Dlaczego produkty etniczne?
Firma De Care zrodziła się z autentycznej fascynacji jej właścicieli dalekimi podróżami i tradycyjnymi potrawami poszczególnych krajów. Najcenniejszymi pamiątkami z tych podróży były i są po dziś dzień tradycyjne receptury i oryginalne dodatki pozwalające przyrządzać charakterystyczne specjały z najdalszych zakątków świata. Początkowo podróżnicy przywozili je na użytek własny oraz jako prezent dla przyjaciół. Na początku lat 90-tych, kiedy półki sklepowe świeciły jeszcze pustkami, w ich głowach zrodziła się idea, aby zapełnić je czymś smacznym, a jednocześnie niebanalnym, czymś co dobrze znali i kochali. Tak oto zaczęła się historia ich firmy. Historia, która trwa nieprzerwanie już od 16 lat.
Tylko najlepsze produkty...
Dziś firma De Care sprowadza najwyższej jakości produkty z różnych zakątków świata: od Japonii przez Azję i Europę, aż po sam Meksyk. Każde wprowadzenie na polski rynek nowego produktu jest poprzedzone starannym wyborem dostawcy. Firma nie pozwala sobie na żadne ustępstwa, dzięki czemu zapewnia sobie współpracę z najlepszymi dostawcami z całego świata. W jej ofercie znaleźć można znane i cenione na całym świecie marki takie jak Bonne Maman, Maille, Mazzetti, Gaea, Clipper, Walkers, Seeberger, S&B czy Yamasa. „W swojej polityce stawiamy na jakość i oryginalne pochodzenie produktów." - podkreślają właściciele - „W tych kwestiach nie ma mowy o kompromisach!"
Produkty proponowane przez firmę De Care są nie tylko ciekawe i oryginalne. Podążając za bieżącymi trendami rynkowymi firma coraz większy nacisk kładzie się na ich naturalność i właściwości pro-zdrowotne. W ten sposób powstaje także gama produktów z benefitem zdrowia.
Oferta firmy De Care jest imponująca. Obejmuje ona około 500 produktów. Część z nich jest już doskonale znana polskiemu klientowi - jak choćby nachosy Casa Fiesta czy krem krówkowy Bonne Maman (oj, ciężko mu się oprzeć!). Inne są całkowitymi nowościami rynkowymi z olbrzymim potencjałem - jak olej Carotino. Produkt ten, choć krótko obecny na rynku podbił już serca konsumentów. Zapewne zawdzięcza to swojej unikalności. Carotino to połączenie olejów z owoców czerwonej palmy i kanoli bogate w witaminy i składniki odżywcze - dla zdrowia organizmu i dobrej kondycji skóry. Można go stosować do potraw ciepłych i zimnych, a zawarty w nim karoten w naturalny sposób nadaje daniom złocistego koloru. Takich perełek firma De Care ma w swojej ofercie znacznie więcej.
Edukacja, edukacja, edukacja...
Przy tak bogatej i urozmaiconej ofercie, obejmującej wiele dotychczas mało znanych na polskim rynku produktów, firma De Care spełnia nie tylko rolę klasycznego handlowca - dużo wysiłku wkłada w fachowe propagowanie informacji o dostarczanych przez siebie produktach. Klienci mogą liczyć na gwarantowanej jakości towary, ale także na sugestie i przepisy dotyczące sposobu wykorzystania produktów do szybkiego przygotowania atrakcyjnych i oryginalnych dań. Praca w tym zakresie zaczyna się od stworzenia jak najpełniejszej informacji na produkcie, a ta poszerzana jest poprzez neck-tagi, ulotki, działania promocyjno-degustacyjne w sklepach, promocję w prasie czy też działanie strony internetowej (www.decare.pl), która już wkrótce ruszy w nowej, profesjonalnej odsłonie.
W swych działaniach firma De Care stara się wychodzić o krok naprzód. Swoim klientom oferuje fachowe doradztwo w doborze asortymentu, pomoc w wystawianiu produktów i dbałość o półkę, pomoc w rozwiązywaniu problemów, a także organizację akcji promocyjnych mających na celu zwiększenie znajomości produktów wśród klientów, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Firma dąży do tego, aby jej akcje były jak najbardziej atrakcyjne i innowacyjne. Produkty nie funkcjonują osobno, ale łączone są w kuchnie. Dla każdej z nich przygotowywane są osobne projekty wystawień. W specjalnie wytypowanych sklepach odbywają się akcje degustacyjne, a nawet - pokazy gotowania.
De Care jest pierwszą, a zarazem jedyną firmą, która wprowadziła i rozpropagowała obchody „Chińskiego Nowego Roku" - akcji mającej na celu promocję kuchni azjatyckiej. „Pokazaliśmy naszym partnerom, że po okresie wzmożonych zakupów w okresie świątecznym, w sklepach wcale nie musi zapanować stagnacja." - mówi pracownik firmy Artur Witt.
Dzięki kreatywnemu podejściu firma De Care przeprowadza rocznie około 12 akcji poświęconych różnym kuchniom świata. Mało jest firm na rynku, które są w stanie poszczycić się takim wynikiem. De Care zawdzięcza to szerokiej ofercie produktowej, która sprawia, że ten sam produkt w innym zestawieniu nabiera zupełnie nowego znaczenia.
Dystrybucja i sprzedaż
Sukcesem De Care jest także dobrze rozwinięta dystrybucja. Firma rozpoczynała działalność od obsługi rynku tradycyjnego, dzięki czemu jej produkty obecne są w tysiącu małych sklepów, a także w sieciach delikatesowych takich jak Alma, Bomi czy Piotr i Paweł. Dziś jest ona także strategicznym dostawcą produktów etnicznych do sieci rynku nowoczesnego takich jak Auchan, Carrefour, Leclerc, Real czy Tesco. Jej produkty znaleźć można także w sieciach cash & carry - Makro i Selgros.
Logistyka De Care powierzona została na zasadzie outsourcingu firmie kurierskiej. Dzięki temu towary docierają do każdego klienta w każdym zakamarku Polski w ciągu 48 godzin.
De Care wykorzystuje także nowoczesną oraz w pełni dostosowaną do warunków rynkowych strukturę sprzedaży: od key account menedżerów do regionalnych przedstawicieli handlowych, którzy pełnią jednocześnie funkcję doradców. „Zdajemy sobie sprawę z tego, jak specyficzna jest nasza oferta. Dlatego doradzamy naszym klientom w zakresie wyboru produktów. Często wspieramy ich także w budowie półki produktów etnicznych." - mówi Artur Witt - „Szesnastoletnie doświadczenie czyni nas ekspertami w tej dziedzinie".
Nieprzemijająca moda
Rynek produktów etnicznych ma bardzo wiele do zaoferowania. To bogactwo smaków i aromatów, prostota i autentyczność. To możliwość wyróżnienia się z tłumu, poszukiwania nowych wrażeń. Gdy przemija moda na jedne produkty, już w kolejce pojawiają się kolejne. Firma De Care bacznie śledzi trendy rynkowe i wprowadza do swojej oferty kolejne nowości, bo - zgodnie z maksymą firmy - „życie jest zbyt krótkie, aby jeść nudne jedzenie"!
tagi: De Care ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...