Mokate rozpoczęło podbój Czarnego Lądu od obu jego krańców, czyli od Algierii i Republiki Południowej Afryki. Na krańcu północnym, w stolicy kraju Algierze, z zainteresowaniem konsumentów spotyka się cappuccino oraz szereg herbat. Szczególną popularnością cieszą się herbaty zielone z linii Green Sense i Rooibos Sense oraz herbaty owocowe Babci Jagody.
Zdobycie miejsca na rynku kraju, w którym herbata jest elementem narodowej tradycji i symbolem arabskiej gościnności, należy uznać za duży sukces eksportowy. Z handlowego punktu widzenia ważne jest również to, że produkty Mokate są do nabycia w sieciach handlowych i eleganckich sklepach w okolicach głównych ciągów komunikacyjnych, jak choćby Boulevard Sadi Carnot i Rue Michelet oraz w małych sklepikach w starej części miasta. Widok Araba w tradycyjnej galabiji z „Babcią Jagodą" w ręku jest powodem do satysfakcji dla producenta.
Obecność w Republice Południowej Afryki rodzinna firma Mokate rozpoczęła od Durbanu, jednej z większych aglomeracji tego kraju. Tutaj sprzedaż ma jeszcze charakter sondażowy, producent chce zorientować się, który zestaw asortymentowy będzie najlepiej rokował na miejscowym rynku. Plany zakładają, że następnie sprzedaż będzie prowadzona w dwu pozostałych dużych ośrodkach: Johannesburgu i Cape Town. Produkty testowe pojawiły się w placówkach popularnych sieci handlowych Pick & Pay oraz Shoprite. Klientom oferowane są kawy instant, cappuccino i czekolada na gorąco.
(M.D)
tagi: mokate ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...