Z rynku FMCG

Ponad 83 tony żywności! Wyniki świątecznych zbiórek w sklepach Lidl Polska

Poniedziałek, 22 grudnia 2025
Lidl Polska po raz kolejny we współpracy z Caritas i Federacją Polskich Banków Żywności zorganizował świąteczne zbiórki. W tym roku klienci sieci przekazali ponad 83 tony produktów dla osób w trudnej sytuacji życiowej.
Jak co roku przed Świętami Bożego Narodzenia Lidl Polska angażuje się w działania pomocowe skierowane do osób najbardziej potrzebujących. Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas, w dniach 28-29 listopada oraz 5-6 grudnia odbyły się zbiórki w kilkuset sklepach Lidl na terenie całej Polski. Klienci i pracownicy sieci mogli wkładać produkty spożywcze do specjalnych koszy w wybranych sklepach. Zebrane dary zostaną wykorzystane do przygotowania bożonarodzeniowych paczek i posiłków dla osób potrzebujących.

- Wynik tegorocznej zbiórki to dowód na ogromną empatię Polaków. Każdy kilogram produktów, który trafił do koszy w sklepach Lidl Polska, to realne wsparcie. Jako Federacja dbamy o to, aby ta pomoc została efektywnie rozdzielona i trafiła na świąteczne stoły tych, którzy najbardziej tego potrzebują – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

- Współpraca Caritas z Lidl Polska podczas zbiórek bożonarodzeniowych to już piękna tradycja, która łączy miliony serc. Dzięki zebranym podczas akcji "Tak.Pomagam!" produktom możemy przygotować tysiące paczek dla seniorów, osób samotnych i rodzin w kryzysie. To nie tylko pomoc materialna, ale przede wszystkim wyraz solidarności i troski o drugiego człowieka, która jest istotą świąt – podsumowuje Bartłomiej Kulisz, Kierownik Działu Pomocy Żywnościowej i Rzeczowej Caritas Polska.

W ciągu 4 dni zebrano ponad 83 tony artykułów spożywczych! Pomóc można było w bardzo prosty sposób – podczas zakupów wystarczyło sięgnąć po kilka dodatkowych produktów i umieścić je w specjalnych koszach. Zbierano m.in. artykuły z długim terminem przydatności do spożycia, takie jak: mąka, makaron, kasza, ryż, cukier, olej, konserwy, przetwory, kawa, herbata, bakalie czy słodycze.

– Wierzymy, że w każdym małym geście kryje się wielka moc. Dzięki zaangażowaniu naszych Klientów i Pracowników, możemy wspólnie dzielić się dobrem z tymi, którzy najbardziej go potrzebują. Budujemy razem tradycję pomagania, która rozświetla ten szczególny czas Bożego Narodzenia – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Zaangażowanie społeczne to stały element działalności Lidl Polska. Współpraca ze sprawdzonymi organizacjami pomocowymi, takimi jak Federacja Banków Żywności oraz Caritas Polska, to gwarancja, że wszystkie dary trafią do osób, które naprawdę ich potrzebują. Dzięki corocznym wielkanocnym i bożonarodzeniowym zbiórkom, przekazywane są dziesiątki ton żywności, które trafiają bezpośrednio do najbardziej potrzebujących rodzin i osób samotnych. Tylko w 2025 roku, w ciągu 8 dni, w sklepach Lidl Polska zebrano łącznie prawie 150 ton żywności!




Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe




tagi: świąteczne zbiórki , Lidl Polska , Boże Narodzenie , święta , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,