Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy
Środa, 25 czerwca 2025
Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Nowe narzędzia cyfrowe i dopasowane promocje przekładają się na wymierne efekty: wzrost średniej wartości koszyka, efektywność promocji i pozytywne opinie zarówno wśród detalistów, jak i klientów.
Od początku 2025 r. Grupa Eurocash realizuje modernizację sieci ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową Moje Sklepy. Jak podaje spółka, nowa identyfikacja wizualna pojawiła się już w ponad 3000 placówkach, a w witrynach i wnętrzach sklepów zamontowane zostały ekrany LCD.
Nowa strategia obejmuje nie tylko zmianę warstwy wizualnej witryn i elementów wnętrz placówek, ale również digitalizację komunikacji marketingowej. Na nowo zamontowanych ekranach LCD wyświetlane są cyfrowe gazetki dostosowane do formatu sklepu. W dużych lokalnych marketach stawia się na rozbudowaną ofertę promocyjną, obejmującą m.in. produkty świeże i nabiał, natomiast w mniejszych sklepach – na mocną selekcję promocji w kategoriach piw, napojów i przekąsek. Zróżnicowanie oferty promocyjnej przekłada się na trafniejsze kontrakty z producentami oraz większe zadowolenie zarówno detalistów, jak i klientów.
– Skala i zakres zmian w sieci Moje Sklepy jest bezprecedensowa – w zaledwie parę miesięcy zmodernizowaliśmy kilka tysięcy placówek, co nie miało wcześniej miejsca w żadnej sieci franczyzowej w Polsce. To efekt ogromnego wysiłku setek osób w terenie. Digitalizacja komunikacji to nie tylko odpowiedź na rynkowe trendy – to także sposób, by skuteczniej docierać do konsumentów z atrakcyjną ofertą i zmieniać postrzeganie cenowe lokalnych sklepów. Poprzez ekrany LCD i aplikację Moje Sklepy pokazujemy, że nasze promocje realnie konkurują z ofertą dyskontów. Już teraz widzimy wymierne efekty – przejrzyste witryny, lepsze dopasowanie oferty i wzrost skuteczności promocji, szczególnie w gazetkach. Egzekucja ofert promocyjnych wzrosła w mniejszych sklepach o 20%, a w większych przekracza już 95% – mówi Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie.
Już 8,5 tys. sklepów w aplikacji mobilnej
Równolegle do prowadzonych modernizacji, Grupa rozwija aplikację mobilną Moje Sklepy przeznaczoną zarówno dla wszystkich sieci działających pod marką parasolową, jak i dla niezależnych sklepów partnerskich. Aplikacja staje się kluczowym narzędziem budowania relacji z konsumentami. Poza placówkami działającymi pod marką parasolową, do programu lojalnościowego dołączyło już ponad 3200 sklepów niezależnych. Łącznie z ofert dostępnych w aplikacji można korzystać w ponad 8 500 placówkach, co czyni ten program jednym z najszerzej dostępnych w polskim handlu detalicznym. Obecnie aplikacja gromadzi 350 tys. użytkowników i ta liczba systematycznie rośnie.
Jak podkreśla spółka, funkcje dostępne w aplikacji – takie jak kupony, loterie, zdrapki czy akcje specjalne w ramach „Mega Weekendu” – cieszą się bardzo wysoką aktywnością użytkowników. Przykładowo, kupony na kolejne zakupy z akcji „Mega Wyzwania” wykorzystywane są w 80% przypadków, a wybrane promocje przekładają się na wzrosty sprzedaży sięgające 200–400%. Dane pokazują też wyraźny efekt w wynikach sprzedażowych: sklepy aktywnie korzystające z aplikacji notują wskaźnik LFL wyższy o 3,2 p.p., a średnia wartość koszyka jest w nich aż o 115% większa niż w niezależnych placówkach spoza ekosystemu sieci.
Strategia realizowana z partnerami
Za sukcesem modernizacji stoją zarówno szeroki zakres działań, jak i zaangażowana współpraca z franczyzobiorcami – od planowania po realizację. – Współpraca z właścicielami sklepów jest kluczowa dla powodzenia całego projektu. Spotykamy się regularnie w ramach Rady Partnerów, ale pracujemy też operacyjnie – w mniejszych zespołach roboczych zajmujących się ofertą, promocjami czy komunikacją. To dzięki tym rozmowom jesteśmy w stanie szybko reagować na potrzeby sklepów i dostosowywać działania do rzeczywistości w terenie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych franczyzobiorców – podkreśla Dominik Kasperek.
Wizerunkowej zmianie marki Moje Sklepy towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest dotarcie do nowych klientów i budowanie zaangażowania. Ambasadorami kampanii zostali Cezary Żak oraz popularny youtuber ReZigiusz, którzy promują lokalny charakter sklepów oraz korzyści płynące z korzystania z aplikacji. Kampania będzie realizowana do końca 2025 r. i obejmuje kanały digitalowe, w tym media społecznościowe, stacje radiowe oraz POS.
Nowa strategia dla sieci Moje Sklepy to największy w historii Grupy Eurocash projekt modernizacji i cyfryzacji sieci franczyzowych i partnerskich. Jej celem jest umocnienie pozycji sklepów mało i średnio formatowych na konkurencyjnym rynku poprzez lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, nowoczesną komunikację marketingową i rozwój narzędzi cyfrowych. Grupa Eurocash przeznaczyła na realizację strategii ponad 40 milionów złotych.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.