku i nic nie wskazuje by ich dominacja miała się zmniejszyć. Znaczącym trendem jest także bardzo szybki wzrost rynku płynów i kostek do toalety - przewidujemy że ta dynamika się nie zmieni, zwłaszcza dzięki nowemu Domestos 24H".

 

 

„Kategoria środków do mycia okien jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii na rynku detergentów" - informuje Małgorzata Polanowska , Brand Manager Bref, Clin, Henkel Polska - „Co roku odnotowuje ona kilku procentowy wzrost. Liderem rynkowym w tej kategorii jest nieprzerwanie od roku 2004 właśnie marka Clin. Wśród uniwersalnych środków czystości wyróżnić można dwie grupy produktów - środki, których formuła oparta jest na wykorzystaniu działania chloru oraz produkty pozbawione tej substancji. W formule środków z drugiej grupy,  rolę substancji czyszczących i dezynfekujących pełnią przede wszystkim substancje kwasowe oraz powierzchniowo czynne. Z naszych obserwacji wynika, że obydwa rodzaje środków mają porównywalne udziały rynkowe, jednak obserwujemy wyraźny wzrost udziałów rynkowych środków pozbawionych chloru, które wybierają osoby ceniące sobie właściwości czyszczące tych produktów oraz przyjemny zapach, jaki pozostaje w pomieszczeniach po ich użyciu. Z kolei konsumenci, którym przede wszystkim zależy na dezynfekcji toalet, a w mniejszym stopniu na przyjemnym zapachu, wybierają środki z chlorem".

 

 

„Na rynku można zauważyć zwiększone zainteresowanie środkami profesjonalnymi, które z łatwością usuwają najtrudniejsze zabrudzenia z kamienia, czy rdzy. Można nimi uzyskać rezultaty profesjonalnego sprzątania" - dodaje Agata Orłowska, Junior Product Manager Colgate-Palmolive.

 

Z badań prowadzonych przez Instytut Pentora wynika, że większość kobiet sprząta łazienkę, by uzyskać lśniące powierzchnie oraz przyjemny zapach w pomieszczeniu. Pozbycie się drobnoustrojów nie jest ich celem. To błąd, ponieważ na muszli klozetowej, wannie, brodziku, umywalce a także w mydelniczkach, kubkach do płukania zębów oraz na szczotkach, gąbkach i ręcznikach gromadzą się siedliska groźnych dla zdrowia i życia bakterii.

 

Cotygodniowy rytuał powinien zawierać mycie wanny, brodzika, umywalki i bidetu, wytarcie baterii, mycie glazury. Koniecznie należy usunąć osad z mydła i kamienia, gromadzący się na umywalce czy ścianie. I dokładnie wyszorować toaletę. Jeśli starczy nam sił, możemy pokusić się nawet o wyczyszczenie fug.

 

Aby nasza łazienka wyglądała jak te piękne, lśniące bielą, oglądane w reklamach telewizyjnych, potrzeba nam całej masy detergentów. Odkamieniacz, płyn do toalet, środki do czyszczenia w żelu, piance, mleczku, sprayu... oferta producentów jest ogromna. Ale co wybrać?

 

„Największą popularnością cieszą się produkty, które najdłużej są obecne na rynku polskim: płyn czyszcząco - dezynfekujący Domestos oraz mleczko Cif" - mówi Michał Groniewski z Unilevera - „Produkty te znaleźć można w większości polskich domów, konsumenci nie wyobrażają sobie bez nich codziennych porządków. Mleczko Cif i płyn Domestos to niezbędnik, który zawsze muszą mieć pod ręką. Część konsumentów wybiera bardziej nowoczesną wersję mleczka w sprayu - Cif Power Cream do kuchni i Cif Power Cream do łazienki. Zarówno płyn Domestos jak i mleczko są cały czas udoskonalane tak, aby wyprzedzać potrzeby konsumentów. O popularności mleczka Cif najlepiej świadczy częstotliwość w jakiej Polacy sięgają po nie na półkę w sklepie. Z naszych kalkulacji wynika, że co 3 sekundy gdzieś w Polsce ktoś kupuje mleczko Cif.

 

 

Ponadto popularne są takie produkty, jak nagrodzony przez konsumentów w ogólnopolskim badaniu Produkt Roku Innowacja 2008 - Domestos Zero Kamienia, a także nowość z tamtego roku Domestos GrotBuster i Cif Actifizz do codziennego sprzątania".

 

Dużą popularnością wśród konsumentów cieszą się produkty do mycia okien i wszelkich szklanych powierzchni - marki CLIN.  „Marka ta jest niezmiennie od 2004 roku liderem rynkowym, który z roku na rok zyskuje coraz więcej lojalnych konsumentów" - zapewnia Małgorzata Polanowska.

 

„Wszystkie nasze produkty cieszą się dużą popularnością, ludzie wybierają Ajax Bathroom Gel jeśli lubią myć łazienkę żelem, jeśli wola spray wybierają Ajax Spray Uniwersalny do Łazienek, a jeśli mają bardzo ciężkie zabrudzenia, trudny do usunięcia kamień i rdzę, bądź tłuste osady z mydła wybierają spray do zadań specjalnych - Ajax Professional Kamień i Tłuste Osady" - mówi Agata Orłowska z Colgate-Palmolive.

 

W myciu łazienki ważna jest systematyczność. Wannę i brodzik musimy dokładnie myć po każdej kąpieli. Tak duże powierzchnie najlepiej czyścić łagodnym środkiem w żelu czy mleczku. Aby nie zniszczyć powierzchni, warto używać delikatnych celulozowych gąbek. Do mycia zmatowiałych baterii najlepiej stosować żele i płyny.

 

„W ofercie firmy Henkel znajduje się szeroki asortyment produktów przydatnych w utrzymywaniu higienicznej czystości łazienek i toalet. Wśród produktów do czyszczenia powierzchni płytek, obudowy toalet, wanien czy pryszniców polecamy Bref 2w1 Universal" - mówi  Małgorzata Polanowska.

 

Flagowym produktem marki Cif jest obecne w Polsce od ponad 15 lat mleczko do czyszczenia. Ponadto Cif jest wiodącą marką w szybko rozwijającym się segmencie produktów w sprayu. Do łazienki dedykowany jest Cif Power Cream Bathroom usuwający osady z kamienia i mydła. Cif Brilliance służy do mycia podłóg, a Cif Stal Nierdzewna Żel i Spray do modnych obecnie w łazience i kuchni stalowych przedmiotów.

 

Mleczko do czyszczenia Cif zawiera mikrogranulki, które wnikają w zabrudzenia rozpuszczając je. Dzięki temu mleczko łatwo usuwa brud, pozostawiając powierzchnię czystą i zadbaną. Jest ono skuteczne w usuwaniu wszelkiego rodzaju osadów, rdzy, tłuszczu czy plam pleśni, a przy tym dba o czyszczone powierzchnie. Mleczko stosuje się do czyszczenia łazienki, kuchni, a także wielu innych miejsc i przedmiotów w domu.

 

„Ajax Professional Kamień i Tłuste Osady w sprayu dzięki wzmocnionej formule niezwykle skutecznie usuwa zarówno kamień i rdzę, jak i tłuste osady na: umywalkach, wannach, kabinach prysznicowych, bateriach łazienkowych i fugach" - mówi Agata Orłowska, Junior Product Manager Colgate-Palmolive - „został opracowany, aby uzyskać rezultaty profesjonalnego sprzątania w domu. Silnie zwalcza tłuszcz i kamień a technologia aktywnej ochrony zapobiega powtórnemu osadzaniu się kamienia, dzięki czemu powierzchnie są czyste na dłużej. Ajax Bathroom Gel - Żel do sprzątania łazienek - szybko i skutecznie usuwa osady kamienne, osady z mydła i inne rodzaje brudu. Pozostawia świeży zapach i czystą, lśniącą łazienkę. Ajax Spray Uniwersalny do Łazieniek - dzięki silnej formule spray usuwa kamień, likwiduje resztki mydła, tłuste osady, oraz pozostawia delikatny zapach. Antykorozyjna formuła nie niszczy powierzchni".

 

Sedes należy czyścić co najmniej trzy razy w tygodniu preparatem zawierającym środek dezynfekujący, najlepiej w butelce o zakrzywionej, długiej końcówce, ułatwiającej wprowadzenie detergentu pod tzw. kołnierz sedesu. Aby nie dopuścić do rozwoju zarazków codziennie przed snem warto rozprowadzić po muszli odrobinę środka dezynfekującego.

 

„Marka Domestos jest niekwestionowanym liderem pośród produktów przeznaczonych do czyszczenia i dezynfekcji toalety" - mówi Michał Groniewski z Unilevera - „Wprowadziliśmy właśnie linię płynów czyszcząco-dezynfekujących nowej generacji Domestos 24H. Oferujemy także żel dezynfekujący i usuwający kamień Domestos Zero Kamienia, żel dezynfekujący o przedłużonym działaniu Domestos 5x oraz Domestos Grotbuster - super-gęsty żel usuwający brud i bakterie w trudno dostępnych miejscach. Ponadto Domestos jest liderem wśród marek kostek toaletowych oferując linię kostek Domestos 3w1".

 

Kluczową innowacją w segmencie płynów do toalety jest wprowadzony na początku 2009 roku udoskonalony płyn czyszcząco-dezynfekujacy Domestos 24H. Jest on wynikiem odkrycia dokonanego w laboratoriach Unilevera, że bakterie wydostają się z nie zdezynfekowanej toalety pod wpływem pędu spuszczanej wody i mogą pokryć całą łazienkę. Dzięki gęstszej niż dotychczas formule Domestos 24H skutecznie dezynfekuje, zabijając wszelkie gatunki bakterii, wirusów i grzybów żyjących w toalecie, a następnie tworzy na ściankach muszli niespłukiwalną warstwe ochronną, która na wiele godzin uniemożliwia rozwój kolejnych pokoleń bakterii.

 

„Źródłem popularności Domestosa Zero Kamienia, jest powszechnie występujący kamień w toalecie - konsekwencja twardej wody, którą mamy prawie w całej Polsce. Domestos Zero Kamienia usuwa kamień i dezynfekuje toaletę. Zabija ukryte w kamieniu bakterie, które rozwijają się w porowatej strukturze osadu" - dodaje Michał Groniewski.

 

Do czyszczenia muszli toaletowej, poza wspomnianym produktem Bref 2w1 , Henkel Polska oferuje dwa produkty - niezastąpiony w usuwaniu kamienia, rdzy i silnych zabrudzeń Bref Power Gel oraz ostatnią nowość - niezwykle wygodne w użyciu saszetki do czyszczenia toalet Bref WC Aktive Powder.

 

Także kostki toaletowe oprócz tego, że przyjemnie pachną, mają także działanie wybielające i dezynfekujące.

 

Kostki toaletowe Domestos 3 w 1 czyszczą, zapobiegają powstawaniu kamienia i zapewniają świeży zapach.

 

„Oferujemy szeroki asortyment zawieszek do toalet - w płynie - Bref Duo-Aktiv, w żelu - Bref WC Gel oraz w kostce Bref WC 3Effect" - dodaje Małgorzata Polanowska , Marketing Detergents Henkel Polska.

 

Aby zwalczyć grzyby i pleśnie powstałe pod wpływem wilgoci, najlepiej użyć preparatu w sprayu, który dostanie się do najdalszych zakamarków. Aby w łazience nie tylko było czysto, ale także ładnie pachniało, można ustawić pojemnik z żelem zapachowym lub użyć dezodorantu w aerozolu.

„Do czyszczenia powierzchni szklanych, luster, drzwi kabin prysznicowych polecamy produkty Clin (Clin Windows, Clin Anty-Para, Clin Apple, Clin Floral, Clin Universal)" - informuje Małgorzata Polanowska z Henkel Polska.

 

Jakie nowości wprowadzili na rynku w ostatnim czasie producenci?

 

„Naszą najważniejszą nowością jest wspomniany wcześniej Domestos 24H. Jest to produkt, który zmieni oblicze segmentu płynów do dezynfekcji toalety, znacząco zwiększając jej wartość" - zapewnia Michał Groniewski z Unilevera -"Stanie się tak poprzez zwiększenie konsumpcji, która w Polsce pozostaje na bardzo niskim poziomie w porównaniu z Europą zachodnią".

 

W 2008 roku wprowadzony został Domestos GrotBuster - produkt przeznaczony do czyszczenia i dezynfekcji trudno dostępnych miejsc, takich jak czarniejące fugi miedzy kafelkami, narożniki wanny i kabiny prysznicowej, niedostępne miejsca między ramami okien, kosz na śmieci, garaż, poddasze. 

 

Jeśli chodzi o markę Cif, w 2008 roku został wprowadzony nowy produkt do codziennego sprzątania. Cif Actifizz w formie musującej pianki, który jest bardzo przydatny w codziennym życiu, spryskujemy nim zabrudzoną powierzchnię, przecieramy ściereczką i natychmiast przywracamy porządek w domu.

 

„Wśród wprowadzonych ostatnio nowości znalazł się niezwykle wygodny w użyciu Bref WC Tornado Aktive Powder. Produkt dostępny jest w saszetkach. Zawarte w nich aktywne składniki proszku, po wsypaniu do toalety, wchodzą w reakcję z wodą wytwarzając aktywną pianę. Piana wypełnia wnętrze muszli, usuwając z niej zabrudzenia" - informuje Małgorzata Polanowska z Henkel Polska.

 

„W 2008 roku wzmocniliśmy formułę Ajax Professional Kamień i Tłuste Osady oraz wprowadziliśmy na rynek Ajax Spray Uniwersalny do Łazienek" - dodaje Agata Orłowska z Colgate-Palmolive.

tagi: łazienka ,