Wywiady

KremSer – tradycja i innowacja w nowej odsłonie SM Ryki

Poniedziałek, 29 września 2025
SM Ryki wprowadza na rynek KremSer – naturalny ser do smarowania, łączący śmietankową delikatność z charakterystycznym smakiem Ryckiego Edamu. O kulisach powstania produktu, jego unikalnych cechach i planach marketingowych opowiada Krzysztof Kłos, wiceprezes ds. handlu i marketingu SM Ryki.
KremSer to nowość w ofercie SM Ryki. Skąd pomysł na wprowadzenie naturalnego sera do smarowania i jak wpisuje się on w obecne trendy konsumenckie?

- Pomysł na KremSer zrodził się z obserwacji rynku, ale także z naszej praktyki produkcyjnej. Podczas procesu normalizacji mleka powstaje śmietanka – pełnowartościowy, naturalny surowiec, który chcieliśmy wykorzystać w sposób maksymalnie efektywny. Postanowiliśmy połączyć tę bazę ze sprawdzonym smakiem Ryckiego Edamu - naszego sztandarowego produktu. Tak powstał KremSer – naturalny ser do smarowania. To połączenie tradycji i innowacji, które idealnie wpisuje się w obecne trendy konsumenckie. 

Co, zdaniem Państwa, najmocniej wyróżnia KremSer na tle innych serów do smarowania dostępnych na rynku?

- KremSer wyróżnia się przede wszystkim naturalnością i prostym składem – nie zawiera konserwantów, zagęstników ani sztucznych dodatków. Powstał z połączenia śmietankowej delikatności i charakterystycznego, lekko orzechowego smaku Ryckiego Edamu, naszego najbardziej rozpoznawalnego sera dojrzewającego. Dzięki zastosowaniu autorskiej technologii produkcji, opartej wyłącznie na naturalnych białkach i solach mineralnych pochodzenia mlecznego, uzyskaliśmy wyjątkowo kremową konsystencję i naturalny smak, których nie znajdziemy w innych produktach do smarowania. KremSer jest nie tylko zdrową i prostą alternatywą, ale też produktem bardzo wszechstronnym – sprawdzi się na kanapkach, w dipach, przekąskach czy daniach na ciepło. W ten sposób tradycja i doświadczenie SM Ryki spotykają się z innowacją, oferując konsumentom znany i ceniony smak w nowej, wygodnej formie.

Jakie działania marketingowe będą wspierać wprowadzenie KremSera na rynek?

- Planujemy kampanię łączącą działania konsumenckie i wizerunkowe. Jej ważnym elementem będzie edukacja – chcemy jasno podkreślać, że KremSer to nowa kategoria sera, a nie kolejny „serek do smarowania”. To produkt, którego do tej pory nie było na rynku. W komunikacji skupimy się na naturalności i prostym składzie, pokazując KremSer jako odpowiedź na współczesne potrzeby żywieniowe. Wsparcie obejmie media społecznościowe, działania PR oraz współpracę z partnerami handlowymi. Pokażemy też szerokie możliwości kulinarnego zastosowania – od kanapek, przez przekąski i dipy, aż po dania na ciepło. Naszym celem jest, aby KremSer został rozpoznany jako innowacyjny, naturalny i autentycznie nowy wybór w kategorii serów do smarowania. 



Źródło: Valkea Media 
Fot: mat. prasowe



tagi: Spółdzielnia Mleczarska Ryki , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,