Przed 75 stołecznymi klubami i pubami pojawią się maty z hasłem „Piłeś? Nie jedź!". Działania kierowane są w szczególności do młodych uczestników ruchu drogowego w wieku 18-30 lat. Kampania obejmuje działania ATL, BTL i PR. Ponadto, specjalne akcje na drogach dedykowane kierowcom organizowane będą we współpracy z Komendą Stołeczną Policji.
Patronat honorowy nad kampanią objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Fundacja „KRZYŚ".
Tegoroczna realizacja kampanii „Piłeś? Nie jedź!" rozpocznie się w połowie października br. i potrwa do połowy listopada br. Spoty reklamowe pojawią się w telewizji TVN Warszawa, w stacjach radiowych RMF Maxxx, a także przed każdym seansem filmowym w warszawskich Multikinach. Reklamy pojawią się także na 100 autobusach miejskich, czyli z przekazem kampanii będzie jeździł co trzeci warszawski autobus.
W ramach kampanii stołeczni policjanci w trakcie kontroli, interwencji czy zgłoszeń do wypadków rozdadzą 145 tys. ulotek informacyjnych dotyczących zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Otrzymają je m. in. kierowcy zatrzymani podczas akcji „trzeźwe poranki" oraz „trzeźwe wieczory" organizowanych przez Komendę Stołeczną Policji.
Ponadto, przez cztery kolejne środy od 27 października przy Wisłostradzie w Warszawie policja we współpracy z ITS ustawi symulator dachowania, na który będą kierowane osoby przekraczające prędkość.
ZP PPS w ramach kampanii wspiera także polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku" przypadającą na sobotę, 16 października br. organizowaną przez Fundację „KRZYŚ". W tym dniu zostanie również rozdanych przez fundację 5 tys. ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!".
W Polsce w ramach akcji ponad 180 wolontariuszy będzie obecnych w 50 klubach w 25 miastach. Będą oni namawiać kierowców, by wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu. Ma to ograniczyć liczbę nietrzeźwych kierowców na drogach, w szczególności wśród młodych ludzi wracających z imprez. Akcja organizowana jest we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
(Monika Dawiec)
tagi: zp pps ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...