Projekt szkoleniowy jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa i realizowany w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego budżet wyniósł 3 875 945,81 złotych, z czego 3 100 756,65 złotych to kwota dofinansowania, a 775 189,16 złotych to wartość wkładu własnego Grupy Makarony Polskie. Koszt szkolenia jednego pracownika w ramach projektu wyniósł 20 399 złotych.
Podstawowymi celami projektu szkoleniowego było nabycie i podniesienie kwalifikacji pracowników, wzrost poziomu integracji poszczególnych grup pracowników i ich identyfikacji z firmą oraz poprawa efektywności działania Grupy. Zgodnie z prowadzonymi podczas trwania projektu badaniami (I i II stopień ewaluacji projektów szkoleniowych wg D. Kirkpatricka), na koniec sierpnia 2010 roku 94% pracowników objętych projektem deklarowało zadowolenie z przeprowadzonych szkoleń, a 82% twierdziło, że dzięki nim podniosło swoje kwalifikacje.
„Ze względu na dynamiczny rozwój Grupy Makarony Polskie, stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników oraz ich identyfikacja z firmą i jej strategią jest dla nas jednym z najważniejszych celów korporacyjnych. Przeprowadzony projekt szkoleniowy jest bardzo ważnym elementem tego procesu. Dzięki niemu możemy w efektywny sposób zrównoważyć rozwój pracowników na wszystkich szczeblach Grupy Makarony Polskie. Jesteśmy świadomi, że utrzymanie wysokiego poziomu rozwoju firmy jest nie tylko pochodną rozwoju sprzedaży i produkcji, ale także rozwoju wykwalifikowanej kadry" - komentuje projekt szkoleniowy Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Grupy Makarony Polskie.
W programie szkoleniowym wzięli udział pracownicy reprezentujący wszystkie szczeble struktury organizacyjnej spółek Makarony Polskie i Stoczek: kadra kierownicza, pracownicy działu obsługi klienta oraz logistyki, pracownicy działów handlowego oraz marketingu, pracownicy administracyjni oraz pracownicy bezpośrednio związani z produkcją. Dla każdego z obszarów kompetencyjnych sformułowano cele dydaktyczne oraz zakres szkoleń wraz ze wstępnymi założeniami organizacyjnymi.
Ważnym elementem projektu były szkolenia informatyczne, przygotowujące do wprowadzenia w Grupie Makarony Polskie systemu informatycznego klasy ERP. Dzięki nim możliwe było wprowadzenie nowych rozwiązań informatycznych usprawniających zarządzanie w ramach kilku zakładów produkcyjnych, a także znacząco usprawniających system raportowania oraz komunikację pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Grupy.
Szkolenia realizowano na terenie całej Polski - w biurach i zakładach Spółki w Rzeszowie, Ząbkach, Częstochowie, Płocku i Stoczku Łukowskim, a także w wybranych ośrodkach szkoleniowych.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....