Podczas poprzednich czterech białych sobót, zorganizowanych w sklepach Netto w Bydgoszczy, Raciborzu, Pleszewie i Bytomiu przebadało się ponad 700 osób. Klienci Netto bardzo chętnie uczestniczą w akcji - na sprawdzenie poziomu cukru we krwi trzeba poświęcić tylko kilka minut podczas sobotnich zakupów.
Tuż obok stanowiska badań, które przeprowadzi wykwalifikowana pielęgniarka, będzie przyjmował doświadczony dietetyk, na co dzień pracujący w Poradni Diabetologicznej. Zmiana sposobu żywienia to podstawowa rzecz, którą należy zrobić w zapobieganiu i leczeniu cukrzycy. Dzięki poradom dietetyka wszystkie osoby, u których wykryto niewłaściwy poziom cukru, mogą od zaraz przestawić się na najlepsze dla ich zdrowia produkty.
Białe soboty w sklepach Netto są elementem kampanii „Zatrzymać cukrzycę", prowadzonej od maja przez sieć. Na początku w marketach pojawiły się specjalnie oznakowane półki z bezcukrową żywnością, polecaną dla diabetyków oraz osób zagrożonych cukrzycą. Kolejnym etapem kampanii są bezpłatne badania poziomu cukru, organizowane wspólnie z firmą Roche Diagnostics Polska oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków.
Podczas każdej z takich akcji klienci są badani nowoczesnym i bezpiecznym urządzeniem Accu-Chek. Badanie glukometrem Accu-Chek trwa 5 sekund i jest bezbolesne, a otrzymywany wynik pomiaru odpowiada wynikowi laboratoryjnemu. Klienci otrzymają także profesjonalne materiały edukacyjne, dotyczące cukrzycy oraz zdrowego żywienia, przygotowane przez firmy Roche i Novo Nordisk. Są zapraszani do degustacji zdrowej żywności z oferty Netto.
O szczegółach kampanii i terminach „białych sobót" Netto informuje na łamach prasy, na stronie internetowej www.netto.pl, a także w gazetce handlowej, dostarczanej bezpłatnie do skrzynek pocztowych. Informacje dotyczące akcji są oznakowane logo „Zatrzymać cukrzycę", wpisanym w niebieski okrąg, międzynarodowy symbol walki z cukrzycą.
Cukrzyca zatacza coraz szersze kręgi: statystyki mówią, że choruje na nią ponad 3 miliony Polaków, a na całym świecie - ok. 200 milionów osób. Często nazywa się ją epidemią XXI wieku. Dlatego też, w poczuciu odpowiedzialności za zdrowie swoich klientów, sieć handlowa Netto włączyła się do wielkiej światowej koalicji antycukrzycowej.
(Maja Święcka)
tagi: Netto ,
Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe...
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...