„Polscy dostawcy rosną razem z nami” – Lidl na POLAGRA
Piątek, 26 września 2025
Podczas jubileuszowej edycji Targów POLAGRA Lidl Polska prezentuje swoje działania na rzecz wspierania rodzimych producentów i zrównoważonego rozwoju. W debatach udział wzięli m.in. prezes Włodzimierz Wlaźlak i członek zarządu Wojciech Grohn.
Targi POLAGRA to jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej w Polsce – łączące wszystkie segmenty rynku: od surowców i technologii, przez produkcję i przetwórstwo, aż po sprzedaż i gastronomię.
Lidl Polska – partner polskich dostawców i gospodarki
– Wsparcie polskiego handlu, rolnictwa i przemysłu spożywczego to jeden z naszych priorytetów. Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas kluczowa, ponieważ pozwala nam oferować klientom produkty najwyższej jakości i jednocześnie wspierać rozwój rodzimej gospodarki. Obecnie współpracujemy z ponad 850 polskimi dostawcami, z czego 340, dzięki naszej pomocy, w 2024 roku wyeksportowało swoje produkty na 28 rynków. Należy jednak podkreślić, że nie ograniczamy się wyłącznie do dużych przedsiębiorstw. Wspieramy również małe firmy, które często dynamicznie się rozwijają razem z nami – podkreślał podczas panelu Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska.
Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych dzięki współpracy z Lidl Polska sięga już prawie 32 miliardów złotych. To wymierny efekt partnerstwa sieci z polskimi producentami.
Innowacyjność, zrównoważony rozwój i odpowiedzialne zakupy
– Marka własna to dziś innowacyjność i jakość, które pozwalają produktom bronić się zarówno w Polsce, jak i za granicą. To dzięki certyfikacji, badaniom i inwestycjom w jakość nasi dostawcy odnoszą sukcesy eksportowe. Ale równie ważne jest dla nas wsparcie mniejszych producentów – mówił Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.
Firma kładzie również duży nacisk na kwestie klimatyczne i zrównoważonego rozwoju. – Naszym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Już dziś udało nam się zredukować emisje o 52%, a do 2030 roku planujemy zejść poniżej 70%. Kluczowym elementem jest korzystanie w 100% z energii odnawialnej, ale większość działań musi odbywać się we współpracy z dostawcami – dodał Grohn.
Współpraca z partnerami biznesowymi ma także wymiar edukacyjny. Lidl Polska organizuje Supplier Day – inicjatywę, podczas której w angażujący sposób omawia kwestie związane z polityką zakupową, CSR oraz wymianą dobrych praktyk.
Lidl Polska na Targach POLAGRA i Smaki Regionów
Podczas wrześniowych wydarzeń w Poznaniu Lidl Polska prezentuje nie tylko ofertę dla konsumentów, ale także swoje działania na rzecz wspierania polskiej gospodarki i dostawców. Udział w jubileuszowej, 40. edycji POLAGRA oraz w Targach Smaki Regionów to okazja do podkreślenia roli sieci jako partnera strategicznego dla producentów i całej branży spożywczej.
– Tematy ESG są dla nas niezwykle ważne, dlatego realizujemy strategię CSR opartą na sześciu filarach. Od siebie wymagamy najwyższych standardów, a naszych partnerów zachęcamy i inspirujemy, aby również wdrażali rozwiązania w tym obszarze. Chcemy, by coraz więcej firm potrafiło mierzyć i raportować swoje działania związane z ESG – podsumował Włodzimierz Wlaźlak.
Inflacja to dziś największa obawa liderów biznesu –...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.