Kategorie produktów

Sertop: Mijający rok był dla firmy Sertop okresem wyraźnego umocnienia pozycji rynkowej

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
Mijający rok był dla firmy Sertop okresem wyraźnego umocnienia pozycji rynkowej oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży. Firma rozszerzyła portfolio o sery topione w kubkach 150 g w czterech wariantach smakowych oraz sery twarde krojone Siemowit i Radzimir.
Kontynuowany był silny rozwój segmentu serów topionych w plastrach i krążkach 140 g, a współpraca w ramach marek własnych przyniosła nowych partnerów handlowych. Prekursorskie wprowadzenie plastrów o smaku burgera stało się impulsem do powstania szerzej kopiowanego trendu branżowego. Rok 2025 potwierdził istotę kluczowych zjawisk rynkowych: rosnącego zapotrzebowania na opakowania wygodne w użyciu, świadomych wyborów konsumenckich typu „smart shopper” oraz stopniowej zmiany struktury sprzedaży na korzyść krążków, kubeczków i plastrów w kategorii serów topionych. Wzrost znaczenia trendu prozdrowotnego sprzyja serom topionym, ponieważ mają niższą kaloryczność i mniejszą zawartość tłuszczu niż sery twarde i masło. W 2026 roku firma planuje modernizację parku maszynowego, intensyfikację działań w kanale HoReCa, odświeżenie wizerunku oraz wprowadzenie innowacji odpowiadających nowym trendom. Przewidujemy, że rynek nadal będzie ewoluował w kierunku nowych formatów opakowań, rosnącej roli dyskontów i supermarketów oraz rozwoju dań gotowych opartych na serach topionych.

Tomasz Szmyt
Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu
Sertop



tagi: Sertop , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,