90 lat KITKAT – kultowa przerwa świętuje jubileusz
Czwartek, 11 września 2025
W 1935 roku w angielskim Yorku powstał baton KITKAT, który dziś trafia do ponad 85 krajów w liczbie przekraczającej 5 miliardów sztuk rocznie. Jego hasło „Czas na przerwę, czas na KITKAT” stało się symbolem międzynarodowego relaksu.
Historia KITKAT rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, gdy na rynek trafił baton pod nazwą „Chocolate Crisp”. Dwa lata później, w 1937 roku, narodziło się jego nowe oblicze - KITKAT. W 1958 roku marka wprowadziła hasło, które niewątpliwie zapisało się w historii reklamy: „Czas na przerwę, czas na KITKAT” (ang. „Have a break, have a KITKAT”). Dziś slogan jest synonimem przerwy – zarówno tej krótkiej, spontanicznej, jak i spokojnej, kiedy naprawdę potrzebujemy odetchnąć.
Przez 90 lat marka ewoluowała, zmieniając swój wygląd, wprowadzając nowe produkty i podejmując liczne inicjatywy. Jedną z nich jest program „Income Accelerator”, który ma na celu realizowanie działań na rzecz społeczności zajmujących się uprawą kakao – poprawę jakości ich życia oraz zwiększanie dochodów. W ramach inicjatywy marka pomaga również w dystrybucji 1 miliona sadzonek drzew rocznie na Wybrzeżu Kości Słoniowej, co pozwala wspierać różnorodność na plantacjach kakao.
Dziś KITKAT jest dostępny w ponad 300 wariantach smakowych, są one precyzyjnie dopasowane do produktu oraz lokalnych preferencji konsumentów i obejmują zarówno klasyczne propozycje, jak i bardziej nietypowe wersje - od matchy i sake po wasabi. Na początku 2025 roku marka rozszerzyła portfolio o nowy segment słodyczy i przedstawiła czekoladowe tabliczki KITKAT z unikalnym, marmurkowym wzorem.
– Batony KITKAT od dekad towarzyszą konsumentom, zachęcając do przerwy i odpowiadając na zmieniające się oczekiwania i potrzeby. Przez lata marka dynamicznie się rozwijała, wprowadzając innowacyjne produkty i realizując ważne inicjatywy. 90. jubileusz utwierdza nas w przekonaniu, że jesteśmy na właściwej drodze. Nie zwalniamy tempa i z energią patrzymy w przyszłość – już wkrótce zaprezentujemy nowe propozycje produktowe i projekty, które z pewnością przypadną do gustu fanom marki KITKAT oraz przyciągną uwagę nowych odbiorców – mówi Sylwia Rutkiewicz, Brand Manager KITKAT, Nestlé Polska.
Aktualnie marka prowadzi kampanię reklamową „Złap swoją przerwę”, skierowaną do przedstawicieli Generacji Z. W ramach działań, które obejmują digital i influencer marketing, KITKAT pokazuje, jak naprawdę znaleźć przestrzeń na odpoczynek.
Patrząc na historię i realizacje marki, KITKAT nie zamierza zwalniać. Od lat stawia zarówno na pyszne produkty, jak i wsparcie społeczności zajmujących się uprawą kakao. Konsumenci mogą natomiast liczyć na niezwykłe nowości w portfolio i angażujące inicjatywy, które stwarzają doskonałą okazję do relaksującej przerwy.
Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) alarmuje: projekt ustawy o...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.