Z rynku FMCG

Strategiczna współpraca marek Delecta i Zozole – nowe podejście do kategorii deserów

Piątek, 16 maja 2025
Foodwell i Mieszko, właściciele marek Delecta i Zozole, ogłaszają rozpoczęcie strategicznej cobrandowej współpracy. Jej efektem jest wspólna linia produktów, która redefiniuje podejście do deserów, łącząc ich funkcjonalny charakter z kreatywną formą znaną ze świata słodyczy.
Współpraca wpisuje się w długofalową strategię FoodWell, w której cobranding stanowi jeden z kluczowych kierunków rozwoju. Nowa linia produktów Delecta & Zozole to odpowiedź na oczekiwania młodszych konsumentów oraz ich rodziców – łącząca zabawę, innowacyjność i smak.

Desery z efektem WOW

W ramach wspólnej linii znalazły się kisiele instant Rainbow – w wariantach z żelkami, cukrem strzelającym i piankami marshmallow – oraz kolorowe kisiele Painter, które barwią język i oferują zupełnie nowe doświadczenia sensoryczne. Uzupełnienie oferty stanowią galaretki Vitamin Shot z dodatkiem witamin A, C i E, idealne na cieplejsze dni.

Nowe produkty z linii kisieli można przygotować na zimno, w prosty i bezpieczny sposób – także przez najmłodszych. Delecta, sięgając po rozpoznawalność i emocjonalny kapitał marki Zozole, poszerza swoją obecność wśród młodych odbiorców, oferując im nie tylko smak, ale i formę, która angażuje.

Nowe reguły gry – synergia Delecta x Zozole

Współpraca Delecty z marką Zozole to przykład synergii, która wykracza poza klasyczne ramy partnerstwa produktowego. To przemyślana, strategiczna kooperacja, która bazuje na spójnym dopasowaniu wartości, komplementarności wizerunkowej oraz głębokim zrozumieniu potrzeb współczesnych konsumentów. Efektem tej współpracy są produkty, które nie tylko odpowiadają na bieżące trendy rynkowe, ale je definiują – wprowadzając nową jakość do kategorii deserów.

– Ta współpraca to dla nas coś znacznie więcej niż wspólny projekt produktowy – to manifest nowego podejścia do kategorii deserów. Wprowadzamy na rynek produkty, które zaskakują formą, barwą i dodatkami, a jednocześnie są pyszne, łatwe i szybkie w przygotowaniu. Dzięki kooperacji z marką Zozole, Delecta staje się pionierem w tworzeniu nowoczesnych i angażujących rozwiązań w kategorii deserów  – mówi Beata Moczulak, Senior Brand Manager marki Delecta.

Strategiczne ambicje FoodWell

Nowa linia Delecta & Zozole doskonale wpisuje się w długofalową strategię grupy FoodWell, która odważnie eksploruje potencjał cobrandingu jako narzędzie budowania wartości dla marek i konsumentów. Po udanych współpracach, takich jak Purella i Nutribullet czy Bakalland i Wedel, to właśnie mariaż Delecta i Zozole staje się kolejnym kamieniem milowym w portfolio cobrandowych inicjatyw grupy.

– W FoodWell konsekwentnie rozwijamy model cobrandingu jako narzędzia do budowania wartości, zaskakiwania konsumentów i wchodzenia w nowe segmenty rynku. Współpraca Delecta i Zozole to projekt, który bazuje na silnych insightach konsumenckich i emocjonalnym potencjale obu marek. To także przykład naszego podejścia do rozwoju – odważnego, innowacyjnego i bliskiego realnym potrzebom rynku – podkreśla Artur Gajewski, Dyrektor Marketingu i R&D z Foodwell.

Wszystkie produkty z nowej linii Delecta Zozole objęte są ogólnopolską loterią promocyjną organizowaną przez markę Zozole (Mieszko). Akcja trwa od 1 maja do 30 czerwca 2025 roku i jest wspierana szeroko zakrojoną kampanią marketingową, obejmującą m.in. telewizję, kanały digital, prasę oraz materiały POSM w punktach sprzedaży.

Wizją FoodWell na kolejne kwartały jest dalsze wzmacnianie swojej obecności poprzez angażujące, jakościowe i spójne partnerstwa. Nowa linia produktów Delecta Zozole jest dostępna już od maja w wybranych sklepach w całej Polsce. FoodWell zapowiada, że druga połowa roku przyniesie kolejne interesujące kooperacje, które będą kontynuacją strategii łączenia marek.




Źródło: Brandscope
Fot: mat. prasowe



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,