Nieskategoryzowane

Rusza kampania „Zdrowo w szkle”

Poniedziałek, 20 grudnia 2010
ZUH ROBICO, firma oferująca Zimne Mleko oraz producent opakowań szklanych, firma O-I, rozpoczynają edukacyjną kampanię „Zdrowo w szkle". Wspólne przedsięwzięcie ma zwrócić uwagę Polaków na zdrowotne i smakowe zalety mleka w szklanych butelkach.

 

„Zdrowo w szkle" - czyli ... ?

„Zdrowo w szkle" to startująca właśnie kampania edukacyjna, której celem jest uświadomienie zarówno konsumentom, jak i decydentom w branży, walorów mleka w opakowaniach szklanych. W ramach kampanii prowadzone będą działania informujące, konkursy konsumenckie, niestandardowe akcje skierowane do prasy, promocje produktu. Kampania znajdzie także swoje miejsce na Facebooku, a punktem głównym będzie śniadanie prasowe.

Wspólnie z naszym partnerem, firmą O-I, dostrzegliśmy potrzebę zwrócenia uwagi Polaków na zalety mleka w szkle. Co istotne, nasi rodacy są świadomi korzyści płynących ze szklanych opakowań i sami domagają się żywności w takich opakowaniach. My wychodzimy naprzeciw tym, którzy ideę popierają, pragnąc jednocześnie szeroko wyedukować społeczeństwo" - mówi Małgorzata Skarżyńska, technolog żywności z firmy ROBICO.

Polscy konsumenci chcą mleka w szkle

Przeprowadzone na zlecenie Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych (FEVE)* badania wskazują wyraźnie na pozytywny wizerunek szkła w oczach Polaków. Aż 90% polskich konsumentów zdecydowanie lub prawdopodobnie poleciłoby opakowania szklane rodzinie lub znajomym. Gdy pod uwagę wziąć jedynie mleko - 8% naszych rodaków najczęściej kupuje mleko w szkle. Jednak, gdyby było ono w większym stopniu dostępne w sklepach w butelkach szklanych, takiego wyboru dokonałaby ponad połowa z nas (52%).

Śladem Europejczyków, także Polacy coraz częściej dostrzegają zalety szklanych opakowań. Doceniając ich walory, wybierają i polecają produkty w szkle. Szklana butelka do mleka to zapewnienie, że pełnowartościowy produkt, który otrzymują jest doskonale zabezpieczony i nie traci swych wartości smakowych i zdrowotnych" - mówi Viivika Remmel, menager O-I na Europę ds. marketingu i żywności.

Dlaczego mleko w szkle?

Szkło wykonane jest z trzech naturalnych składników. Nie wchodzi ono w reakcje z produktem, który się w nim znajduje i nie zmienia jego właściwości. Co więcej - szkło działa jak naturalna bariera przed bakteriami i chroni przed negatywnymi skutkami zmian temperatury. Dzięki temu szkło zachowuje wszystkie składniki odżywcze mleka oraz jego naturalny smak - dlatego właśnie szklana butelka jest najlepszym materiałem opakowaniowym dla mleka. Zostało to potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA), która przyznała opakowaniom szklanym ocenę GRAS (z ang. Generalny Recognized As Safe), czyli „powszechnie uznawane za bezpieczne".

Dla wielu Polaków mleko w szkle to także sentymentalna podróż do przeszłości. Wielu z nich pamięta czasy, kiedy na półkach sklepowych mleko dostępne było jedynie w butelce szklanej. Chcemy, aby nasz produkt w był nie tylko zdrowy, ale i wywoływał pozytywne wspomnienia" - dodaje Alicja Tomaszewska, specjalista ds. handlu i marketingu w ROBICO.

*Badanie Consumer Preference & Packaging in Europe, zrealizowane w październiku 2008

(Maja Święcka)

tagi: Robico ,