Lato to czas decyzji zakupowych – wystarczy je dobrze wykorzystać!
Polscy konsumenci planują zakupy z wyprzedzeniem, coraz częściej korzystają z promocji online i cenią sobie wygodę dostawy – także poza miejscem zamieszkania. E-sklepy odpowiadają na te potrzeby dynamicznymi kampaniami, szybką logistyką (również w weekendy) i trafnie dobranym asortymentem. Letnia oferta to nie tylko klapki i kremy z filtrem – to wszystko, co wpisuje się w wakacyjny styl życia: podróże, aktywność na świeżym powietrzu, wypoczynek w ogrodzie czy domowe spa. Kluczowe jest, by sklep online był miejscem, do którego warto wrócić – nie tylko po to, co potrzebne „na już”, ale również z myślą o kolejnym sezonie.
– E-sklepy, które odpowiednio dostosowują ofertę do sezonu, nie tylko zwiększają konwersję, ale również budują lojalność klientów. A lato to idealny moment, by tę relację wzmocnić. W wakacje konsumenci mają więcej czasu, chętniej przeglądają oferty i są bardziej otwarci na zakupy, szczególnie jeśli propozycja jest dobrze dopasowana do ich bieżących potrzeb. W tym kontekście nie można przecenić znaczenia aktualności i sezonowości oferty na platformie sprzedażowej. Dobrze dobrany, odpowiednio zaprezentowany asortyment plus trafna strategia marketingowa budują wartość sklepu w oczach klientów w dłuższej perspektywie – mówi Urszula Tomicz, Key Account Manager w IdoSell.
Nie pozwól, by profil sklepu Cię ograniczał
Co jednak z firmami, których asortyment nie jest intuicyjnie kojarzony z latem? Przykład marki Goodlookin pokazuje, że można z powodzeniem zmodyfikować ofertę sezonową, nawet jeśli sklep specjalizuje się w sprzedaży płaszczy i kurtek. W wakacje klienci znajdą w nim zwiewne sukienki czy lekkie zestawy idealne na urlop.
Profil działalności e-sklepu nie stanowi więc ograniczenia tak długo, jak przedsiębiorca potrafi szeroko spojrzeć na oczekiwania swoich odbiorców. Entuzjaści białego szaleństwa na stoku to częstokroć ci sami sportowi zapaleńcy, którzy latem przemierzają pieszo górskie szlaki – zamiast nart czy snowboardu, chętnie założą więc traperskie obuwie, a do plecaka przytroczą turystyczny kubek lub manierkę.
- Aby prowadzić skuteczną sprzedaż online w wakacyjnym okresie nie trzeba wywracać do góry nogami całej działalności i szukać nowych klientów. Wystarczy spojrzeć szerzej na potrzeby obecnych, a z pewnością uda się zaoferować im gamę produktów, których potrzebują – podkreśla Urszula Tomicz z IdoSell.
Jak cię widzą, tak… kupują. Letnia strategia marketingowa ma znaczenie
Skuteczna sprzedaż latem wymaga nie tylko zmian w ofercie, ale także odpowiedniej komunikacji. Remarketing pozwala przypomnieć o aktualnych produktach i przekonać konsumenta, że warto zajrzeć do sklepu także poza sezonem. Personalizowane newslettery, kampanie z letnimi zestawami czy materiały poradnikowe (np. jak przetrwać upały lub zaplanować city break) realnie wpływają na decyzje zakupowe oraz wzmacniają lojalność wobec marki.
Niektóre sklepy – jak np. Konesso – przygotowują sezonowy content blogowy i organizują letnie akcje specjalne. Inne zmieniają grafikę w social mediach lub uruchamiają kampanie mailingowe z dedykowanymi pakietami produktów. Efekt? Sklep przestaje być kojarzony wyłącznie z „zimowymi” czy „biurowymi” zakupami i staje się platformą, która towarzyszy klientowi przez cały rok.
Sezonowość to szansa- Remarketing i sezonowość asortymentu to skuteczne narzędzia, które pomagają sklepom internetowym rosnąć także w wakacje. Dobrze przygotowany e-biznes potrafi wykorzystać ten czas nie tylko do utrzymania sprzedaży, ale i do budowania przewagi na tle mniej aktywnej konkurencji. Dzięki trafnej, spersonalizowanej komunikacji i aktywnemu podejściu do klienta lato może stać się jednym z najlepszych okresów sprzedażowych w roku – podsumowuje Urszula Tomicz z IdoSell.
1 Base Index, czerwiec 2025
Źródło: GRUPA ITBC COMMUNICATION:
Fot: Pixabay