Dlaczego produkty etniczne?
Firma De Care zrodziła się z autentycznej fascynacji jej właścicieli dalekimi podróżami i tradycyjnymi potrawami poszczególnych krajów. Najcenniejszymi pamiątkami z tych podróży były i są po dziś dzień tradycyjne receptury i oryginalne dodatki pozwalające przyrządzać charakterystyczne specjały z najdalszych zakątków świata. Początkowo podróżnicy przywozili je na użytek własny oraz jako prezent dla przyjaciół. Na początku lat 90-tych, kiedy półki sklepowe świeciły jeszcze pustkami, w ich głowach zrodziła się idea, aby zapełnić je czymś smacznym, a jednocześnie niebanalnym, czymś co dobrze znali i kochali. Tak oto zaczęła się historia ich firmy. Historia, która trwa nieprzerwanie już od 16 lat.
Tylko najlepsze produkty...
Dziś firma De Care sprowadza najwyższej jakości produkty z różnych zakątków świata: od Japonii przez Azję i Europę, aż po sam Meksyk. Każde wprowadzenie na polski rynek nowego produktu jest poprzedzone starannym wyborem dostawcy. Firma nie pozwala sobie na żadne ustępstwa, dzięki czemu zapewnia sobie współpracę z najlepszymi dostawcami z całego świata. W jej ofercie znaleźć można znane i cenione na całym świecie marki takie jak Bonne Maman, Maille, Mazzetti, Gaea, Clipper, Walkers, Seeberger, S&B czy Yamasa. „W swojej polityce stawiamy na jakość i oryginalne pochodzenie produktów." - podkreślają właściciele - „W tych kwestiach nie ma mowy o kompromisach!"
Produkty proponowane przez firmę De Care są nie tylko ciekawe i oryginalne. Podążając za bieżącymi trendami rynkowymi firma coraz większy nacisk kładzie się na ich naturalność i właściwości pro-zdrowotne. W ten sposób powstaje także gama produktów z benefitem zdrowia.
Oferta firmy De Care jest imponująca. Obejmuje ona około 500 produktów. Część z nich jest już doskonale znana polskiemu klientowi - jak choćby nachosy Casa Fiesta czy krem krówkowy Bonne Maman (oj, ciężko mu się oprzeć!). Inne są całkowitymi nowościami rynkowymi z olbrzymim potencjałem - jak olej Carotino. Produkt ten, choć krótko obecny na rynku podbił już serca konsumentów. Zapewne zawdzięcza to swojej unikalności. Carotino to połączenie olejów z owoców czerwonej palmy i kanoli bogate w witaminy i składniki odżywcze - dla zdrowia organizmu i dobrej kondycji skóry. Można go stosować do potraw ciepłych i zimnych, a zawarty w nim karoten w naturalny sposób nadaje daniom złocistego koloru. Takich perełek firma De Care ma w swojej ofercie znacznie więcej.
Edukacja, edukacja, edukacja...
Przy tak bogatej i urozmaiconej ofercie, obejmującej wiele dotychczas mało znanych na polskim rynku produktów, firma De Care spełnia nie tylko rolę klasycznego handlowca - dużo wysiłku wkłada w fachowe propagowanie informacji o dostarczanych przez siebie produktach. Klienci mogą liczyć na gwarantowanej jakości towary, ale także na sugestie i przepisy dotyczące sposobu wykorzystania produktów do szybkiego przygotowania atrakcyjnych i oryginalnych dań. Praca w tym zakresie zaczyna się od stworzenia jak najpełniejszej informacji na produkcie, a ta poszerzana jest poprzez neck-tagi, ulotki, działania promocyjno-degustacyjne w sklepach, promocję w prasie czy też działanie strony internetowej (www.decare.pl), która już wkrótce ruszy w nowej, profesjonalnej odsłonie.
W swych działaniach firma De Care stara się wychodzić o krok naprzód. Swoim klientom oferuje fachowe doradztwo w doborze asortymentu, pomoc w wystawianiu produktów i dbałość o półkę, pomoc w rozwiązywaniu problemów, a także organizację akcji promocyjnych mających na celu zwiększenie znajomości produktów wśród klientów, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Firma dąży do tego, aby jej akcje były jak najbardziej atrakcyjne i innowacyjne. Produkty nie funkcjonują osobno, ale łączone są w kuchnie. Dla każdej z nich przygotowywane są osobne projekty wystawień. W specjalnie wytypowanych sklepach odbywają się akcje degustacyjne, a nawet - pokazy gotowania.
De Care jest pierwszą, a zarazem jedyną firmą, która wprowadziła i rozpropagowała obchody „Chińskiego Nowego Roku" - akcji mającej na celu promocję kuchni azjatyckiej. „Pokazaliśmy naszym partnerom, że po okresie wzmożonych zakupów w okresie świątecznym, w sklepach wcale nie musi zapanować stagnacja." - mówi pracownik firmy Artur Witt.
Dzięki kreatywnemu podejściu firma De Care przeprowadza rocznie około 12 akcji poświęconych różnym kuchniom świata. Mało jest firm na rynku, które są w stanie poszczycić się takim wynikiem. De Care zawdzięcza to szerokiej ofercie produktowej, która sprawia, że ten sam produkt w innym zestawieniu nabiera zupełnie nowego znaczenia.
Dystrybucja i sprzedaż
Sukcesem De Care jest także dobrze rozwinięta dystrybucja. Firma rozpoczynała działalność od obsługi rynku tradycyjnego, dzięki czemu jej produkty obecne są w tysiącu małych sklepów, a także w sieciach delikatesowych takich jak Alma, Bomi czy Piotr i Paweł. Dziś jest ona także strategicznym dostawcą produktów etnicznych do sieci rynku nowoczesnego takich jak Auchan, Carrefour, Leclerc, Real czy Tesco. Jej produkty znaleźć można także w sieciach cash & carry - Makro i Selgros.
Logistyka De Care powierzona została na zasadzie outsourcingu firmie kurierskiej. Dzięki temu towary docierają do każdego klienta w każdym zakamarku Polski w ciągu 48 godzin.
De Care wykorzystuje także nowoczesną oraz w pełni dostosowaną do warunków rynkowych strukturę sprzedaży: od key account menedżerów do regionalnych przedstawicieli handlowych, którzy pełnią jednocześnie funkcję doradców. „Zdajemy sobie sprawę z tego, jak specyficzna jest nasza oferta. Dlatego doradzamy naszym klientom w zakresie wyboru produktów. Często wspieramy ich także w budowie półki produktów etnicznych." - mówi Artur Witt - „Szesnastoletnie doświadczenie czyni nas ekspertami w tej dziedzinie".
Nieprzemijająca moda
Rynek produktów etnicznych ma bardzo wiele do zaoferowania. To bogactwo smaków i aromatów, prostota i autentyczność. To możliwość wyróżnienia się z tłumu, poszukiwania nowych wrażeń. Gdy przemija moda na jedne produkty, już w kolejce pojawiają się kolejne. Firma De Care bacznie śledzi trendy rynkowe i wprowadza do swojej oferty kolejne nowości, bo - zgodnie z maksymą firmy - „życie jest zbyt krótkie, aby jeść nudne jedzenie"!
tagi: De Care ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....