Święta Bożego Narodzenia, to tradycyjnie okres zwiększonej sprzedaży produktów czekoladowych. Produkty ze specjalnej oferty świątecznej, cieszą się zawsze dużym powodzeniem ze względu na swój limitowany charakter oraz atrakcyjne opakowania. Dotyczy to przede wszystkim rynku pralin oraz produktów sezonowych, specjalnie dedykowanych na ten okres, które to polscy konsumenci kupują na prezenty i inne specjalne okazje. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się również ręcznie robione praliny oraz figurki czekoladowe w różnych kształtach, szczególnie w kształcie bombek.
Opakowanie powinno mieć zdecydowanie elegancki i świąteczny charakter, szczególnie jeśli chodzi o słodycze kupowane na prezent, jak również słodycze kupowane do domu, aby podkreślić świąteczną atmosferę.
Świąteczne oferty
„Przygotowujemy jak co roku, limitowane serie produktów na okres świąteczny. Pojawią się nowe czekolady Luksusowa - limitowana wersja świąteczna Luksusowa Gorzka z Jabłkiem i Cynamonem i dwie nowości które wejdą do stałej oferty - Luksusowa Gorzka z Nutą Pomaranczową i Całymi Orzechami i Luksusowa Mleczna z Prażonymi Migdalami. Szykujemy też trzy limitowane serie smakowe w segmencie produktów premium, który w czasie świątecznym cieszy się szczególnym zainteresowaniem konsumentów. Będą to gorzkie czekolady Maestria 100g w eleganckich, nowych opakowaniach i o niepowtarzalnym smaku - Maestria Gorzka z Malinami, Maestri Gorzka 76% i Maestria Gorzka z Kawa i drobinkami kakao" - mówi Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu Cadbury Wedel.
Firma Mieszko S.A. podążając za tym trendem, stworzyła specjalną limitowaną kolekcję nawiązującą do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Na produktach pojawiły się zatem motywy świątecznych stroików, szykownie przystrojonych bombek i betlejemskich gwiazd.
Oferta Mieszko na Boże Narodzenie obejmować będzie zarówno bombonierki, czekoladki nadziewane, jak i galaretki. W ofercie znajdzie się grupa bombonier premium, w skład której wchodzi najpopularniejsza na rynku bombonierka firmy Mieszko, Chocoladorro, a także Amoretta, La Stella, linia wiśni w likierze Cherrissimo oraz nowość -A'madorro w wersji świątecznej.
„Szata świąteczna bombonierek premium jest bardzo elegancka i bogato zdobiona. W ofercie firmy Mieszko dostępna jest także linia klasyczna, czyli bombonierki Twój Sekret, Wiśnie w likierze, Bellissima, czekoladki Michaszki, Trufle i Marcepan, galaretki Solo oraz mieszanki czekoladek z różnorodnymi nadzieniami pod marką Klejnoty. Linia klasyczna opatrzona jest ciepłym wizerunkiem Mikołaja. Uzupełnieniem oferty jest specjalna czekoladka przygotowana w limitowanej serii na sezon jesienno-zimowy: aromatyczna pralina z nadzieniem o smaku gorącej czekolady ze śmietanką z dodatkiem koniaku" - mówi Adrianna Ottlik, Kierownik Kategorii w firmie Mieszko S.A.
Z kolei firma Guylian, jak co roku przygotowała nowe, innowacyjne i nawiązujące do bieżących trendów opakowania dla produktów świątecznych.
„Nie każdy wie, że praca nad produktami sezonowymi, rozpoczyna się ponad rok wcześniej. Jest to złożony proces, przede wszystkim działu marketingu, który dostosowuje produkt do bieżących trendów rynkowych" - mówi Piotr Rządziński, FP sp. z o.o. - dystrybutor marki Guylian w Polsce.
W tym roku Guylian przygotował ofertę produktów świątecznych zapakowanych w formie gotowego prezentu. Najsłynniejsze belgijskie czekoladki, zostały ręcznie zapakowane w wysokiej jakości papier prezentowy i obwiązane kokardą. Bardzo ważnym szczegółem jest łatwość odklejenia etykiety znajdującej się na produkcie (nie niszcząc opakowania). W ten sposób klient otrzymuje oryginalny prezent, który z łatwością może położyć pod choinką.
„Jak się powszechnie uważa czekoladki belgijskie uznawane są za najlepsze na świecie. Z kolei Guylian to niekwestionowanie najbardziej rozpoznawalna marka belgijskich czekoladek. Stąd oprócz szerokiej oferty produktów świątecznych, także produkty standardowe jak np. słynne Sea Shells z nadzieniem „Praline", czy wybór czekoladek znajdujących się w bombonierze Les Exclusive, może być znakomitym podarunkiem na gwiazkę" - dodaje Piotr Rządziński.
Tegoroczną atrakcją od Jutrzenki będą Czekoladowe Bombki pakowane jak choinkowe ozdoby, po 4 sztuki w pudełku.
„Jutrzenka, będąca od wielu lat czołowym producentem słodyczy wie, iż święta to wyjątkowy czas, który pociąga za sobą wyjątkowe zakupy. Żeby przyniosły one profity zarówno konsumentom, jak i producentom musi na rynku być dostępny wyjątkowy asortyment. Starając się spełnić oczekiwania klientów, przygotowaliśmy także wiele produktów, które są dostępne w limitowanej sprzedaży, jak chociażby Orzechy laskowe w czekoladzie z cynamonem oraz Migdały w czekoladzie z cynamonem marki Goplana. Są one dostępne tylko w ofercie świątecznej" - mówi Tomasz Walczak, Category Brand Manager, Jutrzenka Colian Sp. z o.o.
W sprzedaży będzie też Słodki upominek. Eleganckie kartonowe pudełko kryje w swym wnętrzu Oryginalną Mleczną czekoladę, Rodzynki w mlecznej czekoladzie, Akuku Owocki, nadziewanego Mikołaja oraz Aniołka marcepanowego. Oczywiście wiele produktów zostanie wyróżnionych specjalną grafiką. „Świąteczne motywy pojawią się na takich produktach, jak czekolady mleczne i nadziewane Goplana, Jeżyki, Mieszanka Teatralna, praliny, galaretka Mella oraz Rajskie Mleczko. Wiele słodkości będzie też mieć specjalne owijki, pudełka niektórych, przykładowo Mieszanki Teatralnej, zadziwią nietypowym kształtem nawiązującym do świąt" - mówi Tomasz Walczak.
Nestlé NOIR L'Assortiment to szwajcarska kolekcja pralinek w deserowej czekoladzie zamknięta w kuszącym pudełku koloru ciemnej czekolady. Elegancka bombonierka Nestlé NOIR L'Assortiment to doskonały pomysł prezentu dla rodziców czy partnera biznesowego.
„Od kilku lat dużą popularnością wśród konsumentów cieszy się kolekcja trufli Nestlé NOIR. Pyszne, czekoladowe trufle z kawałkami karmelu bądź kakao spełnią wysokie oczekiwania czekoladowych koneserów. W tym roku oferta Nestlé poszerzyła się o nowy wariant, który przyciągnie wszystkich miłośników popularnego w Polsce, orzechowego smaku - kawałki orzecha laskowego zanurzone w czekoladowych truflach to propozycja, która z pewnością przypadnie do gustu konsumentom" - mówi Monika Józefiak, Senior Product Manager w Dziale Wyrobów Cukierniczych, Nestlé Polska.
W ofercie bożonarodzeniowej nie może zabraknąć kolekcji przeznaczonej dla miłośników marki AFTER EIGHT. Deserowe czekoladki Nestlé dostępne będą w kilku wariantach smakowych. Na świątecznym stole nie może zabraknąć Mikołaja, ten oferowany przez AFTER EIGHT cechuje się subtelnym posmakiem mięty.
„Aby święta jak najlepiej kojarzyły się najmłodszym konsumentom, Nestlé przygotowało dla nich pyszne, czekoladowe draże w kolorowych, chrupiących skorupkach. Limitowane edycje SMARTIES Tuba Gigant bądź SMARTIES Family Pack pełne są czekoladowych słodkości w radosnych, tęczowych kolorach. SMARTIES Mini Torba stanowi połączenie słodkości z odrobiną rozrywki. Mini drażetki SMARTIES zamknięte zostały w kartonikach, które można kolekcjonować, dowolnie układać jak klocki oraz łączyć jako elementy układanki" - mówi Monika Józefiak. Całość oferty świątecznej Nestlé pojawi się w sklepach na początku listopada.
W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, świąteczną ofertę przygotowała Milka. Na sklepowych półkach pojawią się zarówno dobrze znane konsumentom produkty w zupełnie nowych, świątecznych opakowaniach, jak również słodycze specjalnie dedykowane na tą okazję m.in. marcepanowe choinki, świąteczne praliny o smaku piernika, czekoladowe bombki do zawieszenia na choinkę.
„Wszystkie produkty stworzone zostały na bazie czekolady z delikatnego, alpejskiego mleka, którą tak cenią konsumenci. Pojawi się także nowa, limitowana oferta czekolady Alpen Gold z całymi orzechami oraz rodzynkami, będącymi tradycyjnym, świątecznym dodatkiem" mówi Agnieszka Kępińska, Kierownik ds. Kontaktów Zewnętrznych i Komunikacji Kraft Foods Polska.
Z okazji Bożego Narodzenia firma Haribo przygotowała linię 6 produktów okolicznościowych, wśród których znajdują się dwie nowości oraz 4 propozycje dostępne w ofercie świątecznej również w poprzednich sezonach.
Nowe, propozycje to Christmas Minis, czyli zestaw 18 miniopakowań żelków w kształcie aniołków, bałwanków, dzwoneczków, czy świeczek oraz Christmas Mix - świąteczne żelko-pianki w 500g opakowaniu w kształcie drzewka choinkowego. W okresie Bożego Narodzenia na sklepowych półkach znajdziemy również propozycje znane z ubiegłych lat, takie jak Weihnachts Goldbären czyli kultowe Złote Misie w gwiazdkowym opakowaniu oraz Frohe Weihnachten - żelki w świątecznych kształtach w paczce z Misiem Haribo w czapce Świętego Mikołaja.
„Dla wielbicieli pianek przygotowaliśmy Chamallows Christams - puszysty smakołyk w opakowaniu przypominającym bożonarodzeniową skarpetę na prezenty. Zamknięte w eleganckiej torebce na wzór worka Świętego Mikołaja żelki Merry Christmas to doskonały pomysł na gustowny i smakowity prezent. Dla super- i hipermarketów przygotowaliśmy również ofertę świątecznych ekspozycji - paletowych wystawień z bożonarodzeniową owijką" - mówi Maria Kochalska, Członek Zarządu Haribo Sp. z o.o.
W okresie świątecznym, w kategorii słodyczy największą popularnością cieszą się czekolady, bombonierki oraz cukierki, w tym także żelki. Produkty te obok kosmetyków, zabawek i ubrań są bowiem towarami najczęściej wybieranymi na bożonarodzeniowe upominki.
„Przyglądając się sprzedaży produktów z asortymentu Haribo widać, że obok dużego zainteresowania sztandarowymi produktami firmy, takimi jak „Złote Misie", konsumenci najchętniej sięgają właśnie po propozycje z serii okolicznościowej. Dzięki temu, że wyglądem opakowań oraz kształtem ich zawartości dopasowują się do charakteru i nastroju święta, stanowią ciekawą propozycję na bożonarodzeniowy upominek lub choinkową dekorację" - dodaje Maria Kochalska.
Również firma Storck, jak co roku przygotowała specjalną ofertę świąteczną. Zarówno czekoladki merci, praliny Toffifee jak i cukierki Werther's Original będą dostępne w świątecznych opakowaniach, ozdobionych bożonarodzeniowymi symbolami.
Z okazji świąt przygotowano także specjalną ofertę pralin - opakowania Toffifee w kształcie bałwanka i Świętego Mikołaja, pudełka merci Petits w kształcie gwiazdek i choinek, a także cukierki Werther's Original w złotych puszkach.
„Boże Narodzenie to czas, który najchętniej spędzamy z rodziną i bliskimi. Chcemy dzielić się z nimi tym, co najlepsze i podarować im najsłodsze prezenty. Dlatego też w tym czasie największą popularnością cieszą się czekoladowe łakocie, szczególnie te w specjalnych świątecznych opakowaniach. Boże Narodzenie to także okres gdy chętniej kupowane są duże opakowania czekoladek - idealne jako okazały prezent" - mówi Matylda Sobolewska - Senior Brand Manager w firmie Storck.
W sklepach w całej Polsce staną także specjalne, świąteczne palety, na których umieszczone zostaną produkty firmy Storck. Dla wsparcia sprzedaży wprowadzono materiały POS, a od listopada specjalna oferta czekoladek merci i Toffifee wspierana będzie intensywną kampanią telewizyjną. „Dzięki spójnemu przekazowi reklamowemu nasze praliny od lat kojarzone są z ciepłymi i rodzinnymi chwilami" - mówi Matylda Sobolewska.
Jak podkreśla przedstawicielka firmy, praliny to kategoria produktów, w której w znacznym stopniu obserwujemy sezonowość sprzedaży. Święta, szczególnie Bożego Narodzenia, to okres zwiększonego zainteresowania produktami czekoladowymi. Są one traktowane jako doskonały prezent, pozwalający w słodki sposób wyrazić ciepłe, świąteczne uczucia.
Wzrosty sprzedaży
Polacy chętnie jedzą słodycze. Ich sprzedaż w Polsce corocznie wzrasta i jest to trend obserwowany już od dłuższego czasu. Polacy coraz częściej sięgają po słodycze i towarzyszą temu zwiększone wydatki w kategorii zarówno wyrobów czekoladowych, jak i pozostałych słodyczy.
W tym roku obserwujemy wzrost zainteresowania konsumentów wszystkimi praktycznie segmentami, zarówno tabliczkami czekolady, pralinami, jak i cukierkami. Zainteresowaniem cieszą się marki i doskonale znane produkty mające ugruntowaną pozycję na rynku. Trendowi temu sprzyjają także nowości wprowadzane przez producentów na rynek. Największy wzrost wykazuje segment pralin, w tym najwyższą tendencją wzrostową charakteryzuje się ptasie mleczko. W pierwszym półroczu wzrósł również rynek czekolad (w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku). Znacząco skoczyła sprzedaż marek premium. Najlepsze wyniki segment ten osiąga przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy, sprzedaż rośnie też przy takich okazjach, jak walentynki czy Dzień Kobiet.
W okresie świątecznym konsumenci chętnie wybierają produkty z półki premium, o wyszukanych i unikalnych smakach. Wybierane produkty często pełnią funkcję podarunku bądź poczęstunku dla rodziny i przyjaciół, stąd powinny to być słodkości najwyższej jakości, które umilą magiczne, bożonarodzeniowe chwile.
Radosna atmosfera i chęć obdarowania bliskich czymś wyjątkowym sprawia, iż produkty w wydaniu świątecznym cieszą się ogromną popularnością.
Wzmożona promocja, przyciągająca oko grafika świąteczne, specjalnie przygotowane na ten czas nowości produktowe, wyróżniające się ekspozycje sklepowe sprawiają, iż w miesiącach listopad grudzień sprzedaż słodyczy rośnie o 30% w stosunku do średniej z poprzednich miesięcy a czekolad nawet o 40%.
tagi: Świąteczne słodycze ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...