Wiadomości

Polski Przemysł Spirytusowy rusza z kampanią

Piątek, 20 sierpnia 2010
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) już po raz trzeci organizuje ogólnopolską kampanię edukacyjną „Lepszy start dla Twojego dziecka". PPS zwraca w niej uwagę, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka.

Kampania jest kierowana głównie do kobiet w wieku 18-35 lat spodziewających się dziecka bądź planujących ciążę, jak również do lekarzy ginekologów i położnych.

Realizowana jest poprzez dystrybucję w całej Polsce informacyjnych plakatów, ulotek i standów. Kampania obejmuje działania BTL i PR. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych.

„Jednym z głównych celów działalności Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, jako organizacji branżowej, jest propagowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu w społeczeństwie, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet w ciąży. Żadna ilość alkoholu spożywana przez ciężarną nie jest bezpieczna dla nienarodzonego dziecka, mimo to w społeczeństwie wciąż często spotykamy się z opiniami, że od czasu do czasu wypite wino, piwo czy drink nie mają żadnego wpływu na płód" - mówi  Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii

„Kobiety nie są w pełni świadome, jakie ryzyka niesie takie zachowanie, również możliwości wystąpienia u dziecka alkoholowego zespołu płodowego - FAS. Jako przedstawiciele branży spirytusowej podejmujemy aktywne działania, które mają na celu szerokie edukowanie na temat wpływu alkoholu na organizm człowieka, niezależnie od typu spożywanego alkoholu i jego mocy" - dodaje Leszek Wiwała.

Kampania informacyjna i promocyjna odbywa się poprzez dystrybucję ulotek, plakatów, standów m.in. do szpitali, klinik, aptek, lekarzy ginekologów i położnych na terenie całego kraju. Ubiegłoroczna edycja kampanii dotarła z przekazem do 40% kobiet w grupie docelowej.

W tym roku przygotowano 10 000 ulotek do przekazania personelowi medycznemu, 300 000 ulotek i 850 plakatów kierowanych do przychodni i szpitali w całym kraju, 1000 standów w aptekach do których trafi 150 000 ulotek. Ponadto hasło kampanii wraz z adresem dedykowanej strony internetowej www.lepszystart.com.pl pojawi się na stałe na ulotkach wybranych testów ciążowych.

(Monika Dawiec)


 

tagi: ZP PPS ,