Drogeria

Rossmann uruchomił drogerię w nowym koncepcie

Piątek, 10 października 2025
Rossmann otworzył dwutysięczną drogerię, w której ciepła paleta barw, zaokrąglone formy i nastrojowe oświetlenie tworzą atmosferę bliskości i przytulności. Zmieniane są wnętrza, by każda wizyta stała się doświadczeniem, do którego chce się wracać.

W dzisiejszych czasach coraz większą wartość przypisuje się bliskości i możliwości doświadczania świata wszystkimi zmysłami – dotykiem, zapachem, wzrokiem i obecnością drugiego człowieka. Z myślą o tym stworzono drogerię, w której doświadczenie zakupowe wyraźnie różni się od znanego z innych miejsc. Już od wejścia można odczuć przyjemną atmosferę, sprzyjającą dobremu samopoczuciu.

Wyróżnikiem wizyty są elementy sensoryczne – światło, kolor i muzyka – tworzące spójną, harmonijną przestrzeń. Dzięki temu drogeria staje się miejscem, do którego chętnie się wraca nie tylko po potrzebne produkty, lecz także ze względu na nastrój i jakość doświadczenia.

Szyld z logo marki został uzupełniony o hasło „Moja Drogeria”, podkreślające emocjonalną więź klientów z marką Rossmann, która od ponad 30 lat jest w Polsce synonimem drogerii. Symbolem nowego konceptu jest koło, widoczne w architekturze i dekoracjach. Zaokrąglenia nadają wnętrzom miękkość i przytulność, wprowadzając poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Motyw koła nawiązuje do centaura wpisanego w literę „O” w logo Rossmanna – postaci łączącej w sobie elementy „Ross” (rumaka) i „Mann” (człowieka), odwołującej się do nazwiska założyciela firmy.

– Zależało nam na tym, aby klient już w progu naszej drogerii poczuł, że odcina się od atmosfery zwykłych, codziennych zakupów i wchodzi do miejsca, które przypomina przytulną łazienkę, a nie halę sprzedaży – mówi Marcin Grabara, prezes Rossmanna. – Nasza łazienka to nie tylko funkcjonalne pomieszczenie, ale też azyl – miejsce odprężenia, regeneracji i codziennych, małych przyjemności, które stają się luksusem na wyciągnięcie ręki. Budujemy trwałą przewagę inicjatywami, które wzmacniają misję dbania o siebie, bo tylko wtedy możemy także zadbać o najbliższych. Wierzymy bowiem, że prawdziwa troska zaczyna się od nas samych – gdy znajdziemy czas na odpoczynek, regenerację i własny dobrostan, możemy w pełni ofiarować uwagę i energię tym, których kochamy. To nie egoizm, ale fundament: tylko osoba, która czuje się dobrze ze sobą, ma siłę, by innych wspierać i inspirować oraz o nich dbać – dodaje Marcin Grabara. 

Światło ma cieplejszy odcień, a spokojna muzyka i naturalna paleta barw – cieliste, stonowane tonacje – budują przyjazną atmosferę. Kolory nawiązują do pielęgnacji i makijażu, harmonizując z charakterystyczną czerwienią marki. Na podłogach zastosowano płytki o ciepłym odcieniu, przywołujące skojarzenia z domową łazienką.

– Wybraliśmy kilka tematów przewodnich, które podkreślają drogeryjność nowego konceptu Rossmanna: piękno i zdrowie. Regały i nawigacja w drogerii przeszły dużą metamorfozę. Nadają przestrzeni lekkość, łamią magazynowy charakter i ułatwiają klientowi orientację, czyniąc zakupy dużo wygodniejszymi – mówi Marcin Grabara.

Nowa drogeria stanowi spójną przestrzeń, bez tradycyjnego podziału na kategorie. Przebudowano ekspozycje kluczowych obszarów, takich jak pielęgnacja włosów i twarzy. W tych strefach główne marki pełnią rolę kotwic, wokół których organizowane są poszczególne segmenty. Nad regałami umieszczono kapsuły prezentujące tzw. power brandy – marki dostępne wyłącznie w Rossmannie, będące wizytówką segmentów i wspierające strategię biznesową. Pod nimi znalazły się listwy contentowe, mające inspirować i zachęcać do odkrywania produktów.

Strefy zapachów i makijażu zaprojektowano na nowo – w sposób ułatwiający odkrywanie produktów i śledzenie trendów. Zapachy eksponowane są tak, by zachęcały do testowania, a przestrzeń makijażu wzbogacono o technologię Virtual Try-On (VTO), umożliwiającą wirtualne „przymierzanie” kosmetyków dzięki rozszerzonej rzeczywistości. Stanowisko VTO przypomina eleganckie lustro i zapewnia komfortowe warunki do eksperymentowania z kolorami i stylami.

– Zależy nam na spójności doświadczenia klienta. Dlatego przymierzalnia VTO będzie dostępna także w aplikacji mobilnej i na www, umożliwiając testowanie makijażu w domu i dodanie wybranych stylizacji do koszyka online jednym kliknięciem – dodaje Marcin Grabara.

Ścieżka zakupowa kończy się w strefie kas samoobsługowych i tradycyjnych, zaprojektowanej z myślą o wygodzie. Przestrzeń została poszerzona, pojawiły się dodatkowe miejsca na koszyki, torby, karty podarunkowe i produkty impulsowe, a podział na kasy tradycyjne i samoobsługowe jest bardziej czytelny.

– Wiemy, jak pozytywnie klienci oceniają nasze kasy samoobsługowe. Są one dziś naszym atutem i przewagą. Nadal je rozwijamy, przenosimy do nich wszystko, co dotychczas było dostępne dla klientów przy kasach tradycyjnych. Jednocześnie uzupełniliśmy je tzw. kasą concierge, która jest nie tylko miejscem płatności za zakupy, lecz przede wszystkim strefą gospodarza drogerii, który przywita klientów i wesprze w realizacji ich potrzeb – mówi Marcin Grabara. 

Nowa koncepcja drogerii Rossmann ma na celu stworzenie przestrzeni, w której zakupy stają się wyjątkowym doświadczeniem – pełnym emocji, zmysłów i nowoczesnych rozwiązań ułatwiających codzienne wybory.

– Wyniki badania napawają nas dumą i utwierdzają w przekonaniu, że Rossmann to dla polskich konsumentów synonim drogerii: mówisz Rossmann, myślisz „moja drogeria”. Nasi klienci w ogromnej większości deklarują, że czują się w Rossmannie jak u siebie i że na Rossmannie zawsze można polegać. Dziękujemy za okazane nam zaufanie – mówi Marcin Grabara.

Rossmann oczami konsumentów według badania Instytutu Badawczego IQS: 

  • Rossmanna zna prawie każdy – aż 98 proc. polskich konsumentów słyszało o Rossmannie. 
  • Rossmann cieszy się świetną reputacją, jeśli chodzi o zakupy drogeryjne – dokładnie 90 proc. polskich konsumentów ma o Rossmannie dobrą opinię.
  • Rossmann to marka ciesząca się na rynku drogeryjnym zdecydowanie największym zaufaniem: 86 proc. polskich konsumentów ufa Rossmannowi.
  • Ponad 80 proc. polskich konsumentów uważa, że na Rossmannie zawsze można polegać.
  • Aż 9 na 10 polskich konsumentów poleciłoby swoim znajomym Rossmanna na zakupy drogeryjne.
  • 8 na 10 polskich konsumentów czułoby smutek, gdyby sklepy Rossmanna nagle zniknęły. Do żadnej innej marki konsumenci nie są przywiązani w takim stopniu.

Otwarta 9 października w Łodzi dwutysięczna drogeria Rossmann jest 54. drogerią działającą w tym mieście i jednocześnie jedną z ponad 400, które przejdą metamorfozę do końca 2025 roku (co roku nowe oblicze zyska kolejnych 300-400 drogerii). Łódź jest szczególnie ważnym miejscem dla Rossmanna. Tu mieści się polska centrala firmy, tu w 1993 roku została otwarta pierwsza drogeria Rossmann.




Źródło: Rossmann
Fot: mat. prasowe


tagi: Rossmann , drogeria , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,