Advertisement

Kampanie i Promocje

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Czwartek, 29 maja 2025
Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion – to tylko niektóre przykłady działań prowadzonych przez Grupę Żywiec w 2024 r. opisanych w raporcie z realizacji strategii „Warzymy Lepszy Świat 2024”.
Wśród priorytetów Grupy Żywiec w obszarze ESG jest ograniczanie wpływu na środowisko, wspieranie rozwoju społeczności oraz promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu –odbywa się to w ramach współpracy z partnerami, a to wszystko z synergii między 170–letnią tradycją warzenia piwa a nowymi technologiami.

Ograniczanie emisji CO2

W 2024 roku, po raz pierwszy w historii Grupy Żywiec, cały proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu był zasilany wyłącznie zieloną energią – parą oraz prądem. Energia termalna wykorzystywana w browarze pochodziła z certyfikowanej biomasy, co znacząco ograniczyło emisje CO₂. W porównaniu z rokiem 2023, emisje spadły o 1 305 ton – to ilość dwutlenku węgla, którą w ciągu roku pochłania ponad 60 000 drzew. „Dodatkowo połowa energii, którą wykorzystujemy w procesie produkcji, pochodziła w 2024 roku ze źródeł odnawialnych. Było to możliwe m.in. dzięki certyfikatom pochodzenia energii elektrycznej, które pokrywają 100% zakupionej przez Grupę Żywiec elektryczności” – dodaje Oliwia Tran, Kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Grupa Żywiec S.A.

Działania na rzecz retencji wody na Żywiecczyźnie

W 2024 r. Grupa Żywiec kontynuowała prace w ramach Koalicji Dbamy o Wodę, której celem jest wspieranie inicjatyw na rzecz retencji i ochrony zasobów wodnych na Żywiecczyźnie. We współpracy z Żywiec Zdrój i pod patronatem Wód Polskich została zorganizowana IV Konferencja Wodna. Przeprowadzono także badanie opinii publicznej pozwalające określić priorytety i zachowania środowiskowe Polaków. Premierę miał także opracowany przez hydrologów z Uniwersytetu Śląskiego model zlewni rzeki Soły do przekroju w Żywcu metodą SWAT, który pozwala ocenić potencjał retencyjny poszczególnych obszarów Żywiecczyzny. Jednocześnie prowadzono monitoring wód powierzchniowych w zlewni rzeki Soły i Koszarawy, który np. umożliwia wyznaczenie zasobów dyspozycyjnych i eksploatacyjnych.

Oddolne aktywności w zakresie DEI

Grupa Żywiec kontynuuje także realizację działań w obszarze Diversity, Equity and Inclusion. W zeszłym roku wszyscy pracownicy firmy zostali przeszkoleni z inkluzywnych praktyk. Aktywność grupy wewnętrznych Ambasadorów DEI przyczyniła się do wzrostu wskaźnika poczucia przynależności w Badaniu Klimatu organizacyjnego o 3 pp. Program ambasadorski jest zbudowany na oddolnej inicjatywie pracowników – tylko w 2024 roku zorganizowano Tydzień Otwartości, 14 kameralnych sesji Listening&Dialogue, a także wydarzenia z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn.

Odpowiedzialna konsumpcja i wybór

Od wielu lat Grupa prowadzi szeroko zakrojone działania w celu przeciwdziałania szkodliwej konsumpcji alkoholu, zarówno pod szyldem firmy, poszczególnych marek, jak i Związku Przedsiębiorców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Portfolio firmy stale rozwija warianty 0,0%, umożliwiając konsumentom duży wybór stylów piwnych i profili smakowych. Ten segment w ciągu ostatniej dekady urósł dziesięciokrotnie wolumenowo, a dziś stanowi blisko 6,5% w całym rynku piwa1. W ubiegłym roku zrealizowana została kolejna edycja prowadzonej od 2016 r. kampanii Trzymaj Pion, której celem jest zwiększanie świadomości Polaków na temat trzeźwości za kierownicą pojazdów niemechanicznych.




1  Źródło: Browary Polskie „Zerówki” zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0% trwa. za NielsenIQ




Źródło: FleishmanHillard
Fot: mat. prasowe



tagi: Grupa Żywiec , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,