Z rynku FMCG

Polskie ptysie przechodzą metamorfozę w nowej, przetwarzalnej folii od Coveris

Czwartek, 03 lipca 2025
Polski rynek słodyczy w 2024 wyniósł ok. 20 miliardów złotych rocznie, co plasuje nas na 5 miejscu w Europie[1]. Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największa wartość rynku słodyczy przypada na dyskonty (46%), sklepy małoformatowe (30%) oraz supermarkety (15%). To właśnie te sklepy mają decydujący wpływ na zmiany materiałów opakowaniowych, czego przykładem jest historia ptysi z firmy Brześć.
„Zapotrzebowanie na przetwarzalne materiały opakowaniowe jest zgodne z polityką Unii Europejskiej, która ogłosiła, że do 2030 r. wszystkie znajdujące się na unijnym rynku opakowania mają nadawać się do recyklingu2. Nowe opakowania naszych produktów odpowiadają temu trendowi i wspierają redukcje odpadów opakowaniowych”, tłumaczy Arkadiusz Drążek, dyrektor generalny firmy Brześć Sipa sp.k., jednego z głównych producentów wyrobów cukierniczych w Polsce.

Brześć od ponad 40 lat specjalizuje się w produkcji słodkich i wytrawnych przekąsek, jednak flagowymi produktami są wyroby ptysiowe - słomka ptysiowa, groszek ptysiowy oraz korpusy ptysiowe. Cieszą się one dużą popularnością wśród klientów z Polski, jak i z zagranicy, m.in. z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Słowacji, Litwy, ale można je spotkać również w Dubaju, Kanadzie i USA. Firma od wielu lat współpracuje z Hadepol Flexo, obecnie Coveris Rypin – zakładem przejętym przez Grupę Coveris w czerwcu 2024 – i to właśnie dzięki tej współpracy udało się wprowadzić nową, przetwarzalną folię do masowej produkcji.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanego wprowadzenia na rynek wyrobów ptysiowych w pełni przetwarzalnych foliach BOPP produkowanych w naszym zakładzie w Rypinie. Ta zrównoważona alternatywa dla materiałów nienadających się do recyklingu zapewnia taką samą trwałość, jednocześnie oszczędzając zasoby i pomagając zarówno dostawcom, jak i sieciom spożywczym, osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju”, skomentował Wojciech Jankowski, szef sprzedaży w Coveris Rypin.

Dodatkowym atutem nowej folii jest jej wysoka transparentność, dzięki czemu konsumenci mogą zajrzeć do środka bezpośrednio z półki sklepowej. Folia ta idealnie nadaje się do zadruku w 8 kolorach w technologii flekso oraz oferuje dodatkowe uszlachetnienia, jak matowe i błyszczące wykończenie, podkreślając wartość marki.

Dzięki inwestycji w zrównoważone opakowania dla swoich flagowych przekąsek, marka Brześć ma większą szansę na promocję polskich produktów nie tylko w Europie, ale także w regionie MENA. Zwłaszcza, że marka Brześć posiada również odpowiednie certyfikaty Halal przyznawane produktom nadającym się do spożycia przez muzułmanów.

„Dzięki zaufaniu i wsparciu Coveris Rypin planujemy w niedalekiej przyszłości rozszerzyć produkcję opakowań monomateriałowych dla kolejnych produktów”, podsumował Arkadiusz Drążek.




1  Każdej minuty w Polsce sprzedaje się 10 tysięcy opakowań słodyczy. Co napędza rynek?
2  Zaskakujące zmiany w sklepach. Weszły unijne przepisy o opakowaniach



Źródło: COVERIS
Fot: mat. prasowe



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,