W kategorii płynów do mycia naczyń rośnie znaczenie produktów markowych. Wybierając płyn do mycia naczyń, Polacy szukają przede wszystkim znanej marki i związanej z nią najwyższej jakości. Wybierają też większe opakowania takie jak 1l czy 1,5l. Wysoko cenionym walorem płynów do mycia naczyń jest ich wydajność. Konsumenci wiedzą, że kupno bardziej wydajnego płynu, nawet, jeśli kosztuje więcej, w końcowym efekcie bardziej się opłaca.
„Można przypuszczać, że w przyszłości aspektami, decydującymi o wyborze płynu do mycia naczyń, będą: wysoka jakość formuły, szeroki wybór oferowanych wariantów oraz innowacyjne rozwiązania zapewniające użytkownikom dodatkowe korzyści" - mówi Ewa Mamcarz, Brand Manager marek PUR i Somat w firmie Henkel Polska.
Coraz większe znaczenie odgrywa kategoria środków do mycia naczyń w zmywarkach, jednakże dynamiczny wzrost tej kategorii nie ma wpływu na wielkość rynku płynów do mycia naczyń. W gospodarstwach domowych nawet, jeśli jest zmywarka, to nadal kupuje się płyn do mycia naczyń, bowiem są naczynia czy sztućce, które należy myć ręcznie.
Na rynku wszyscy klienci mogą znaleźć odpowiadające im płyny. Konsumenci kierujący się ceną znajdą także szeroki asortyment płynów do naczyń w atrakcyjnej cenie. Sieci handlowe oferują szeroki asortyment płynów czasami w zaskakująco niskiej cenie.
„Brak środków na reklamę telewizyjną nie pozwala zaistnieć na rynku niektórym producentom mimo, iż jakość którą proponują dorównuje najbardziej znanym wyrobom w tym segmencie" - mówi Katarzyna Zmitrowicz, TZMO Śniadecki Sp z o.o. Firma ta przygotowuje płyn do naczyń koncentrat z gliceryną Dr MAX w opakowaniu 1L.
Skuteczność i wydajność
Jak wynika z badań, Polacy oczekują od płynów do mycia naczyń skuteczności w usuwaniu zabrudzeń, szczególnie tłuszczowych i wydajności. Kolejnymi kryteriami wyboru są cena oraz wariant - może to być kwestia zapachu lub dodatkowych właściwości produktu.
„Pur w pełni zaspokaja wszystkie oczekiwania konsumentów: doskonale usuwa tłuszcz, jest wydajny, przyspiesza schnięcie naczyń, przeciwdziała też powstawaniu zacieków i sprawia, że umyte nim naczynia lśnią. W ofercie Pura uwzględniamy też upodobania zapachowe Polaków. Coraz częściej konsumentom zależy na produkcie dbającym o dłonie, łagodnie działającym na skórę, takim jak Pur Balsam z Minerałami czy Pur Balsam z Aloesem. Skutecznie myją naczynia, a dzięki zawartości łagodzącego aloesu lub minerałów, wykorzystywanych w kosmetyce, działa ochronnie na ręce i paznokcie. Konsument może sobie również dobrać odpowiednią wielkość opakowania Pura: 500 ml, 1l, lub 1,5l" - mówi Ewa Mamcarz Brand Manager marek PUR i Somat. Dodaje, że w handlu nowoczesnym (supermarkety, hipermarkety) PUR jest liderem i ma najwyższy wartościowy udział w sprzedaży - około 40 %. „W całej Polsce Pur ma silną pozycję numer 2. Udziały Pura ciągle rosną i jestem przekonana, że ten trend się nie zmieni" - mówi Ewa Mamcarz.
W ofercie płynów PUR, znajduje się 5 wariantów zapachowych, z czego dwa - PUR Balsam z minerałami lub aloesem - mają łagodną dla dłoni formułę. PUR Active Gel oferowany jest w trzech zapachach: cytryny, jabłka i cytryny z miętą, odpowiadają na oczekiwania konsumentów od strony zapachu i koloru płynu do zmywania naczyń.
„W ciągu minionego roku lider rynku -INCO-VERITAS S.A.- mimo silnych ataków konkurentów utrzymał 39% udziału w rynku wartościowo. Wynik ten zawdzięcza strategii produktowej Ludwika - wysoka jakość za rozsądną cenę. Jakość oznacza tu już nie tylko podnoszenie parametrów myjących, ale także unowocześnianie receptur, wprowadzanie nowych wariantów zapachowych i nowych funkcji ochronnych dla skóry, które są ważne szczególnie dla młodszych konsumentów" - mówi Michał Dworak Dyrektor Marketingu i Rozwoju INCO-VERITAS S.A. GChG.
Silnym atutem, oferowanego przez tą firmę płynu - Ludwika, jest zaufanie do marki wypracowane przez dziesięciolecia. Dzięki niemu używa go 57% konsumentów (źródło: SMG/KRC grudzień 2007r.).
Największym zainteresowaniem cieszy się Ludwik miętowy, choć wariant cytrynowy i balsam aloesowy zyskują na znaczeniu. „Nasza najświeższa nowość to wprowadzony do sprzedaży w maju 2008r. szósty już wariant Ludwika - balsam rumiankowy, stworzony w oparciu o badania konsumenckie i precyzyjnie dostosowany do oczekiwań użytkowników" - mówi Michał Dworak.
„Widocznym trendem na rynku płynów do mycia naczyń jest wzrost zainteresowania markowymi produktami. Polscy konsumenci chętnie sugerują się reklamą kupując droższe płyny do naczyń. Za znany produkt klienci są gotowi zapłacić wyższa cenę. I to do tych konsumentów skierowana jest szeroka oferta drogich, markowych płynów, która z roku na rok się powiększa" - mówi Katarzyna Zmitrowicz TZMO Śniadecki Sp z o.o. .
Cały rynek dynamicznie się rozwija i cały czas jest na nim miejsce na nowe produkty.
tagi: płyny do mycia naczyń , Henkel ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...