Kategorie produktów

Mimo niełatwego „otoczenia” cały czas dążymy do realizacji postawionego sobie celu

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
Mimo niełatwego „otoczenia” – zmieniającego się profilu konsumenta, czarnego PR-u, z którym mierzy się ostatnio nasza branża, oraz agresywnej konkurencji – cały czas dążymy do realizacji postawionego sobie celu.
W mijającym roku, będącym jubileuszowym dla naszej firmy, określiliśmy go bardzo jasno: umacnianie pozycji lidera i budowanie przewagi nad pozostałymi graczami. Chcemy, aby co 4 złotówka wydawana na wina musujące była „nasza”. W 2030 roku, czyli za 5 lat, planujemy posiadać 25% udziałów w rynku. Cały czas intensywnie rozwijamy dwie nasze kluczowe marki – Mionetto i Freixenet. Wieloletnie, konsekwentne działania doprowadziły nas do miejsca lidera całej kategorii prosecco – Mionetto to ulubione prosecco Polaków1. Dziś nie musimy już nikomu tłumaczyć, czym jest to włoskie wino musujące i jak się je pije. Mamy nadzieję, że niebawem podobną „karierę” zrobi w Polsce hiszpańska cava. Nasza znakomita Cava Freixenet Cordon Negro to synonim jakości w tej kategorii. To, że polscy konsumenci coraz częściej odchodzą dziś od wysokoprocentowych alkoholi, otwiera przestrzeń, w której jesteśmy bardzo aktywni od dawna – mowa o jakościowych winach musujących i całej kategorii bezalkoholowych zamienników. Widzimy tu wiele możliwości, a zmieniający się profil konsumenta traktujemy jako impuls do rozwoju.

Joanna Dolęga-Semczuk
Członek Zarządu,
Dyrektor ds. Handlu i Logistyki
Henkell Freixenet Polska




tagi: Henkell Freixenet Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,