„Zdrowo w szkle" - czyli ... ?
„Zdrowo w szkle" to startująca właśnie kampania edukacyjna, której celem jest uświadomienie zarówno konsumentom, jak i decydentom w branży, walorów mleka w opakowaniach szklanych. W ramach kampanii prowadzone będą działania informujące, konkursy konsumenckie, niestandardowe akcje skierowane do prasy, promocje produktu. Kampania znajdzie także swoje miejsce na Facebooku, a punktem głównym będzie śniadanie prasowe.
„Wspólnie z naszym partnerem, firmą O-I, dostrzegliśmy potrzebę zwrócenia uwagi Polaków na zalety mleka w szkle. Co istotne, nasi rodacy są świadomi korzyści płynących ze szklanych opakowań i sami domagają się żywności w takich opakowaniach. My wychodzimy naprzeciw tym, którzy ideę popierają, pragnąc jednocześnie szeroko wyedukować społeczeństwo" - mówi Małgorzata Skarżyńska, technolog żywności z firmy ROBICO.
Polscy konsumenci chcą mleka w szkle
Przeprowadzone na zlecenie Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych (FEVE)* badania wskazują wyraźnie na pozytywny wizerunek szkła w oczach Polaków. Aż 90% polskich konsumentów zdecydowanie lub prawdopodobnie poleciłoby opakowania szklane rodzinie lub znajomym. Gdy pod uwagę wziąć jedynie mleko - 8% naszych rodaków najczęściej kupuje mleko w szkle. Jednak, gdyby było ono w większym stopniu dostępne w sklepach w butelkach szklanych, takiego wyboru dokonałaby ponad połowa z nas (52%).
„Śladem Europejczyków, także Polacy coraz częściej dostrzegają zalety szklanych opakowań. Doceniając ich walory, wybierają i polecają produkty w szkle. Szklana butelka do mleka to zapewnienie, że pełnowartościowy produkt, który otrzymują jest doskonale zabezpieczony i nie traci swych wartości smakowych i zdrowotnych" - mówi Viivika Remmel, menager O-I na Europę ds. marketingu i żywności.
Dlaczego mleko w szkle?
Szkło wykonane jest z trzech naturalnych składników. Nie wchodzi ono w reakcje z produktem, który się w nim znajduje i nie zmienia jego właściwości. Co więcej - szkło działa jak naturalna bariera przed bakteriami i chroni przed negatywnymi skutkami zmian temperatury. Dzięki temu szkło zachowuje wszystkie składniki odżywcze mleka oraz jego naturalny smak - dlatego właśnie szklana butelka jest najlepszym materiałem opakowaniowym dla mleka. Zostało to potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA), która przyznała opakowaniom szklanym ocenę GRAS (z ang. Generalny Recognized As Safe), czyli „powszechnie uznawane za bezpieczne".
„Dla wielu Polaków mleko w szkle to także sentymentalna podróż do przeszłości. Wielu z nich pamięta czasy, kiedy na półkach sklepowych mleko dostępne było jedynie w butelce szklanej. Chcemy, aby nasz produkt w był nie tylko zdrowy, ale i wywoływał pozytywne wspomnienia" - dodaje Alicja Tomaszewska, specjalista ds. handlu i marketingu w ROBICO.
*Badanie Consumer Preference & Packaging in Europe, zrealizowane w październiku 2008
(Maja Święcka)
tagi: Robico ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...