Wiadomości

Cechy ekskluzywnych produktów spożywczych

Piątek, 01 października 2010
Szlachetny smak i prestiż posiadania, to cechy dla których Polacy wybierają ekskluzywne produkty spożywcze - wynika z raportu społecznego „Lipton. Piramida Dobrego Smaku Polaków".*

Wyniki raportu „Lipton. Piramida Dobrego Smaku" pokazują, że prawie połowa Polaków (47%) wskazała na szlachetny smak jako cechę, którą powinny wyróżniać się wysokiej jakości produkty spożywcze. 25,2 % respondentów uważa, że posiadanie ekskluzywnych produktów podnosi prestiż nabywcy. 22% z nas przypisuje je koneserom, gdyż  korzystanie z nich wymaga wiedzy i umiejętności.

„Raport pokazuje jak Polacy postrzegają produkty ekskluzywne, czym poza ceną i  jakością powinny się wyróżniać. 19, 4% z nas do cech tych produktów przypisało także trudnodostępność. Jako producenci wysokogatunkowej herbaty chcemy uświadomić Polakom, że ekskluzywne produkty spożywcze są dostępne dla każdego, kto ceni sobie ich szlachetny smak" - komentuje Maja Medowska, koordynator projektu marki Lipton.

Najmniej bo 18,4% Polaków uważa, że przygotowanie takich artykułów wymaga czasu i zaangażowania.

Raport „Lipton. Piramida Dobrego Smaku Polaków" wykonany na zlecenie marki Lipton, pokazuje,w jaki sposób Polacy definiują ekskluzywny smak w odniesieniu do produktów, osób oraz zawodów.

*Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 06-09.08.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1067 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

(Maja Święcka)

tagi: Lipton ,