ALDI otrzymał nominację do Effie Awards 2025 za kampanię promującą świeże owoce i warzywa z udziałem Farmera ALDIKA, podkreślającą troskę marki o jakość, świeżość i autentyczną komunikację z klientami.
ALDI przykłada szczególną wagę do jakości i świeżości owoców i warzyw. Średnio w ciągu roku przeprowadzanych jest aż 1400 kontroli produktów tej kategorii. Podczas inspekcji analizowane są m.in. wygląd, smak, zapach, konsystencja oraz kaliber, co pozwala zapewnić klientom produkt w najwyższym standardzie. Aktualnie najchętniej kupowane owoce to banany, cytryny, jabłka, mandarynki, pomarańcze, awokado, kiwi i jabłka. Z warzyw klienci najczęściej wybierają marchew, cebulę, pomidory malinowe, paprykę czerwoną, ogórki szklarniowe, ziemniaki oraz zieleninę. Z wyliczeń sieci wynika, że dzięki promocjom produktów z kategorii warzywa i owoce, stali klienci od początku 2024 mogli zaoszczędzić nawet 40%.
Strategia kategorii świeżych produktów
- Farmer ALDIK to nasz ambasador świeżości i jakości. Dzięki niemu pokazujemy w prosty, lecz angażujący sposób, że w ALDI to, co świeże jest naprawdę świeże! ALDIK - prostym i przyjaznym językiem - opowiada historię o naszych dostawach, kontrolach jakości. Kreacja postaci Farmera w naturalny sposób budzi zaufanie i bliskość, zapraszając do naszych sklepów po świeże i sprawdzone produkty - mówi Jelena Konieczna, Lider Zespołu Zarządzania Kampaniami w ALDI Polska.
Efekty kampanii
Kampania z Farmerem ALDIKIEM przyniosła zakładane rezultaty. W 2024 roku odnotowano wzrost sprzedaży świeżych owoców i warzyw, zwiększenie liczby klientów sięgających po ofertę z tej kategorii oraz wyższy średni koszyk zakupowy w segmentach z owocami i warzywami. Dodatkowo kampania wzmocniła wskaźnik rozważania marki ALDI jako miejsca zakupu świeżych produktów. Wszystkie te efekty osiągnięto w warunkach, gdy owoce i warzywa były jedną z najszybciej drożejących kategorii w Polsce.
Za kreację kampanii odpowiada agencja PZL, która wraz z zespołem ALDI opracowała spójną koncepcję komunikacji i wdrożenie wielokanałowe, obejmujące TV, radio, digital, OOH oraz kanały własne marki. Takie połączenie działań pozwoliło na maksymalizację zasięgu, dotarcie do nowych klientów i wzmocnienie pozycji kategorii świeżych produktów jako kluczowego motywatora wizyty w sklepie.
- Świeżość oferowanych produktów to hasło, które bardzo często pojawia się w komunikacji rozmaitych marek, nie tylko tych związanych z żywnością. Szukaliśmy więc sposobu, aby konsumenci rzeczywiście zauważyli, że dla ALDI świeżość jest nie tylko sloganem, tylko obietnicą, którą mogą zweryfikować każdego dnia w swoich koszykach z zakupami. Bohater kampanii - Farmer ALDIK z humorem opowiadał o tym, z jaką troskliwością traktuje owoce i warzywa. Naprawdę trudno było się oprzeć jego opowieściom. Nic więc dziwnego, że kampania zaowocowała nominacją. – mówi Barbara Puczyłowska, Senior Strategic Planner w PZL.
Źródło: System Effecto
Fot: mat. prasowe