Emocjonalna kampania marki Velvet
„Let it out. Uwolnij emocje" to innowacyjna kampania wizerunkowa marki Velvet, która łączy w sobie elementy badania socjologicznego, społecznego happeningu oraz działań marketingowych firmy. W tworzeniu projektu uczestniczyli nie tylko przedstawiciele marki Velvet ale również psycholog emocji, reprezentanci Instytutu Badawczego Pentor, czy ambasadorka projektu, dziennikarka i specjalistka od tematów społecznych - Anna Maruszeczko. Jednak to zaangażowanie przechodniów, którzy siadali na niebieskiej kanapie, aby porozmawiać z Anią o emocjach, było największym motorem przedsięwzięcia. Ania na niebieskiej sofie spędziła łącznie aż 60 godzin i przeprowadziła w tym czasie około 300 rozmów.
Podróż Anny Maruszeczko i niebieskiej kanapy od początku wszyscy zainteresowani mogli śledzić na stronie internetowej projektu www.uwolnijemocje.com.pl, gdzie Ania prowadzi swój blog. Ponadto, na stronie znaleźć można nie tylko fotorelację z „sofa tour", raport z badania przeprowadzonego na zlecenie Kimberly-Clark, ale także, za jej pośrednictwem, np. wysłać kartkę pełną pozytywnych emocji do kogoś bliskiego. Na portalu społecznościowym Facebook powstała też strona fanów projektu. To jednak nie wszystkie aktywności związane z przedsięwzięciem. Zebrane podczas „sofa tour" opowieści posłużą dziennikarce, jako inspiracja do napisania książki, a marka Velvet już szykuje kolejny projekt związany z okazywaniem emocji i wyrażaniem siebie. W końcu to najbardziej emocjonalne chusteczki na świecie!
„Let it out. Uwolnij emocje" na świecie
Na zlecenie Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet badania nad wyrażaniem emocji zostały przeprowadzone m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Francji i Holandii. „Badania nie tylko wykazały różnice w sposobach wyrażania emocji między poszczególnymi narodami, ale także pokazały, że niezależnie od szerokości geograficznej do dzielenia się uczuciami potrzebujemy dobrego słuchacza i paczki chusteczek. Taki efekt badania dał nam impuls do tego, aby eksperyment socjologiczny przenieść z formularzy instytutu badawczego na ulice największych amerykańskich i europejskich metropolii. W ten sposób zrodził się pomysł na „sofa tour" - wielką podróż niebieskiej kanapy, dobrego słuchacza i chusteczek higienicznych. Sukces kampanii zachęcił nas do przeprowadzenia projektu również w Polsce" - o projekcie opowiada Marcin Dmowski, Marketing Director Kimberly-Clark.
Badania nad emocjami Polsków
Międzynarodowy projekt „Let it out. Uwolnij emocje" po raz pierwszy odbył się w 2006 roku, a w tym roku dotarł do Polski, gdzie podobnie jak w innych krajach, składał się z dwóch etapów. Pierwszym było ogólnopolskie badanie nad emocjami Polaków, które zostało przeprowadzone na zlecenie producenta chusteczek Velvet przez Pentor Research International w kwietniu 2010 r. metodą CAPI. Badanie wykazało, że Polacy, częściej niż inne narodowości śmieją się (75% badanych), płaczą ze smutku (46%), ale również z radości (22%) a do wyrażania emocji potrzebują przyjaciela (60%), dobrego słuchacza (60%), drinka (31%) i właśnie chusteczek (22%).
„Sofa tour" Anny Maruszeczko
Drugi etap projektu to podróż Anny Maruszeczko, podczas której dziennikarka rozmawiała o emocjach z mieszkańcami poszczególnych regionów. Anna Maruszeczko wraz z towarzyszącą jej kanapą odwiedziła Warszawę (29-30 maja), Gdańsk (5-6 czerwca), Kraków (12-13 czerwca), Lublin (26-27 czerwca) i Wrocław (10-11 lipca).
Blog Ani na http://www.uwolnijemocje.com.pl/
Wspomnienia z rozmów z Polakami można przeczytać na blogu Anny Maruszeczko na stronie internetowej projektu http://www.uwolnijemocje.com.pl/. Ania o eksperymencie pisze: „Przeczuwałam, że to może się okazać fascynującą poznawczą przygodą. Nasza niebieska kanapa stała pusta tylko w porze lunchu. Siadały na niej dziesiątki ludzi! I starzy, i młodzi opowiadali mi o tym, pod wpływem czego uwalniają swoje emocje. Śmialiśmy się i wzruszali do łez. Swoboda, z jaką „mościli się" na sofie była dla mnie absolutnie zjawiskowa".
(Maja Święcka)
tagi: Velvet ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...