Z rynku FMCG

Biedronka wspiera uczennice

Czwartek, 04 września 2025
Biedronka od pięciu lat wspiera projekt ‘Akcja menstruacja w Twojej szkole’, przekazując produkty higieniczne marki Femina do placówek w całej Polsce. W tym roku szkolnym sieć dostarczy ponad 1,2 mln produktów dla 121 tys. uczennic, wspierając walkę z ubóstwem menstruacyjnym.
Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 milionów kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to także Polski. Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie, młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji.

Biedronka dostarcza produkty menstruacyjne do polskich szkół

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od 5 lat czynnie wspiera Fundację Akcja Menstruacja, której głównym celem jest zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice, poprzez zwiększenie dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski, tampony czy wkładki. W nowym roku szkolnym 2025/26 wsparciem zostanie objętych 680 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, gdzie trafi ponad 1,2 miliona produktów marki Femina.

- Biedronka, jako firma odpowiedzialna społecznie, jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od 5 lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina. - Julia Dmytryshyna, Menedżerka ds. Marketingu w sieci Biedronka

Od 2022 roku Biedronka przekazała już łącznie 4 miliony produktów Femina do polskich szkół. Szczegóły akcji na stronie: https://www.biedronka.pl/pl/akcjamenstruacja.




Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe




tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,