Frisco wprowadza asystenta zakupowego opartego na AI
Środa, 27 sierpnia 2025
Frisco, lider polskiego e-grocery z Grupy Eurocash, wprowadza Friscoacha – asystenta zakupowego oparty na sztucznej inteligencji. Narzędzie personalizuje cały proces zakupów online, łącząc planowanie posiłków z automatyzacją zamówień.
Technologia w służbie codziennych zakupów
Friscoach to wirtualny towarzysz codziennych zakupów i gotowania. Wspiera użytkowników w planowaniu posiłków, podsuwa pomysły na dania (od śniadań i lunchy, przez obiady, po kolacje i przekąski) i pomaga sprawnie przejść od inspiracji do realizacji. Rozwój tej funkcjonalności rewolucjonizuje sposób myślenia o zakupach online – przesuwając je z poziomu samej transakcji na etap realnego towarzyszenia klientowi w codziennym życiu.
Narzędzie opracowane przez wewnętrzny zespół Frisco we współpracy z zewnętrznymi partnerami technologicznymi, wykorzystuje mechanizmy generatywnej AI i analizy danych, aby lepiej rozumieć indywidualne potrzeby i zwyczaje użytkowników. Proponuje przepisy dopasowane do gustów i diety, a także automatycznie tworzy gotowe listy zakupów, które można ręcznie zoptymalizować lub dodać do koszyka jednym kliknięciem.
Zaawansowane zaplecze technologiczne
Nowa funkcjonalność jest w pełni zintegrowana z platformą e-commerce – informacje o dostępności, cenach i promocjach aktualizują się w czasie rzeczywistym. Personalizację wspiera m.in. ankieta startowa, w której konsumenci określają swoje preferencje kulinarne i dietetyczne. Asystent uwzględnia je w rekomendacjach, biorąc pod uwagę również sezonowość i aktualne oferty. Dzięki temu zakupy stają się bardziej przemyślane, co pomaga ograniczyć marnowanie żywności.
Narzędzie “uczy się” użytkowników, analizując ich nawyki i upodobania na podstawie historii zakupów, wcześniejszych wyszukiwań oraz interakcji w czacie. W efekcie, z czasem oferuje coraz bardziej precyzyjne i dopasowane rozwiązania. Dzięki zaawansowanemu modelowi konwersacyjnemu, Friscoach rozumie mowę potoczną, synonimy i alternatywne nazwy potraw, a także potrafi dostosować styl rozmowy do klienta.
Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) alarmuje: projekt ustawy o...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.