Kategorie produktów

Witaj szkoło !

Czwartek, 11 września 2008 HURT & DETAL Nr 9 (31) / 2008
Rok szkolny rozpoczęty. Każdy z uczniów oprócz przyborów szkolnych, zabiera w plecaku lub tornistrze drugie śniadanie i coraz częściej jakąś „słodką przekąskę". Co uprzyjemnia dzieciom szkolne przerwy?

Temat diety najmłodszych jest bardzo popularny oraz nagłośniony licznymi akcjami społecznymi, które zwracają uwagę m.in. na asortyment szkolnych sklepików. Nadrzędnym celem kampanii jest edukacja oraz przyzwyczajanie dzieci do prawidłowego odżywiania od najmłodszych lat, wraz z przekazywaniem im wiedzy, dlaczego powinny wybierać te, a nie inne potrawy czy napoje. Nawyki z dzieciństwa mają często wpływ na późniejszy styl życia. Można zatem założyć, że dzieci które poznają zalety zdrowego odżywiania i wiedzą, jak świadomie wybierać produkty żywnościowe, będą w dorosłym życiu prowadzić zdrowy styl życia.

 

„Jako producent, oferujący produkty korzystne dla zdrowia, bazujące na naturalnych surowcach oraz technologiach produkcji zachowujących najcenniejsze składniki żywności, aktywnie popieramy tego typu akcje. Prowadzimy szereg działań aby produkty Sante obecne były w większości sklepików szkolnych oraz na uczelniach. Asortyment, dedykowany uczniom, to przede wszystkim produkty, stanowiące zdrową alternatywę tradycyjnych słodyczy, dostarczające witamin mikroelementów, a także energii niezbędnej do nauki. Wymienić tu mogę najpopularniejsze wśród najmłodszych konsumentów: batoniki Crunchy typu musli,   wafle ryżowe, oraz inne przekąski, w których cukier zastąpiony jest np. fruktozą jak również napoje i deserki sojowe Alpro soya" - mówi Joanna Musiał, manager ds. marketingu w firmie Sante A. Kowalski Sp. j.

 

Należy pamiętać o pierwszym śniadaniu, które jest najważniejszym posiłkiem dnia. Odpowiednio skomponowane, daje maluchowi siłę i witalność, oraz dobre samopoczucie. Dodaje energii każdej komórce, umożliwiając prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny. Dzięki temu dziecko nie odczuwa męczącego głodu i może skupić się na zabawie, czy nauce. Posiłek ten powinien stanowić 25% całkowitego, dziennego zapotrzebowania na energię.

 

Drugie śniadanie to niezwykle ważny posiłek dla dziecka. Powinien dostarczyć niezbędnej energii do nauki oraz zabawy z rówieśnikami. Co więc zrobić, aby dziecko zjadło coś pożywnego na drugie śniadanie? Należy zaproponować maluchowi coś, co będzie dla niego smaczne, a zarazem zdrowe i bezpieczne.

 

Wyprawiając dziecko do szkoły rodzice powinni zawsze pamiętać, aby w plecaku znalazło się pełnowartościowe drugie śniadanie, które dostarczy mu energii potrzebnej zarówno do nauki jak i dobrej zabawy po lekcjach. Do pożywnej kanapki, napoju i owocu, można dołączyć również słodką przekąskę.

 

Prawidłowy rozwój psychofizyczny dziecka w wieku szkolnym w bardzo dużym stopniu zależy od właściwie skomponowanej diety. Biorąc pod uwagę, że według norm żywieniowych, w tym wieku posiłki powinny być spożywane średnio raz na cztery godziny, nawet dwa posiłki dziennie przypadają na czas spędzony w szkole. Właśnie dlatego tak ważne jest wyposażenie dziecka w pożywne drugie śniadanie.

 

Większość placówek edukacyjnych oferuje możliwość wykupienia obiadów w stołówkach, jednak liczba korzystających z niej uczniów jest niewielka, przede wszystkim za sprawą rosnących w siłę szkolnych sklepików. Od kilku lat organizacje działające na rzecz edukacji w dziedzinie zdrowego odżywiania starają się wpływać na asortyment tego typu punktów gastronomicznych, tak by w większym stopniu odpowiadały normom żywieniowym, a nie jedynie upodobaniom uczniów.

 

Asortyment szkolnych sklepików - podobnie jak przygotowane przez rodziców drugie śniadanie - powinien zawierać pożywne kanapki - z serem, chudą wędliną i warzywami, owoce, produkty pochodzenia mlecznego, takie jak: serki, jogurty, czy kefiry oraz napoje w postaci wody mineralnej i soków. Wymienione produkty - w przeciwieństwie do popularnych wśród uczniów hamburgerów i hot-dogów, zawierających duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz słodzonych napojów gazowanych z kofeiną i fosforanami - dostarczają energii, witamin i składników odżywczych potrzebnych na aktywny - umysłowo i fizycznie - dzień. To, jakie produkty dziecko wybierze na zakupione w sklepiku szkolnym drugie śniadanie, zależy jednak nie tylko od dostępnego w nim asortymentu, ale również od poziomu jego edukacji w kwestii zdrowego żywienia, o którą zarówno rodzice, jak i nauczyciele powinni dbać już od najmłodszych lat.

 

Słodka przekąska

 

Dodatek do pełnowartościowego drugiego śniadania w postaci drobnej słodkiej przekąski powinien być przemyślaną decyzją rodzica. Słodycze spożywane w niewielkiej ilości, dobrane pod kątem możliwie niskiej zawartości tłuszczu, kalorii i dodatków ulepszających, stanowią atrakcyjne urozmaicenie menu dziecka. Odpowiednio wkomponowane do diety żelki czy gumy rozpuszczalne będą lepszym rozwiązaniem, niż chipsy czy cola.

 

Jutrzenka, jeden z czołowych producentów słodyczy, ma w swoim asortymencie artykuły idealnie nadające się na słodką przekąskę w szkole i nie tylko.

 

Rodzice maluchów znają już żelki Akuku!. Te słodycze są wzbogacone sokami owocowymi, co sprawia, iż są one zdrowszą przekąską w dziecięcym menu. Żelki Akuku! z nadzieniem owocowym (20%) zawierają naturalne barwniki, a zastosowana w nich żelatyna powoduje, iż włosy i paznokcie są mocniejsze.

 

„Ponadto żelki Akuku! „cieszą oko" zarówno maluchów, jak i dorosłych. Ich dodatkową zaletą jest miękkość i delikatna konsystencja, dzięki czemu łatwo się je gryzie, wręcz rozpływają się w ustach. Dzieci lubią być zaskakiwane nowymi wariantami słodkości, dlatego Jutrzenka oferuje klientom różne kształty, kolory i nadzienia żelków. Trudno bowiem oprzeć się żelkom AKUKU! o kształcie tradycyjnych miśków z brzuszkami pełnymi owocowego nadzienia lub Akuku! Serduszkom, czy Akuku! Owockom" - mówi Anna Szmyt, p.o. dyrektora marketingu, Jutrzenka Colian.

 

Długi pobyt w szkole mogą umilić również lizaki Akuku! dostępne w pięciu smakach - kwaśnej cytryny, orzeźwiającej pomarańczy, świeżego jabłka oraz słodkiej maliny i truskawki. Wszystkie zawierają nadzienie w postaci kwaśnego, musującego proszku.

 

„Na kolorowych opakowaniach lizaków umieściliśmy postaci bohaterów dziecięcych przygód, znanych z serwisu internetowego www.akuku.net. Dzieci mogą cieszyć się smakami lizaków w przerwach między lekcjami, a po szkole przenieść się z postaciami Akuku! do świata wspólnej zabawy i nauki w wirtualnym świecie" - mówi Anna Szmyt.

 

Dla małych łasuchów Jutrzenka poleca również batonik Jeżyki. Inspiracją do powstania tego batonika była popularność ciastek Jeżyki. Batonik dostępny jest obecnie na rynku w wersji klasycznej ma identyczny smak jak ciastka Jeżyki Classic. Ciasteczko o prostokątnym kształcie oblane jest karmelem, najeżone orzeszkami laskowymi i chrupkami ryżowymi oraz dodatkowo zatopione w mlecznej czekoladzie. To słodka przekąska, którą można mieć przy sobie w kieszeni lub w torebce.

W szkolnym sklepiku mogą pojawić się również Grześki. Ten sztandarowy produkt Jutrzenki jest liderem na rynku w kategorii wafli impulsowych z 25% udziałem w ujęciu ilościowym. ( dane: MEMRB, za okres MAT MJ 2008).

 

Na rynku jest wiele firm oferujących słodycze nadające się na przekąskę dla uczniów.

 

Znaną i bardzo popularną  marką jest Haribo. Do pudełka na drugie śniadanie idealnie pasują dropsy owocowe Haribo „Roulette" i „Duo Roulette", składające się z żelka i puszystej pianki. Fanom żucia do gustu przypadną gumy rozpuszczalne Maoam - Maoam Kostki lub paski Maoam Stripes o smaku wiśni, maliny, cytryny, truskawki i coli.

 

„Oferta naszej firmy to blisko 70 produktów, wśród których znajdują się żelki i pianki Haribo oraz gumy rozpuszczalne Maoam. Największą popularnością od lat cieszą się legendarne „Złote Misie" - od kwietnia tego roku dostępne w nowym polskim opakowaniu. Mali i dorośli konsumenci bardzo chętnie sięgają również po żelki „Happy Cola", „Dinosaurier", „Beerentraum" o smaku owoców leśnych oraz kwaśne żelki „Sour Snup", czy „Kwaśne Języczki". Dużą popularnością, szczególnie wśród młodych konsumentów, cieszą się również produkty z rodziny Maoam: owocowe kostki Maoam, kamyczki Maoam Kracher, paski Maoam Stripes oraz lizaki Mao Pop w dziesięciu owocowych smakach" - mówi Maria Kochalska, Członek Zarządu Haribo Sp. z o.o.

 

W ostatnich latach firma Haribo coraz większą wagę przywiązuje do oferowania klientom towarów, które poza walorami smakowymi posiadają wartość dodaną. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania rodziców odnoszące się do walorów edukacyjnych produktów dla dzieci, firma wprowadziła „Bärenschule" - Misiowe ABC, w kształcie literek cyferek i znaków matematycznych. To pomysł na stawiane pierwszych kroków w nauce czytania i liczenia ze słodką nagrodą za poczynione postępy. Wartość dodaną posiadają również pianki Haribo. „Wprowadzając do tej kategorii dwie nowości - „Chamallows Smurfs" i pierwsze w Polsce pianki do pieczenia na ognisku „Chamallows Barbecue" postanowiliśmy zapoznać polskich konsumentów, ze znanym od lat w krajach Europy Zachodniej trendem na wykorzystanie pianek, jako dodatku do potraw - zarówno deserów jak i dań gorących" - mówi Maria Kochalska.

 

W odpowiedzi, na coraz bardziej widoczne wśród konsumentów zainteresowanie produktami pozwalającymi nie tylko cieszyć się smakiem, ale również dbać o formę, firma Haribo zdecydowała o wprowadzeniu na polski rynek beztłuszczowych żelków „Lite" o obniżonej o 40% ilości cukru i o 30% niższej zawartości kalorii.

 

„Osobom przywiązującym dużą wagę do naturalnych składników nabywanych towarów, już wkrótce zaproponujemy pierwsze w ofercie Haribo żelki wyprodukowane zgodnie z normami produktów „bio". „Jelly Farm" - w kształcie zwierząt, które można znaleźć na farmie - aż w 95% produkowane są ze składników pochodzenia naturalnego. Powstają na bazie biożelatyny oraz biocukrów, a kolor i smak zawdzięczają naturalnym aromatom oraz wyciągom z owoców i warzyw" - dodaje Maria Kochalska.

 

„Z uwagi na fakt, że najpopularniejszym - wśród słodyczy dla dzieci - produktem stały się żelki, z oferty Zozoli można wybrać co najmniej kilka ciekawych owocowych smaków w interesujących kształtach. Najbardziej poręcznym okaże się zapewne opakowanie mini miśków w torebce 30g. Intensywne owocowe smaki w popularnym kształcie bez wątpienia zachwycą każdego miłośnika tych miękkich słodyczy. W szkolnym sklepiku nie powinno też zabraknąć żelków Zozole Rainbow - tęczowych taśm w kwaśnej posypce - wyjątkowego produktu na naszym rynku" - mówi Julia Senczyszyn z firmy Mieszko.

 

Kolejną, nie mniej wygodną formą podania, wyróżniają się gumy rozpuszczalne Zozole Gumba. Znajdziemy tu najpopularniejsze letnie smaki: truskawki, pomarańczy, cytryny lub coli.

 

Dzieci mogą także sięgnąć po jogurty Zozole - marki znanej z cukierków i żelków firmy Mieszko. Jogurty Zozole produkowane przez firmę Bacha dostępne są w trzech wariantach smakowych: truskawkowym, waniliowym i brzoskwiniowym. Każdy jogurt zawiera dodatki w nakładce - można je wsypać do jogurtu. Dodatkowo firma Bacha posiada w swojej ofercie deser jogurtowy Fruttis. Obecnie do każdego opakowania Fruttis dołączana jest magnetyczna ramka na zdjęcia 2 w 1 - ramka na mniejsze zdjęcia portretowe najbliższych i „trzymadełko" na większe zdjęcia z wakacji. Kolekcjonując ramki rodziny mogą tworzyć własne galerie zdjęć na lodówce.

 

Jesienią zostanie przeprowadzona dodatkowa promocja. Do każdego opakowania Fruttis będą dołączane odblaski  - dzięki nim w coraz dłuższe wieczory dzieci będą bezpieczniejsze na drodze - z daleka widoczne przez nadjeżdżające samochody. 

 

Produkty mleczne

 

Przekąski w postaci produktów mlecznych są mile widziane przez dzieci i rodziców. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na przygotowanie oferty dla dzieci.

 

MLEKOVITA proponuje Mleczka smakowe UHT ze słomką. 200-mililitrowe opakowania są poręczne, a dzieci mogą wybrać spośród kilku smaków: czekoladowy, truskawkowy, waniliowy oraz mleko z sokiem pomarańczowym. Napoje posiadają wszystkie zalety naturalnego mleka, nie zawierają konserwantów, ani sztucznych barwników. Stanowią bogate źródło witamin A, B1, B2 i D, soli mineralnych, pełniących funkcje regulacyjne w transporcie tlenu, aktywności enzymów i przekazywaniu bodźców nerwowych. Mogą być traktowane jako napój lub uzupełnienie drugiego śniadania. Przekąska może być także serek homogenizowany Darek, dostępny w pięciu smakach: waniliowy, truskawkowy, stacciatella, jabłecznikowy, brzoskwiniowy.

 

Do szkolnego plecaka można zapakować ,,Fantazję", czyli mleko acidofilne produkowane przez RSM Rolmlecz, które jest dostępne w 4 smakach: waniliowym, truskawkowym, wiśniowym i owoców leśnych. Zawiera żywe kultury bakterii Lactobacillus acidophilus, które dbają o zdrowie i kondycję uczniów.

 

Czasy zabierania przez dzieci i młodzież do szkoły samych kanapek minęły więc bezpowrotnie. Teraz młodzi konsumenci oczekują produktów, które są z jednej strony smaczną przekąską z drugiej zaś zaspokajają pragnienie, a przede wszystkim wpływają na zdrowie, dobre samopoczucie, poprawiają odporność organizmu i dodają sił.

 

Na rynku pojawia się jednak coraz więcej zdrowych produktów, które mają zachęcić dzieci do rezygnacji ze słodyczy. Jak przekonać dzieci do atrakcyjności tych produktów?

 

 „Można zaproponować im chipsy, pod warunkiem że będą to chipsy owocowo-warzywne Kamis Fit up!TM. Chrupiące, kruche, naturalne i co ważne - bez tłuszczu. Rodzice chętnie kupują dzieciom Kamis Fit up!TM Crisps, ponieważ to zdrowa alternatywa dla tradycyjnych chipsów. Wato podkreślić, ze dzięki innowacyjnej technologii wytwarzania chipsów Kamis tj. puffing, chipsy są chrupiące, kruche i zachowują właściwe dla warzyw i owoców, witaminy i minerały. A dzieciom owocowo-warzywne chipsy Kamis po prostu smakują." - mówi Sylwia Kalska, PR Manager Kamis-Przyprawy S.A.

 

Kamis Fit up! Crisps, czyli chipsy owocowe i warzywne to cztery produkty, które łączy wyjątkowa chrupkość, unikalne walory smakowe oraz naturalne właściwości odżywcze świeżych owoców i warzyw. Są w pełni naturalnym źródłem witamin i błonnika, a co najważniejsze nie zawierają soli, cukru oraz substancji wzmacniających smak i aromat.

 

Kamis Fit up!TM Crisps dostępne są w wersji owocowej, na słodko (Chrupiące Jabłko naturalne oraz Chrupiące Jabłko z cynamonem) oraz w wersji warzywnej, o wytrawnym smaku (Chrupiące Buraczki winegret oraz Chrupiąca Marchewka z imbirem).

 

Napoje

 

Niezmiernie ważną rzeczą dla rozwijającego się dziecka jest nie tylko drugie śniadanie, ale i dbałość o utrzymanie właściwej gospodarki wodnej organizmu.

 

Na świecie prowadzona jest polityka nie tylko walki z otyłością, ale i szeroko zakrojone programy nauczania dzieci utrzymywania pitnego reżimu. Dlatego dziecko oprócz drugiego śniadania, powinno mieć zapewnioną odpowiednią ilość płynów podczas pobytu w szkole. Na szczęście wiele firm oferuje napoje nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

 

Na przykład marka Jupik posiada w swoim asortymencie napoje owocowe Jupik oraz wodę smakową Jupik Aqua (napoje niegazowane). Napoje owocowe są wyprodukowane na bazie naturalnego soku owocowego, nie zawierają słodzików i substancji barwiących. „Jupik posiada sześć wybranych przez dzieci smaków: wiśniową colę, multivitaminę, pomarańczę, truskawkę, jabłko i banan. Opakowanie to poręczna butelka PET 330 ml ze sportowym zamknięciem i atrakcyjną folią termokurczliwą.

 

Drugim produktem jest Jupik Aqua. Jest to woda z sokiem owocowym, w trzech najpopularniejszych smakach: cytryny, truskawki i jabłka. Gasi pragnienie, orzeźwia i ma tylko 15 kcal/100ml. Jupik Aqua posiada opakowanie PET 500 ml, także z folią termokurczliwą oraz sportowy korek z membraną, który zapobiega wylewaniu się płynu" - mówi Patrycja Giurko, senior brand manager Jupi/ Jupik.

 

Znanym wśród młodych konsumentów napojem jest Kubuś Play. Produkt pakowany jest w plastikowe butelki, nie zawiera sztucznych barwników i konserwantów. Napój z marchwi i owoców Kubuś Play jest wzbogacony witaminami A, C i E. 100 ml napoju pokrywa 50 % zalecanego dziennego spożycia witaminy C, 25 % witaminy A oraz 15 % witaminy E. Dostępne smaki to: Marchew - czerwona pomarańcza - limetka, Marchew-malina-limetka, Marchew-czereśnia-limetka.

 

Dzieci z chęcią sięgają również po Tymbark dla dzieci w kartonikach 0,2l. Soki i napoje Tymbark w kilku smakach, w kolorowych kartonikach, na których znajdują się uwielbiane przez dzieci postaci z bajek: Królik Bugs, Tweety, Sylwester, Kaczor Jaffy, Tasman, Struś Pędziwiatr. Dodatkowy atut to „rurka - czterodziurka" -  jedyna na polskim rynku.

 

 „Jako ciekawostkę można podać, że w trakcie pracy nad nowymi smakami, jak również opakowaniami, Tymbark zaprosił do współpracy dzieci, które powiedziały, jakiego soku oczekują i pomogły przygotować nowe, niepowtarzalne połączenia smakowe, które dorosłym nie przyszłyby do głowy. Dzięki tej współpracy, firma mogła opracować takie kompozycje smakowe, jakie mali konsumenci najbardziej lubią" - mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice.

 

To, co zaproponowały dzieci, zostało przedstawione uczestniczkom Komitetu Matek - grupie matek, które współpracują z firmą Tymbark nad tworzeniem nowych rozwiązań dla soków i napojów dla dzieci. Przy opracowywaniu nowych propozycji ważne są wszystkie sugestie dotyczące tego, co jeszcze można zmienić lub ulepszyć w produkcie.

 

Oczywiście firma ta oferuje również wodę Źródło Tymbark. Jest ona dostępna w wersji klasycznej niegazowanej i gazowanej oraz smakowej - z sokiem owocowym, bez konserwantów. Dostępne smaki: Klasyczna, Cytryna, Truskawka, Zielone jabłko.

 

Soki przecierowe przygotowane z myślą o najmłodszych ma w swojej ofercie również Agros Nova. Po napoje dzieci sięgają niemal tak samo chętnie, jak po słodycze. Dlatego firma Agros Nova już od kilku lat zabiega o względy najmłodszych konsumentów, oferując im bogatą ofertę soków Pysio - bez konserwantów oraz sztucznych barwników. Agros Nova produkuje dwie kategorie soków przecierowych dla dzieci: marchewkowe i owocowe w 11 kompozycjach smakowych.

 

„Oferujemy je w dwóch formatach opakowań szklanych (butelek) o pojemności: 300 ml, które kuszą najmłodszych specjalnie przygotowanymi grami i zabawami znajdującymi się na wewnętrznych stronach etykiet oraz o pojemności 985ml idealnie nadającymi się, aby zaspokoić pragnienie dziecka w domu" - mówi Joanna Bancerowska, Public Relations manager w firmie Agros Nova Sp. z o.o.

 

Aby uatrakcyjnić i umilić najmłodszym pobyt w szkole z początkiem września br. Pysio wprowadza do sprzedaży nową linię produktową: napoje owocowe oraz owocowo - marchewkowe w kartonikach o pojemności 200 ml, które idealnie nadają się do plecaka, są małe, poręczne i wygodne w użyciu.

 

„Wraz z nowymi Pysiowymi napojami we wrześniu startuje nowa strona internetowa PYSIA pod adresem www.pysio.pl, na której zarówno najmłodsi, jak też trochę starsi uczniowie znajdą dla siebie sporo atrakcji. Pysio zabiera swoich gości w ekscytującą podróż. Na początek jest to Australia. Dzięki nowemu serwisowi PYSIA można dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat tego odległego kontynentu. Poza ciekawymi informacjami, dzieci znajdą tam to, co lubią najbardziej, czyli gry i rozrywki, a rodzice praktyczne podpowiedzi, co robić z maluchami, gdy za oknem kiepska pogoda. Nowa strona internetowa Pysia stworzona została w oparciu o unikalną technikę łączącą animacje flash, zdjęcia i rysunki." - mówi Joanna Bancerowska.

 

Dzieciaki kupują

 

Produkty dziecięce nie tylko powinny podobać się głównym adresatom, czyli maluchom. Ich atutem powinny być też niekwestionowane wartości odżywcze. Na tę kwestię szczególną uwagę zwracają troskliwe mamy, które w polskich gospodarstwach domowych najczęściej odpowiadają za zakupy spożywcze.

 

„Oczywiście szkolne sklepiki, ze względu na małą powierzchnię nie są w stanie zaoferować zbyt szerokiej gamy produktów, dlatego powinny koncentrować się na ofercie liderów rynkowych, do których należy PYSIO, zaopatrując się w najbardziej popularne smaki. Właściciele sklepików i dyrekcje szkół powinny też zwracać baczną uwagę na walory zdrowotne sprzedawanych w sklepikach produktów spożywczych, a więc np. unikać napojów gazowanych, których spożywanie przez dzieci powinno być ograniczane, a oferować znacznie zdrowsze soki" - uważa Joanna Bancerowska.

 

O potrzebie zrównoważonej, wartościowej diety dla dzieci, które coraz częściej cierpią na otyłość dziecięcą - chorobę cywilizacyjną, dotykającą kolejne kraje europejskie, coraz głośniej mówi się również w Polsce. Na ten problem ogromny wpływ ma nie tylko to, co dzieci spożywają w domu, ale również, w jakie produkty mogą zaopatrzyć się - już poza kontrolą rodziców - na terenie szkoły. Warto, by dyrektorzy szkół i właściciele sklepików mieli tego świadomość.

 

W sklepach wielkopowierzchniowych, w miarę możliwości na „dziecięcej" półce powinien pojawić się szeroki asortyment. Dzieci lubią mieć wybór, lubią zmiany, nowości, szukają produktów, których reklamy widziały w telewizji. Warto więc, by taka oferta była dobrze wyeksponowana na półce, widoczna oraz aby odpowiadała realnej pozycji marki na rynku  i w świadomości konsumentów.

 

Soki dla dzieci powinny być ustawione na oddzielnych, wyodrębnionych segmentach i umieszczane na niskich półkach, odpowiadających ich wzrostowi, na poziomie wzroku. Dodatkowe lokalizacje powinny pojawiać się, np. w pobliżu segmentu najchętniej odwiedzanych przez dzieci - działy z zabawkami, chipsy, słodycze.

 

Wracając do „małych łasuchów" należy zaznaczyć, że słodycze jedzone z umiarem, często regenerują siły i zawartość glukozy we krwi, rekompensują też zużycie energii.

 

Wraz z rozpoczynającym się rokiem szkolnym zarówno rodzice jak i władze szkoły powinni się zastanowić jak nauczyć dzieci zdrowego odżywiania. Producenci jak widać dostarczyli wielu starań, by w ich ofercie znalazły się produkty nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

tagi: Witaj szkoło , produkty do szkoły , słodycze , jogurty , soczki dla dzieci , produkty dla dzieci ,