Kategorie produktów

„Krakowska sztuka dobrego smaku”, czyli historia marki Krakuski

Środa, 18 czerwca 2008 HURT & DETAL Nr 6 (28) / 2008
Krakuski to polska marka, która znajduje się w ścisłej czołówce na rynku ciastek paczkowanych. Początek jej historii zapisał się pod znakiem Lajkonika - taka była pierwsza nazwa Krakusków, która obowiązywała do 2004 roku. Wtedy to miał miejsce pierwszy etap odświeżenia wizerunku marki. Produkty pod marką Krakuski cieszą zmysły, wprawiają w dobry nastrój, uprzyjemniają spotkania, są idealne do codziennej kawy. Po prostu - „Osładzają życie!"

Historia marki Krakuski

 

W roku 1999, po podziale koncernu Bahlsen na dwa obszary: słodki i słony, nazwa Lajkonik objęła oba rodzaje produktów.

 

I etap zmian

 

Pierwszy etap odświeżenia marki miał miejsce w połowie 2004 roku. Jego celem było zachowanie charakteru marki i logo, zarówno od strony wizualnej, jak i wartości marki. Nazwa Krakuski została wybrana na podstawie wielu badań rynkowych, jako zdecydowanie najlepsza - najbardziej zbliżona do nazwy Lajkonik. Zmiana dotyczyła tylko samego logotypu, natomiast szata graficzna opakowań pozostała bez zmian, żeby konsument mógł łatwo rozpoznać produkt.

 

II etap zmian

 

W lutym 2007 roku miał miejsce II etap odświeżenia marki Krakuski, który objął pozycjonowanie marki Krakuski, wprowadzenie atrakcyjnych nowości, poprawę jakości podstawowych produktów, modyfikację opakowań oraz dostosowanie strategii cenowej do wymogów rynku.

Nowe pozycjonowanie skupiło się na pochodzeniu marki z Krakowa, na prawie stuletniej tradycji firmy oraz na prostych i sprawdzonych recepturach. Zmodyfikowane zostało logo marki Krakuski poprzez wbudowanie w logotyp hasła „Słodka Tradycja" oraz datę założenia firmy. Oba te elementy podkreślają tradycyjny charakter marki. W tle logotypu została umieszczona rycina, przedstawiająca fragmenty charakterystycznych dla Krakowa budowli - Wawelu i Kościoła Mariackiego. Zabieg ten miał na celu nawiązanie do pochodzenia z Krakowa oraz tradycji.

W II etapie zmian zostały wprowadzone nowości: Maślane - ciasteczka z dodatkiem masła, Serduszka maślane w czekoladzie mlecznej - idealne zarówno do codziennej kawy, jak i jako podarunek dla bliskiej osoby, Florianki w czekoladzie mlecznej - ciasteczka z dodatkiem mąki pełnoziarnistej. Nową szatę graficzną zyskały Deserowe z cukrem i Kokosowe, Markizy, Wafelki oraz Biszkopty. Nawiązuje ona do typowej sytuacji konsumpcji prostych ciasteczek - idealnych do codziennej kawy, dlatego w centrum opakowań są przedstawione apetyczne ciasteczka na talerzyku wraz z filiżanką kawy. Mono marki jak Maltanki, Szkolne i Petit Beurre, które są znane na rynku polskim od lat 70., mają odświeżoną szatę graficzną opakowań.

Praca nad relaunchem trwała ponad rok. Tekst marketingowy, który został umieszczony na opakowaniach ma oddawać świat i wartości Krakusków.

Hasło marki to: Krakuski. Krakowska sztuka dobrego smaku.

W marcu 2008 do rodziny Krakusków dołączyły Zbożowe. Krakuski Zbożowe to połączenie prostych, tradycyjnych receptur oraz naturalnych składników. Są wypiekane z mąki pełnoziarnistej (25%) oraz płatków owsianych (29%) - znanych od wieków z walorów zdrowotnych. Krakuski Zbożowe nie tylko umilą spotkania rodzinno - towarzyskie, ale i zaopatrzą organizm w cenne składniki odżywcze.

 

W drugiej połowie maja 2008 portfolio Krakusków powiększa się o kolejny produkt. Jest to Mix Ciasteczkowy pod marką Krakuski. W nowej, słodkiej paczce znajdzie się pięć rodzajów przyjemności. Każdy znajdzie tu coś dla siebie: tradycjonaliści - ciasteczka Deserowe z cukrem oraz Kokosowe, osoby ceniące walory zdrowotne - Zbożowe, amatorzy czekolady i łasuchy - Serduszka maślane oraz Florianki w czekoladzie. W tym zestawie każdy ma szanse znaleźć coś naprawdę smakowitego.

 

Grupą docelową oferty Krakusków są przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat, posiadające męża/partnera i dzieci, ze średnim wykształceniem i dochodem w gospodarstwie domowym, pracujące zawodowo, mające dość szeroki krąg zainteresowań i ugruntowany system wartości, jak: życie rodzinne, ciepło domowego ogniska, stabilny związek, tradycja, zdrowie, bezpieczeństwo materialne, wypoczynek, duchowość, uczciwość, sprawiedliwość, wolność, przyjaźń.

 

Atutem oferty Krakusków są:

 

Duże, rodzinne opakowania w bardzo atrakcyjnych cenach

Apetyczna szata graficzna opakowań

Sprawdzone, tradycyjne receptury

Brak konserwantów i sztucznych barwników

Bogate portfolio produktów (ciasteczka bez czekolady, ciasteczka w czekoladzie, markizy, wafelki czy biszkopty).

tagi: Krakuski , historia krakusków , bahlsen sweet ,