Kategorie produktów

Rok 2025 w rolnictwie i ogrodnictwie był pełen wyzwań

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
Rok 2025 w rolnictwie i ogrodnictwie był pełen wyzwań, ale też czytelnych sygnałów pozytywnej zmiany.
Zmagaliśmy się z wiosennymi przymrozkami i rosnącym importem, jednocześnie intensyfikując promocję na rynku krajowym i zagranicznym. Przyniosła ona efekty – wartość eksportu towarów rolno-spożywczych w okresie styczeń-sierpień osiągnęła 160 mld zł, o 7,3% więcej niż rok wcześniej. Najsilniejszym trendem pozostaje rosnące zainteresowanie jakością żywności. Badania Kantar Polska pokazują, że 60% Polaków planuje kupować więcej rodzimych owoców i warzyw, co potwierdza wzrost świadomości znaczenia produktów mniej przetworzonych, lokalnych i sezonowych. Wspierając krajową produkcję, wspieramy również własne zdrowie, nie wspominając o śladzie węglowym. W 2026 roku branża ogrodnicza skupi się na dalszym umacnianiu zaufania do polskiej żywności, edukacji konsumentów oraz promocji produktów podstawowych. Widzimy w tym realną szansę na wzmocnienie i rozwój sektora.

Witold Boguta
Prezes
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw





tagi: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,