W tętniącym życiem klubie czy w klimatycznej knajpce w sercu miasta - już 9-ciu z 10-ciu Polaków uznało, że złoty trunek bez procentów sprzyja spotkaniom ze znajomymi. Coraz częściej sięgamy po piwo bezalkoholowe - w ciągu minionego półrocza 40% Polaków wybrało ten napój. Badania na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polaków dla marki Lech FREE przeprowadził Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC.
Muszę czy chcę?
Odpowiedź zależy od częstotliwości sięgania po piwo. Piwosze (osoby pijące piwo co najmniej 2 - 3 razy w miesiącu) traktują bezalkoholowy napój jako alternatywę, gdy nie mogą pić „procentów". Nie pijący piwa stawiają na aspekt towarzyski. Przyznają, że dzięki złotemu trunkowi bez alkoholu mogą uczestniczyć w sytuacjach „piwnych". Mimo różnych powodów obie grupy piją piwo bezalkoholowe podobnie często. Samochód i dobre samopoczucie są głównym motywem zastępowania tradycyjnego piwa. Co trzeci Polak przyznaje, że sięgnął po piwo bezalkoholowe, gdyż musiał prowadzić auto, a co piąty chciał zachować jasność umysłu kolejnego dnia.
Z imprezą mu do twarzy
Muzyka, taniec i przyjaciele: w takim otoczeniu najczęściej można spotkać piwo bezalkoholowe. Częściej w klubie, ale również na zabawach domowych Polacy sięgają po trunek bez procentów. Co czwartemu z nas piwo bezalkoholowe towarzyszy na imprezach. Badanie wskazuje też, że po bezprocentowy napój najczęściej sięga się w towarzystwie przyjaciół lub rodziny. Ze znajomymi i najbliższymi ten trunek pije prawie 3/4 osób. A kto? Zwłaszcza ludzie młodzi. Prawie połowa osób w wieku 18 - 23 lata w ciągu ostatnich 3 miesięcy wybrała piwo bezalkoholowe.
Smak skojarzeń
Piwo bezalkoholowe smakuje tak samo jak alkoholowe - uważa połowa Polaków. Smaki tych trunków porównują szczególnie młodzi ludzie. Co siódmy Polak w wieku 18 - 23 zdecydowanie zgadza się, że smak piwa bezalkoholowego nie różni się niczym od piwa „z procentami".
Na charakterystyczny smak piwa ma wpływ goryczka, która w przypadku piwa bezalkoholowego oceniana jest wysoko. W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Pentor osoby pytane szczególną uwagę zwróciły na odpowiedni poziom goryczki ale także na delikatność i orzeźwienie w smaku piwa bezalkoholowego. Te cechy zostały ocenione lepiej niż w przypadku wybranych piw zawierających alkohol.
„Cieszy nas, że po piwo bezalkoholowe coraz częściej sięgają młodzi ludzie, którzy chcą uczestniczyć w imprezach i spotkaniach, a nie zawsze mogą lub mają ochotę pić tradycyjne piwo. Z jednej strony badanie potwierdza pozytywne nastawienie Polaków do bezprocentowego napoju, z drugiej obserwujemy wzrost świadomości ludzi w obszarze odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Przyglądając się jednocześnie zagranicznym rynkom, gdzie udział piwa bezalkoholowego stale rośnie możemy podejrzewać, że również w Polsce będziemy świadkami systematycznego rozwoju tego segmentu". - uważa Tomasz Kanton Brand PR Manager w Kompanii Piwowarskiej SA.
Opis badania
Badanie na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polaków dla marki Lech FREE przeprowadził Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Badanie przeprowadzono metodą wspieranych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI) w dniach 18 -22 lipca 2008 roku. Firma odbyła N=300 wywiadów. Próba miała charakter reprezentatywny dla Polaków w wieku 18-35 lat, o wykształceniu co najmniej średnim, mieszkających w miastach powyżej 50 tysięcy mieszkańców.
tagi: Lech Free , piwo bezalkoholowe , stosunek polaków do piwa bezalkoholowego , rynek piwa , badania smg ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...