Dzięki tej wydłużonej w czasie akcji jest szansa pobicia zeszłorocznego wyniku zbiórki. W każdym supermarkecie Lidl przy wszystkich kasach zostaną umieszczone autoryzowane skarbony, które klienci będą mogli napełniać podczas dokonywania zakupów. Zebrane w ramach XIX finału środki zasilą konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z którego dochody przeznaczone będą na zakup najnowocześniejszego sprzętu dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi.
„Tym razem chcemy pomóc lekarzom we wczesnym wykrywaniu wad układu moczowego u chorych dzieciaków" - wyjaśnia Jurek Owsiak. - „Wierzymy w Was, w Wasze dobre serca i w powodzenie tej tygodniowej akcji."
Dokonując codziennych zakupów, zawsze można wrzucić drobne z otrzymanej reszty do skarbony. „Dzięki dobrej woli i hojności naszych klientów, rok temu w przykasowych skarbonach Wielkiej Orkiestry znalazło się około 600 tysięcy złotych" - mówi Anna Biskup z Lidl, odpowiedzialna za realizację akcji społecznych. - „Mamy nadzieję, że i tym razem będzie to równie udany wynik. W końcu chodzi o zdrowie przyszłych pokoleń, naszych dzieci, a tym samym i nasze. Stąd też nasze oddanie idei społecznej pomocy, w którą chcieliśmy zaangażować całą organizację - firmę i tysiące jej klientów" - wyjaśnia Anna Biskup.
Organizacja zbiórki to wielkie przedsięwzięcie logistyczne angażujące centra dystrybucyjne i ponad 400 supermarketów w całej Polsce. Do każdej kasy trafi skarbona, a pracownik ją obsługujący będzie zachęcał do zbiórki. Kasjerzy, z najbardziej efektywnych sklepów Lidla, pojawią się wraz z przedstawicielami zarządu firmy w studio TVP2, reprezentując firmę i ogłaszając wynik zbiórki.
Społeczne poparcie idei WOŚP rośnie z roku na rok, podobnie jak rekordowe sumaryczne kwoty przekazane przez Polaków. Biorąc pod uwagę koniunkturę gospodarczą i wzrost dochodów społeczeństwa, wciąż można spodziewać się tendencji zwyżkowej i zaskakujących wyników zbiórki. Potwierdzają to klienci.
„Naprawdę nie mam problemu z wrzuceniem choćby symbolicznej dwuzłotówki reszty przy robieniu zakupów nawet kilka razy w ciągu tygodnia" - mówi Anna z Wrocławia. - „Mój portfel tego nie odczuje, a gdy zbierze się do kupy wszystkie skarbonki, to pewnie okaże się, że uratowaliśmy życie przynajmniej kilkorga dzieci. No i mam pewność, że te pieniądze trafią do Wielkiej Orkiestry, a moje dziecko może pochwalić się w przedszkolu serduszkiem jeszcze przed niedzielnym finałem."
Zbiórka w sklepach Lidl zakończy się 9 stycznia o godzinie 18.00. O godzinie 20.00 tradycyjnie już zostanie zapalone symboliczne „światełko do nieba". Kilka godzin później na antenie TVP2 Jurek Owsiak ogłosi, ile pieniędzy udało się zebrać w kasach sieci Lidl w całej Polsce.
Akcję Lidla na rzecz WOŚP wesprze szeroko zakrojona kampania reklamowa.
(M.D)
tagi: lidl ,
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....