Z rynku FMCG

Nordzucker Polska rozpoczyna kampanię cukrowniczą 2025/2026

Wtorek, 09 września 2025
Nordzucker Polska S.A. informuje o rozpoczęciu kampanii cukrowniczej 2025/2026. Przerób buraków cukrowych, który rozpoczął się 4 września, potrwa do połowy stycznia 2026 roku.
Wcześniej, w ramach przygotowań uruchomiono piece wapienne, 20 sierpnia w Chełmży i 29 sierpnia w Opalenicy.

„Sprzyjająca pogoda i dobry rozkład opadów wpłynęły pozytywnie na wzrost buraków. Prognozujemy plon buraków cukrowych na poziomie wyższym od średniej wieloletniej, natomiast na tym etapie kampanii trudno jest mówić o wiarygodnych wartościach dotyczących szacowanej polaryzacji. Należy pamiętać, że warunki pogodowe będą miały kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju buraków i ich przechowalnictwa, co w dalszej kolejności decyduje o jakości wewnętrznej korzeni, w tym o polaryzacji.” – wyjaśnia Natalia Mioduszewska, Dyrektor Działu Surowcowego Nordzucker Polska S.A. Dodaje również, że w sezonie, nasilenie szkodników i chorób grzybowych w naszych rejonach było umiarkowane, a zagrożenia skutecznie ograniczane poprzez stosowanie zabiegów ochronnych, na bazie prowadzonych monitoringów plantacji. Obecnie obserwujemy jednak wzrost infekcji spowodowanych chwościkiem buraczanym. 

Okres serwisowy został intensywnie wykorzystany na przeprowadzenie działań remontowych i konserwacyjnych, optymalizację procesów oraz modernizację infrastruktury technologicznej. 

Ta kampania jest wyjątkowa dla obu cukrowni, ponieważ Nordzucker Polska dokonał przełomowej zmiany w procesie pozyskiwania energii, zastępując węgiel gazem ziemnym. Jest to milowy krok w drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

„Dzięki tej inwestycji zwiększamy efektywność energetyczną fabryki, zmniejszając tym samym ślad węglowy cukru.” – podkreśla Witold Świderski, dyrektor fabryki w Opalenicy.

Projekt ten jest spójny z celami Grupy Nordzucker, która planuje zmniejszyć emisję CO₂ o 50% do 2030 roku i osiągnąć neutralną produkcję pod względem emisji CO₂ we wszystkich swoich fabrykach najpóźniej do 2050 roku.

„Realizacja tego projektu, wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Nordzucker i program GoGreen na rzecz dekarbonizacji.” – podsumowuje Tomasz Soliwodzki, dyrektor fabryki w Chełmży.

Dominik Stefański, Prezes Nordzucker Polska S.A. życzy „wszystkim pracownikom, plantatorom i zaangażowanym osobom, spokojnej, bezawaryjnej i przede wszystkim, bezpiecznej kampanii”.




Źródło: Nordzucker Polska 
Fot: mat. prasowe



tagi: Nordzucker Polska , kampania cukrownicza , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,