Historia marki Krakuski
W roku 1999, po podziale koncernu Bahlsen na dwa obszary: słodki i słony, nazwa Lajkonik objęła oba rodzaje produktów.
I etap zmian
Pierwszy etap odświeżenia marki miał miejsce w połowie 2004 roku. Jego celem było zachowanie charakteru marki i logo, zarówno od strony wizualnej, jak i wartości marki. Nazwa Krakuski została wybrana na podstawie wielu badań rynkowych, jako zdecydowanie najlepsza - najbardziej zbliżona do nazwy Lajkonik. Zmiana dotyczyła tylko samego logotypu, natomiast szata graficzna opakowań pozostała bez zmian, żeby konsument mógł łatwo rozpoznać produkt.
II etap zmian
W lutym 2007 roku miał miejsce II etap odświeżenia marki Krakuski, który objął pozycjonowanie marki Krakuski, wprowadzenie atrakcyjnych nowości, poprawę jakości podstawowych produktów, modyfikację opakowań oraz dostosowanie strategii cenowej do wymogów rynku.
Nowe pozycjonowanie skupiło się na pochodzeniu marki z Krakowa, na prawie stuletniej tradycji firmy oraz na prostych i sprawdzonych recepturach. Zmodyfikowane zostało logo marki Krakuski poprzez wbudowanie w logotyp hasła „Słodka Tradycja" oraz datę założenia firmy. Oba te elementy podkreślają tradycyjny charakter marki. W tle logotypu została umieszczona rycina, przedstawiająca fragmenty charakterystycznych dla Krakowa budowli - Wawelu i Kościoła Mariackiego. Zabieg ten miał na celu nawiązanie do pochodzenia z Krakowa oraz tradycji.
W II etapie zmian zostały wprowadzone nowości: Maślane - ciasteczka z dodatkiem masła, Serduszka maślane w czekoladzie mlecznej - idealne zarówno do codziennej kawy, jak i jako podarunek dla bliskiej osoby, Florianki w czekoladzie mlecznej - ciasteczka z dodatkiem mąki pełnoziarnistej. Nową szatę graficzną zyskały Deserowe z cukrem i Kokosowe, Markizy, Wafelki oraz Biszkopty. Nawiązuje ona do typowej sytuacji konsumpcji prostych ciasteczek - idealnych do codziennej kawy, dlatego w centrum opakowań są przedstawione apetyczne ciasteczka na talerzyku wraz z filiżanką kawy. Mono marki jak Maltanki, Szkolne i Petit Beurre, które są znane na rynku polskim od lat 70., mają odświeżoną szatę graficzną opakowań.
Praca nad relaunchem trwała ponad rok. Tekst marketingowy, który został umieszczony na opakowaniach ma oddawać świat i wartości Krakusków.
Hasło marki to: Krakuski. Krakowska sztuka dobrego smaku.
W marcu 2008 do rodziny Krakusków dołączyły Zbożowe. Krakuski Zbożowe to połączenie prostych, tradycyjnych receptur oraz naturalnych składników. Są wypiekane z mąki pełnoziarnistej (25%) oraz płatków owsianych (29%) - znanych od wieków z walorów zdrowotnych. Krakuski Zbożowe nie tylko umilą spotkania rodzinno - towarzyskie, ale i zaopatrzą organizm w cenne składniki odżywcze.
W drugiej połowie maja 2008 portfolio Krakusków powiększa się o kolejny produkt. Jest to Mix Ciasteczkowy pod marką Krakuski. W nowej, słodkiej paczce znajdzie się pięć rodzajów przyjemności. Każdy znajdzie tu coś dla siebie: tradycjonaliści - ciasteczka Deserowe z cukrem oraz Kokosowe, osoby ceniące walory zdrowotne - Zbożowe, amatorzy czekolady i łasuchy - Serduszka maślane oraz Florianki w czekoladzie. W tym zestawie każdy ma szanse znaleźć coś naprawdę smakowitego.
Grupą docelową oferty Krakusków są przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat, posiadające męża/partnera i dzieci, ze średnim wykształceniem i dochodem w gospodarstwie domowym, pracujące zawodowo, mające dość szeroki krąg zainteresowań i ugruntowany system wartości, jak: życie rodzinne, ciepło domowego ogniska, stabilny związek, tradycja, zdrowie, bezpieczeństwo materialne, wypoczynek, duchowość, uczciwość, sprawiedliwość, wolność, przyjaźń.
Atutem oferty Krakusków są:
Duże, rodzinne opakowania w bardzo atrakcyjnych cenach
Apetyczna szata graficzna opakowań
Sprawdzone, tradycyjne receptury
Brak konserwantów i sztucznych barwników
Bogate portfolio produktów (ciasteczka bez czekolady, ciasteczka w czekoladzie, markizy, wafelki czy biszkopty).
tagi: Krakuski , historia krakusków , bahlsen sweet ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...