Z rynku FMCG

Too Good To Go wchodzi na rynek branży cateringu dietetycznego we współpracy z Goodspeed

Czwartek, 24 lipca 2025
Too Good To Go, największy na świecie marketplace nadwyżek żywności, nawiązuje strategiczną współpracę z firmą Goodspeed, liderem logistyki dla branży cateringu dietetycznego w Polsce. Dzięki temu producenci mogą skutecznie zagospodarować nadwyżki docierając z ofertą do największej w Polsce, 4,5-milionowej społeczności użytkowników. Polska jest pierwszym rynkiem, w którym Too Good To Go testuje zamawianie posiłków cateringowych z dostawą pod drzwi.
Polska przoduje w Europie pod względem popularności cateringu dietetycznego. W 2024 roku wartość rynku w tym sektorze przekroczyła 3,5 miliarda złotych, a według prognoz w ciągu pięciu lat wzrośnie do 5,4 miliarda złotych1. Rosnąca skala produkcji przekłada się na wyzwania, jakimi są generowane nadwyżki. Powodem jest duża zmienność zamówień po stronie klientów oraz konieczność utrzymywania bufora produkcyjnego, który minimalizuje ryzyko braków w dostawach. W rezultacie firmy cateringowe coraz częściej posiadają w chłodniach w pełni wartościowe, ale niesprzedane posiłki, które mogą się zmarnować.

Too Good To Go redukuje straty w kolejnym obszarze łańcucha dostaw Restauracje i usługi gastronomiczne w Polsce odpowiadają za 264 546 ton zmarnowanej żywności rocznie, co stanowi 5,8% całkowitych strat jedzenia2.

Dzięki współpracy Too Good To Go z partnerem logistycznym Goodspeed, producenci mają szansę zmniejszyć skalę marnowania żywności poprzez zapewnienie stabilnego kanału sprzedaży nadwyżek posiłków, a jednocześnie uniknąć strat związanych z niesprzedanym jedzeniem.

Producenci już zaczęli wystawiać niesprzedane posiłki cateringowe w aplikacji Too Good To Go. Społeczność licząca 4,5 mln użytkowników zamawia Paczki Niespodzianki nawet za ułamek ceny z jednodniowym wyprzedzeniem i dostawą prosto pod drzwi realizowaną przez Goodspeed. Dzięki współpracy z Goodspeed, wchodzimy w kolejny obszar łańcucha dostaw. To część konsekwentnie rozwijanego modelu, który pozwala ratować jedzenie na

każdym etapie – od lokalnych sklepów i restauracji, dużych sieci, producentów FMCG, aż po gotowe posiłki. Wprowadzenie Box Too Good To Go w kwietniu br. było dla nas ważnym krokiem w rozszerzaniu działań poza sektor HoReCa i retail. Teraz idziemy dalej – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce. Każdego dnia na rynku cateringu dietetycznego w Polsce tysiące pełnowartościowych diet pudełkowych pozostaje niesprzedanych – to efekt dynamicznych zmian zamówień i krótkiego terminu przydatności. Razem z Too Good To Go rozpoczęliśmy realizację wspólnego celu - ratowania tych posiłków na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki największej w Polsce sieci dostaw obejmującej ponad 5000 lokalizacji oraz zaawansowanej logistyce chłodniczej możemy szybko i bezpiecznie przekierować nadwyżki prosto pod drzwi konsumentów, zarówno w miastach jak i mniejszych miejscowościach. Wspólnie z Too Good To Go, które dysponuje silnym zapleczem operacyjnym, unikalną społecznością 4,5 mln użytkowników świadomych problemu marnowania żywności, tworzymy model współpracy, który zmniejsza straty na największą skalę w kraju – mówi Sylwester Rypina, prezes zarządu Goodspeed.

Marnowanie żywności to nadal poważny problem Każdego roku w Polsce marnuje się ponad 4,5 mln ton żywności3. Too Good To Go dąży do wprowadzania rozwiązań, które odpowiadają na ten problem na każdym etapie łańcucha dostaw. W kwietniu br. firma wprowadziła usługę Box Too Good To Go - nowy kanał dystrybucji dla producentów. Firma skupuje pełnowartościowe produkty od znanych marek, które nie trafiły do sklepów, i oferuje je użytkownikom w formie Boxów. Rozwiązanie testowane było wcześniej na innych rynkach. W przypadku posiłków cateringowych, Polska przeciera szlaki dla wdrożeń tego modelu.





1 PMR Market Experts, 2025
2 Eurostat, 2024
3 Eurostat, 2024




Źródło: Too Good To Go
Fot: mat. prasowe

tagi: Too Good To Go , catering dietetyczny , Goodspeed , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,