Wiadomości

„Polscy dostawcy rosną razem z nami” – Lidl na POLAGRA

Piątek, 26 września 2025
Podczas jubileuszowej edycji Targów POLAGRA Lidl Polska prezentuje swoje działania na rzecz wspierania rodzimych producentów i zrównoważonego rozwoju. W debatach udział wzięli m.in. prezes Włodzimierz Wlaźlak i członek zarządu Wojciech Grohn.
Targi POLAGRA to jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej w Polsce – łączące wszystkie segmenty rynku: od surowców i technologii, przez produkcję i przetwórstwo, aż po sprzedaż i gastronomię.

Lidl Polska – partner polskich dostawców i gospodarki

– Wsparcie polskiego handlu, rolnictwa i przemysłu spożywczego to jeden z naszych priorytetów. Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas kluczowa, ponieważ pozwala nam oferować klientom produkty najwyższej jakości i jednocześnie wspierać rozwój rodzimej gospodarki. Obecnie współpracujemy z ponad 850 polskimi dostawcami, z czego 340, dzięki naszej pomocy, w 2024 roku wyeksportowało swoje produkty na 28 rynków. Należy jednak podkreślić, że nie ograniczamy się wyłącznie do dużych przedsiębiorstw. Wspieramy również małe firmy, które często dynamicznie się rozwijają razem z nami – podkreślał podczas panelu Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska.

Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych dzięki współpracy z Lidl Polska sięga już prawie 32 miliardów złotych. To wymierny efekt partnerstwa sieci z polskimi producentami.

Innowacyjność, zrównoważony rozwój i odpowiedzialne zakupy

– Marka własna to dziś innowacyjność i jakość, które pozwalają produktom bronić się zarówno w Polsce, jak i za granicą. To dzięki certyfikacji, badaniom i inwestycjom w jakość nasi dostawcy odnoszą sukcesy eksportowe. Ale równie ważne jest dla nas wsparcie mniejszych producentów – mówił Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.

Firma kładzie również duży nacisk na kwestie klimatyczne i zrównoważonego rozwoju. – Naszym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Już dziś udało nam się zredukować emisje o 52%, a do 2030 roku planujemy zejść poniżej 70%. Kluczowym elementem jest korzystanie w 100% z energii odnawialnej, ale większość działań musi odbywać się we współpracy z dostawcami – dodał Grohn.

Współpraca z partnerami biznesowymi ma także wymiar edukacyjny. Lidl Polska organizuje Supplier Day – inicjatywę, podczas której w angażujący sposób omawia kwestie związane z polityką zakupową, CSR oraz wymianą dobrych praktyk.

Lidl Polska na Targach POLAGRA i Smaki Regionów

Podczas wrześniowych wydarzeń w Poznaniu Lidl Polska prezentuje nie tylko ofertę dla konsumentów, ale także swoje działania na rzecz wspierania polskiej gospodarki i dostawców. Udział w jubileuszowej, 40. edycji POLAGRA oraz w Targach Smaki Regionów to okazja do podkreślenia roli sieci jako partnera strategicznego dla producentów i całej branży spożywczej.

– Tematy ESG są dla nas niezwykle ważne, dlatego realizujemy strategię CSR opartą na sześciu filarach. Od siebie wymagamy najwyższych standardów, a naszych partnerów zachęcamy i inspirujemy, aby również wdrażali rozwiązania w tym obszarze. Chcemy, by coraz więcej firm potrafiło mierzyć i raportować swoje działania związane z ESG – podsumował Włodzimierz Wlaźlak.




Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe




tagi: Lidl Polska , POLAGRA , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,