Strona wyklikajzywnosc.pl działa od 15 października. To innowacyjny pomysł na zdobywanie przez internautów żywności dla osób potrzebujących pomocy. W działanie aplikacji zaangażowali się producenci żywności oraz Banki Żywności. Mechanizm funkcjonowania strony jest bardzo prosty. Każdy internauta może codziennie kliknąć na wystawiony produkt. Klikanie odbywa się aż do wyczerpania określonej puli. Im więcej osób kliknie każdego dnia na stronie, tym szybciej wystawiony produkt zostanie przekazany do Banku Żywności.
Klikanie na http://www.wyklikajzywnosc.pl nie wiąże się z żadnymi opłatami, nie trzeba podawać swoich danych osobowych. Strona jest bardzo prosta w obsłudze i na bieżąco informuje o ilości kliknięć.
Na stronie będą publikowane informacje, gdzie trafiła pomoc żywnościowa. Aktualnie do wyklikania wystawiony jest barszcz czerwony. Potrzeba 8000 kliknięć, aby do Banku Żywności trafiło 2000 opakowań tego produktu. W kolejce czeka już też 1200 opakowań dania instant oraz 360 słoików koncentratu pomidorowego.
Producenci i dystrybutorzy, którzy chcą przekazać żywność mogą nadsyłać swoje zgłoszenia na adres: wyklikajzywnosc@bankizywnosci.pl. Wśród producentów, którzy zadeklarowali współpracę są już m.in. Unilever, Heinz i Paola. W Internecie ruszyła też promocja projektu. Projekt wspierają K2 Hosting, ACR Interaktywny Dom Mediowy oraz Sektor.net.
Federacja Polskich Banków Żywności uruchomiła też profil na Facebooku dla aplikacji Wyklikaj Żywność: http://www.facebook.com/pages/Wyklikaj-Zywnosc/158266177527228.
(Monika Dawiec)
tagi: banki zywnosci ,
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Bartosz Olejarski został powołany na stanowisko Dyrektora...
W maju br. ceny w sklepach spożywczych wzrosły średnio rok...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...