Advertisement

Wiadomości

Colian łączy siły z Gubor Schokoladen

Wtorek, 06 maja 2025
Colian wspólnie z Gubor Schokoladen otwiera nowy rozdział w historii europejskiego rynku słodyczy. Dwie cenione firmy rodzinne łączą siły, by razem realizować strategię zrównoważonego wzrostu oraz budować przewagi konkurencyjne na rynkach międzynarodowych. Fuzja tak znaczących graczy oznacza wzajemne wykorzystanie potencjałów i synergii m.in. w obszarach zakupów, produkcji, logistyki i innowacji.
„Fuzja z Gubor Schokoladen jest zgodna ze strategią globalnego rozwoju Grupy Colian i tworzy doskonałe zaplecze do intensyfikacji działań obu firm na rynkach lokalnych i szeroko poza nimi. Połączenie zaawansowanych procesów pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na zwiększające się potrzeby naszych klientów, dla których zróżnicowana i wysokiej jakości oferta stanowi podstawę efektywnej współpracy. Znane marki Colian, m.in. Goplana, Grześki czy Jeżyki, w połączeniu z szerokim okazjonalnym portfolio Gubor Schokoladen, tworzą kompleksową propozycję idealnie wpisującą się w oczekiwania rynku.” – uważa Jan Kolański, Prezes Grupy Colian i dodaje: „Fakt, że obie firmy kierują się rodzinnymi wartościami oraz stawiają na partnerskie relacje, utwierdza mnie w przekonaniu, że jest to bardzo dobry krok dla obu stron.”

Połączenie zaplecza technologicznego pozwoli w przyszłości stworzyć centra doskonałości produkcyjnej, które będą oparte na solidnych podstawach – eksperckiej wiedzy i doświadczeniu specjalistów Colian i Gubor Schokoladen. Innowacyjna i dynamiczna organizacja będzie wyznaczać nowe standardy w branży cukierniczej. Synergia wszystkich możliwych zasobów jest siłą tej współpracy.

„Łącząc dwie silne firmy zbudowane na solidnych fundamentach, tworzymy ciekawą i zróżnicowaną ofertę dostępną z jednego źródła. Wraz z postępującą globalizacją handlu i przemysłu, coraz ważniejsza staje się skala działalności – wielkość produkcji oraz innowacje. Dzięki nowej strukturze jesteśmy idealnie przygotowani do sprostania obecnym wyzwaniom” – podkreśla Claus Cersovsky, Prezes Gubor Schokoladen.

Fuzja biznesów słodyczowych dwóch firm rodzinnych o wieloletnich tradycjach zapowiada powstanie silnej kooperacji, której efektem będzie kompleksowa oferta produktowa uwzględniająca wszystkie okazje zakupowe. Czerpanie z doświadczeń obu zespołów, Colian i Gubor Schokoladen, przełoży się także na bardziej efektywne i konkurencyjne działania w obszarach: technologicznym, logistycznym, R&D, a także marketingu czy obsługi klienta. Optymalizacja procesów jest zgodna także z ideą zrównoważonego rozwoju.

W wyniku fuzji powstanie organizacja produkująca około 85 tys. ton słodyczy rocznie i łącznie zatrudniająca w dwunastu zakładach 4200 pracowników.  Szczegóły transakcji, zgodnie z zapisami kontraktu, nie będą podawane do wiadomości publicznej. Obecnie oba podmioty funkcjonują w oparciu o dotychczasowe procedury.

Colian to polska firma rodzinna, skupiająca silne i znane marki. Od lat z pasją tworzy i dostarcza w najdalsze zakątki świata najwyższej jakości artykuły spożywcze: słodycze, przyprawy, napoje, bakalie i lody. Produkty Colian cenione są za doskonały smak, wysoką jakość i oryginalne receptury. W portfolio Colian znajdują się m.in. takie marki jak Goplana, Grześki, Jeżyki, Śliwka Nałęczowska, Jutrzenka, Familijne oraz Oranżada Hellena i przyprawy Appetita. Klienci mogą wybierać spośród pysznych czekolad, wyrobów czekoladowych, cukierków, pralin, wafelków impulsowych, wafli rodzinnych, ciastek, bakalii w czekoladzie, galaretek, żelków, napojów, przypraw, ziół, bakalii i lodów. Firma, funkcjonując w oparciu o polski kapitał, z sukcesami konkuruje z międzynarodowymi koncernami spożywczymi. Eksportuje do ponad 70 krajów na całym świecie. Posiada 5 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie Polski. Łącznie zatrudnia ponad 2500 pracowników.

Gubor Schokoladen z siedzibą w Dettingen/Teck, jest jednym z wiodących producentów słodyczy w Europie, specjalizującym się w szerokiej gamie wyrobów sezonowych i całorocznych. Wśród kluczowych produktów znajdują się figurki czekoladowe - Mikołaje i Zające Wielkanocne – a także nadziewane i pełne produkty czekoladowe, w tym z dodatkiem ryżu preparowanego, drażetki, pomady i galaretki. W portfolio firmy obecne są takie marki jak: Riegelein, Sun Rice, Gubor, Friedel i Eichetti. Gubor Schokoladen jest też znaczącym producentem marek własnych. Firma eksportuje produkty do 50 krajów na całym świecie, posiada sześć zakładów produkcyjnych (pięć w Niemczech i jeden w Polsce) i zatrudnia 1700 pracowników.




Źródło: Kolterman Media Communications
Fot: mat. prasowe




tagi: Colian , Gubor Schokoladen , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,