Rynek zabielaczy w proszku jest stabilny z lekką tendencją wzrostową 3,5% (źródło AC Nielsen, MAT AM 2008 vs MAT AM 2007). Kategorie charakteryzują lojalni klienci ceniący sobie ten sposób zabielania kawy, głównie z powodu łatwego i szybkiego sposobu jej przygotowania i doskonałej rozpuszczalności.
„Głównym udziałowcem tego rynku jest MASPEX z marką Cremona z udziałami na poziomie 55% (źródło AC Nielsen, AM, udziały ilościowe). Cremona jest zdecydowanym liderem w kategorii. Pozostali producenci wyrobów markowych mają udziały poniżej 10%" - mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice.
„Sprzedaż tego typu produktów rozwija się głównie w kanale tradycyjnym (wyroby markowe), ale mocno rozwija się też kanał nowoczesny, głównie za sprawą sieci dyskontowych. Dokładnie śledzimy trendy i zmiany jakie na rynku zachodzą. Naszym celem jest zwiększanie udziału w rynku - umocnienie pozycji lidera w kategorii oraz zwiększanie sprzedaży" - dodaje Dorota Liszka.
Zabielacze są też składnikiem wielu produktów spożywczych (na przykład lodów, zup w proszku, sosów, pure ziemniaczanego) nie tylko miksów kawowych.
„Zapotrzebowanie rynku jest ogromne, dlatego w 2000 roku właścicielka grupy firm Mokate Pani Teresa Mokrysz podjęła decyzję o uniezależnieniu się od dostawców. W krótkim czasie Mokate zainwestowało w dwie linie produkcyjne zabielaczy i spieniaczy. Obecnie, po zaspokojeniu własnych potrzeb, ponad 90% produkcji eksportujemy praktycznie na wszystkie kontynenty świata. Za granicą konkurujemy z największymi dostawcami zabielaczy. Bardzo często tę konkurencję wygrywamy" - mówi Jerzy Chrystowski doradca zarządu Mokate.
Najwięcej zabielaczy do kawy sprzedajemy w kanale tradycyjnym (około 60% z całości sprzedaży krajowej), nieco mniej w kanale nowoczesnym - również pod markami własnymi sieci handlowych.
„Naszym wiodącym produktem w tym segmencie jest zabielacz do kawy „Carmen". W sierpniu na rynek wprowadziliśmy jego odnowioną wersję. Dzięki zmienionej recepturze jest jeszcze bardziej śmietankowy i aksamitny oraz wydajniejszy. Otrzymał nowe opakowanie - wyróżniające produkt na półce spośród konkurencji i nawiązujące do charakterystycznych elementów graficznych opakowań Mokate" - mówi Jerzy Chrystowski z Mokate.
„Mokate" produkuje ten popularny coffe creamer od 1990 roku. Przez te wszystkie lata „Carmen" zyskała silną pozycję na rynku i oczywiście ogromną ilość wiernych konsumentów. Nic w tym dziwnego - produkt „Mokate" jest doskonały jakościowo i bardzo dobry w smaku. Posiada dłuższą trwałość, jest wygodny w podróży, łatwo się go dozuje. Nadaje się do kawy, herbaty oraz sosów i zup.
Poza zabielaczami w proszku, wielu zwolenników znajduje mleko zagęszczone.
„Mleko zagęszczone niesłodzone produkowane przez Spółdzielnię Mleczarską w Gostyniu jest oferowane bardzo szerokiemu spektrum odbiorców, poprzez segmentację kategorii, każdy konsument ma możliwość zaopatrzenia się w produkt, który będzie odpowiadał jego potrzebom i oczekiwaniom. Podstawowy wyróżnik to zawartość tłuszczu - oferujemy mleko zagęszczone o 4% zawartości tłuszczu (light), standardowe - 7,5% i premium- 10%" - mówi Grzegorz Grzeszkowiak, Prezes Zarządu SM Gostyń.
Produkt jest znany na rynku od dawna, jednak wciąż jest unowocześniany. Na rynku pojawiło się np. opakowanie dla singli - 200g. Opakowania 350g, 500g, 530g przeznaczone są dla odbiorców konsumujących większą ilość mleka zagęszczonego, a największe opakowanie - 1kg oferowane jest dla licznych rodzin oraz dla segmentu cateringowego.
„W niektórych regionach kraju w dalszym ciągu, niezmiennie preferowane jest mleko zagęszczone w puszce 411g - jest to produkt, który na stałe wpisał się w historię polskiego mleczarstwa, w produkcji od 1979 roku" - mówi Grzegorz Grzeszkowiak. Dodaje: „Nie bez znaczenia jest wygląd opakowania, możemy pochwalić się najnowszymi rozwiązaniami w tym zakresie. W 2006-2007 roku rozpoczęliśmy produkcję mleka zagęszczonego niesłodzonego w kartonikach typu „prisma" (firmy Tetra Pak) z zamknięciem typu StreamCap (nakrętka) - kartoniki 350g i 530g. Pod koniec 2007 roku uruchomiliśmy produkcję mleka zagęszczonego 200g i śmietanek 250ml w opakowaniach combifitSmall (firmy Combibloc) z zamknięciem combiSmart".
Od 2003 roku w ramach systemu ISO9001:2000 firma prowadzi badania zadowolenia konsumentów. Okazało się, że stosunkowo dużą grupę stanowią konsumenci, którzy do kawy stosują mleko zagęszczone słodzone. W tym przypadku określenie 2 w 1 jest jak najbardziej trafne.
Anna Sylwiak
tagi: Zabielacze do kawy , śmietanki , rynek zabielaczy , Mokate , SM Gostyń ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...