Kategorie produktów

Carlsberg Polska: 2025 r. to dla producentów piwa rok walki na froncie niestabilności prawa

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
2025 r. to dla producentów piwa rok walki na froncie niestabilności prawa. Nagła podwyżka akcyzy o 15%, perspektywa wzrostu podatku cukrowego czy atak na reklamę piwa, w tym piwa bezalkoholowego, pod pretekstem obniżania konsumpcji alkoholu – to przykłady obrazujące, że zmiany są niespodziewane i zawsze niekorzystne dla kategorii, w której konsumpcja alkoholu systematycznie maleje od 2019 roku.
Branża piwna pozostaje w recesji, co uderza nie tylko w browary, ale także w słodownie, rolników i plantatorów chmielu, sklepy czy punkty gastronomiczne. Stabilizacja legislacyjna jest konieczna dla kategorii wartej 22,9 mld zł. Naszą odpowiedzią na kurczenie się rynku o ponad 6% są innowacje produktowe. Od lat jesteśmy najbardziej innowacyjną firmą w branży. W tym roku największy wolumen sprzedaży wśród nowości na rynku piwa wygenerował KASZTELAN Miodowe, a największą wartość sprzedaży GARAGE Very Berry Cosmo. Interesującym obszarem do innowacji jest segment piw 0,0%. Regularnie rośnie i wartościowo stanowi już 8,5% rynku piwu. Oczywiście „zerówki” są powszechne wśród młodych konsumentów (20-30 lat), ale praktycznie w każdym wieku akceptacja piw 0,0% rośnie. Co ciekawe przepływ do lagerów bezalkoholowych jest największy u mężczyzn w grupie wiekowej 35-55 lat. Już 62% Polaków sięga po piwa 0,0%. Dziennie sprzedaje się ich ponad 1 mln sztuk – są już elementem nowoczesnego stylu życia.

Agata Koppa
Dyrektor ds. CA & ESG
Carlsberg Polska





tagi: Carlsberg Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,