Wywiady

Rozmowa z Pawłem Majchrzakiem, Dyrektorem Operacyjnym i Członkiem Zarządu firmy Gibar

Środa, 10 września 2025 HURT & DETAL Nr 09/235. Wrzesień 2025
Trzy pytania do Pawła Majchrzaka, Dyrektora Operacyjnego i Członka Zarządu firmy Gibar, kieruje Monika Książek.
Jakie trendy na rynku słodyczy obserwują Państwo obecnie?

Rynek słodyczy jest dziś wyjątkowo dynamiczny, a decyzje zakupowe konsumentów coraz częściej kształtują trendy płynące z mediów społecznościowych oraz zmiany stylu życia. Z jednej strony zauważamy rosnące zainteresowanie produktami impulsowymi – takimi, które można kupić i zjeść od razu, np. w drodze lub w pracy. Konsumenci szukają słodyczy, które nie tylko są smaczne, lecz także atrakcyjne wizualnie oraz opakowane w sposób wygodny i higieniczny. Z drugiej strony coraz wyraźniejszy staje się trend poszukiwania nowych, nieoczywistych smaków i form. Klienci chętnie sięgają po produkty nietypowe i wyróżniające się na tle oferty rynkowej. Istotną rolę odgrywa również aspekt emocjonalny – słodycze coraz częściej kupowane są jako mała nagroda lub sposób na poprawę nastroju.

W jaki sposób Gibar dostosowuje do nich swoją ofertę?

W Gibar stale rozwijamy nasze portfolio, koncentrując się na tworzeniu słodyczy, które łączą atrakcyjny wygląd, wyjątkowy smak i wygodną formę podania. Stawiamy na produkty, które wyróżniają się na tle konkurencji – zarówno recepturą, jak i opakowaniem. Szczególną wagę przykładamy do praktyczności. Wiele naszych wyrobów pakowanych jest pojedynczo, co ułatwia przechowywanie, transport i spożycie w dowolnym miejscu. Wprowadzając nowości, kierujemy się aktualnymi trendami oraz potrzebą dostarczania konsumentom przyjemności w nowoczesnej, komfortowej formie, odpowiadającej dynamicznemu stylowi życia.

Jakie są najważniejsze plany rozwojowe firmy Gibar na najbliższą przyszłość?

Naszym priorytetem jest dalsze odpowiadanie na zmieniające się oczekiwania konsumentów, poprzez wprowadzanie unikatowych produktów – zarówno pod względem smaku, jak i formy. Planujemy rozwój oferty w kierunku słodyczy o zaskakujących połączeniach smakowych, które inspirują do zakupu już samym wyglądem. Naszym celem jest nie tylko reagowanie na bieżące trendy, lecz także ich kreowanie – tak, aby Gibar kojarzył się konsumentom z marką nowoczesną i inspirującą.




tagi: Gibar , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,