Franczyza

Stokrotka: wsparcie dla lokalnych biznesów

Piątek, 19 września 2025 HURT & DETAL Nr 09/235. Wrzesień 2025
Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu Stokrotki
Franczyza Stokrotki dynamicznie się rozwija. Co wyróżnia Państwa model współpracy na tle innych sieci obecnych na rynku spożywczym?

W naszym modelu franczyzowym stawiamy na elastyczność oraz partnerskie podejście do współpracy. Koncentrujemy się na wspólnym celu – efektywnym prowadzeniu sklepów, do których klienci chcą przychodzić na zakupy. Pomagamy franczyzobiorcom na każdym etapie – od analizy lokalizacji i projektu wnętrza, przez szkolenia, aż po codzienne wsparcie w zarządzaniu placówką. Wspieramy partnerów zarówno w aspektach biznesowych, jak i operacyjnych, związanych np. z zatowarowaniem czy marketingiem.

Franczyza Stokrotki łączy siłę dużej, ogólnopolskiej sieci – posiadającej blisko 1000 sklepów – z lokalnym charakterem placówek. Z sukcesem prowadzimy w całej Polsce sklepy własne, dzięki czemu mamy wiedzę, doświadczenie, narzędzia, którymi możemy dzielić się z partnerami, pomagając im w rozwoju biznesów. Jednocześnie jesteśmy otwarci na specyfikę poszczególnych lokalizacji i potrzeby ich mieszkańców, na które nasze sklepy mają odpowiadać.

Jak franczyzobiorcy Stokrotki mogą odpowiadać na rosnące koszty i wrażliwość cenową klientów, wykorzystując siłę sieci?

Franczyzobiorcy Stokrotki korzystają z potencjału całej naszej sieci. Dzięki centralnie negocjowanym warunkom handlowym, atrakcyjnym promocjom, programowi lojalnościowemu i akcjom specjalnym mogą oni skutecznie odpowiadać na oczekiwania klientów i zwiększać konkurencyjność swoich placówek.

Z drugiej strony dzielimy się z partnerami kompetencjami i narzędziami wspierającymi optymalizację kosztów operacyjnych. Analizujemy również lokalne uwarunkowania, które wpływają na potencjał sklepów, i pomagamy dostosować ofertę do specyfiki danego rynku – tak, by franczyzobiorcy mogli w pełni wykorzystać możliwości swojego biznesu.

Działając razem, możemy skuteczniej reagować także na inne wyzwania rynkowe. Współpraca i siła negocjacyjna sieci są istotne, np. podczas przygotowań do wdrożenia systemu kaucyjnego.

Jakie są Państwa strategiczne cele dotyczące rozwoju sieci franczyzowej w najbliższych latach?

Ważna jest dla nas intensyfikacja rozwoju tego formatu. Mamy sprawdzony i korzystny model franczyzy, który odpowiada zarówno na potrzeby partnerów biznesowych, jak i konsumentów. Każdą nową lokalizację dokładnie analizujemy, biorąc pod uwagę jej potencjał, konkurencję czy wygodę klientów. Naszym celem jest dynamiczny wzrost sieci w całej Polsce i budowa stabilnej, silnej struktury, w której każdy partner ma realne wsparcie w prowadzeniu konkurencyjnego biznesu.





tagi: Stokrotka , biznes , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,