E.Leclerc osiągnął rekordowy obrót 3,4 mld zł w 2024 r.
Środa, 30 kwietnia 2025
W 2024 roku Grupa E.Leclerc Polska kontynuowała strategiczne działania zmierzające do konsolidacji pozycji na rynku dzięki poprawie efektywności. Pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego, charakteryzującego się intensywną wojną cenowo-promocyjną w segmencie dyskontowym, sklepy E.Leclerc wygenerowały obroty na poziomie 3,4 mld zł, tym samym wskaźnik LFL (like-for-like) na 36 obecnych sklepach tej marki wzrósł o 1,23% w stosunku do roku poprzedniego.
Rok 2024 był czasem intensywnej transformacji operacyjnej w strukturach E.Leclerc w Polsce, związanej m.in. ze zmianami w strukturze sieci punktów sprzedaży. Grupa efektywnie realizowała strategię rozwoju, co przyczyniło się do utrzymania pozytywnej ewolucji we wzroście obrotów - na porównywalnej bazie sklepów wyniosły one ponad 3,4 mld zł. Stanowi to wzrost o 1,23% względem roku poprzedniego w ujęciu LFL (like-for-like).
- Nasz unikalny model biznesowy i autonomia w działaniu poszczególnych placówek przyczyniły się do wzrostu wskaźnika LFL o 1,23% rok do roku. W 2024 roku E. Leclerc Polska osiągnęła rekordowe obroty w wysokości 3,4 mld zł, m.in. dzięki skuteczności programu lojalnościowego Bonus. Obecnie ponad 45 proc. obrotów generują klienci korzystający właśnie z niego – mówi Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska. - To dobry wynik pokazujący potencjał i siłę naszych sklepów. Szczególnie gdy uwzględnimy fakt, że ubiegły rok stał pod znakiem dużej rywalizacji w segmencie dyskontów.
Oprócz rozwoju programu lojalnościowego Bonus, ważną rolę odegrały także inwestycje w modernizację placówek oraz projekt transformacji formatu supermarketów. Istotnym elementem strategii realizowanej przez Grupę w 2024 r. była modernizacja logistyki obejmująca m.in. gruntowną przebudowę systemu zaopatrzenia, opartego na centralizacji dostaw oraz ścisłej selekcji produktowej. Zmiany te, wspierane przez nowoczesne narzędzia IT wdrożone we wszystkich placówkach handlowych, pozwalają efektywniej zarządzać asortymentem.
- Chcemy kłaść bardzo duży nacisk na to, aby wszystkie potrzeby klienta zostały zaspokojone. Dzięki naszemu nowemu podejściu klient łatwiej odnajdzie to, czego potrzebuje, a oferta staje się bardziej zrozumiała i konkurencyjna – dodaje Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska.
Grupa E.Leclerc w 2025 roku kontynuuje rozpoczęte projekty.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.